۸ مسیر هیجان انگیز طبیعت گردی در بالی

جزیره ی بالی یکی از جزایری است که در مجمع الجزایر اندونزی واقع شده است و از جاذبه های طبیعی و زیبای این کشور محسوب می شود. تا کنون به این فکر کرده اید که اگر برای سفر به یکی از جزایر زیبای جهان تنها یک انتخاب داشته باشید، کدام را انتخاب می کنید؟ اگر از ما بپرسید ،قطعا یکی از جزایری که باید در گزینه هایتان لحاظ کنید، بالی و طبیعت گردی در آن است. این جزیره به بهشت طبیعت گردان نیز شناخته شده است و از نظر جاذبه های طبیعت گردی، از بهترین انتخاب ها برای شما است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بالی

جزیره بالی، جمعیتی بالغ بر بیش از ۳ میلیون نفر دارد که اکثر آن‌ها اهالی بومی و محلی اندونزیایی هستند ولی در این اواخر و گذشت سال ها، رشد فراوان و چشمگیر صنعت گردشگری بسیاری از اهالی و سرمایه گذاران اهل استرالیا و در کل قاره ی اروپا را هم به این جزیره کشانده است. جزیره بالی دارای کوه های آتش‌فشانی فعال است و به همین خاطر دارای خاکی مناسب و حاصلخیز برای کشاورزی و باغات است. معروف‌ترین آتشفشان آن، آتشفشان کوه گودان آگانگ است که بومیان آن را با نام  مادر کوه ها می شناسند و خطاب می کنند. این کوه آتشفشانی، فعال است و ارتفاع آن بیش از ۳۰ هزار متر است. بزرگ‌ترین شهر و مرکز اداری جزیره بالی، شهر دنپازار است که حدود ۴۰۰ هزار نفر در خود جمعیت دارد. جزیره‌ی بالی گنجینه‌های طبیعی  بسیاری همچون طبیعت زیبا و سرسبز، پوشش های گیاهی متنوع، دنیایی ناشناخته درزیر آب، شالیزار‌های پلکانی برنج و رود‌ها و آبشار‌های زیبا است.

مهم ترین دارایی جزیره بالی، سنت‌ها و رسوملت مختلف مردم این جزیره است که باعث به وجود آمدن فستیوال‌های گوناگون و جذب گردشگران بسیار به این منطقه است. پذیرای گردشگران است و این خود باعث می شود تا گردشگران بسیار زیادی سالانه جذب این جزیره ی زیبا شوند. اگر شما هم قصد طبیعت گردی در جزیره ی زیبای بالی در کشور اندونزی را دارید می توانید با خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل خود از الی گشت، به این جزیره ی زیبا سفر کنید و از مسیرهای طبیعت گردی و فستیوال های این جزیره ی زیبا، لذت ببرید.

۱- آتش فشان باتور (BATUR)
آتش فشان فعال باتور، در فاصله ۶۰ کیلومتری شمال شرقی دنپاسار (DENPASAR) قرار گرفته است. این آتشفشان گنجینه ای از مناظر دیدنی و هوای پاک کوهستان را یک جا و در یک مکان به شما هدیه می دهد و مسیری بسیار مناسب برای طبیعت گردی شما محسوب می شود. در مسیر طبیعت گردی شما در این راه این آتشفشان، برکه ی دهانه آتش فشان قرار دارد که خود بارها بر جذابیت این منطقه و سرزمین های کوهستانی اطراف آن می افزاید.  شما می توانید در کافه های منطقه به استراحت بپردازید و در کنار نوشیدن یک معجون گرم اندونزیایی، آماده ی ادامه ی مسیر به سمت آتش فشان باتور بشوید.

۲- آبشار سکومپول (SEKUMPUL)
یکی از زیباترین و مهیج ترین مناظر طبیعی جزیره ی بالی، آبشار سکومپول است که در روستایی با همین نام در شمال بالی قرار گرفته است. آبشار سکومپول، یکی از ۷ آبشار کوچک جزیره است که به مرکز دره ای سر سبز می ریزد. شما اجازه ی آب تنی در برکه های طبیعی ایجاد شده ی این آبشار را دارید.

۳- شالیزار های تگالالانگ (TEGALLALANG)
یکی از زیبایی های جزیره ی بالی که با دخالت اندک انسان ها در این جزیره ی زیبا به وجود آمده است، شالیزارهای تگالالانگ در اٌبد است که هنوز هم با سیستم آبیاری سنتی بالی به نام سوباک، آبیاری می شود. وجود متعدد این شالیزارها، مناظرث زیبا و دیدنی را به وجود آورده است که همه و همه باعث تبدیل شدن این منطقه به یکی از مناطق جذاب طبیعت گردی شده است.

۴- غار ساحلی اولوواتو (ULUWATU)
زیر صخره معبد اولواتو، خلیجی زیبا و ساحلی وجود دارد که رو به ساحلی زیبا و دنج است. صخره های آهکی و مجموعه ای از غارهای کوچک که به ندرت توسط موج هایی که در گاهی اوقات، بسیار قدرتمند است تراشیده شده اند و غارهای ساحلی زیبا و شگفت انگیز به وجود آورده اند، به زیبایی های این غار ساحلی  جذابیت های بسیاری افزوده است و آن را تبدیل به مقصدی مناسب برای طبیعت گردی در جزیره ی بالی تبدیل کرده است. این موج های قدرتمند در زمان جزرومد بسیار در دسترس و قابل دید هستند.

۵- ساحل سمینیاک (SEMINYAK)
اگر به مکان های آرام و به دور از هیاهو علاقه منیددی باید بگوییم که ساحل سمینیاک، یکی از بهترین مقصد هایی است که می توانید برای این که کمی آرام باشد و به دور از هیاهو طبیعت گردی کنید، می باشد. دراین ساحل زیبا، موج سوراران بسیاری نیز تردد می کنند. علت آن هم موج های بلند و قدرتی دریای این ساحل است.

۶- سواحل شبه جزیره نوزا دوآ (Nusa Dua)
رتبه ی پنجم سواحل زیبای جهان را به شما معرفی می کنیم، نوزادوآ. این منطقه ی ساحلی که شبه جزیره است، به منتهی الیه جنوبی جزیره ی بالی متصل می شود.این منطقه یکی از زیباترین مجموعه سواحل دنیا را دارد که سبب شکل گیری تفریحات بسیار متنوعی در آن شده است. همین امردر نوزا دوآ باعث شده است که از بافت بومی بالی فاصله بگیرید و با دنیای پر زرق و برق و مجلل  بیشتر رابطه برقرار کند. اما با این حال این باعث نمی شود که شما از این سواحل زیبا برای مقاصد طبیعت گردی خود استفاده نکنید.

۷- آتشفشان کیانتانامی (Kintamani volcano)
دریاچه بسیار دیدنی و زیبای باتور در میان دو آتشفشان کینتامانی و آگونگ به چشم می خوردو خود این امر موجب جذابیت های این منطقه شده است. جالب است بدانید که این دو آتشفشان هنوز فعال بوده و بومیان این منطقه از گدازه ها و سنگهای سرد شده این آتشفشان برای ساخت منازل خود استفاده می کنند. رسیدن از مرکز بالی به این کوه آتشفشانی از کوتا، تقریبا دو تا سه ساعت به طول خواهد انجامید و بهترین مسیر برای طبیعت گردی همراه با پیاده روی است. در طول مسیر می توانید از دو چیز مطمئن باشید، اول این که حتماً در طول مسیر از روستاهائی عبور خواهید نمود که صنایع دستی و سوغاتیهای بالی را می توانید به ارزان ترین قیمت ممکن خرید کنید. و در درجه ی دوم می توانید با استراحت در استراحتگاه های این منطقه، از زیبایی های اینت منطقه لذت ببرید و انرژی تازه ای برای ادامه ی مسیر پیدا کنید.

۸- صخره ساحلی تانالوت (TANAH LOT)
تانالوت، صخره ی بزرگ صاحلی است که در طول سالیان متمادی بر اثر تماس با امواج دریا، صیقلی داده شده و فرمی متفاوت و زیبا به خود گرفته است. تانالوت به معنای واقع در دریا است و یکی از پربازدید ترین جاذبه های و مسیرهای طبیعت گردی در بالی و کشور اندونزی است.

منبع: مجله گردشگری الی گشت
مطالب مرتبط مجموعه :
آخرین مطالب سایت