بخش فروشگاهی نمایشگاه قرآن از ابتدای ماه رمضان دایر خواهد بود

بخش فروشگاهی نمایشگاه قرآن از ابتدای ماه رمضان دایر خواهد بود
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بخش فروشگاهی نمایشگاه قرآن از ابتدای ماه رمضان دایر خواهد بود

 

تبیان به نقل از گزارش خبرنگار معارف ایرنا، حجت الاسلام محمدرضا حشمتی روز دوشنبه در نشست خبری بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم گفت: نمایشگاه قرآن از هفتم ماه مبارک رمضان به صورت رسمی آغاز به کار می کند و تا بیست و دوم ماه مبارک از ساعت 18 تا 23.30 در مصلی تهران برگزار خواهد شد.
وی درباره بخش فروشگاهی افزود: چهار بازارچه کتاب، نرم افزار، محصولات قرآنی و محصولات عفاف و حجاب، مایحتاج میهمانان ماه خدا را تدارک می کنند.
رییس بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم اظهار امیدواری کرد: تعامل بیشتری میان نهادهای قرآنی و نمایشگاه ایجاد شود و هنرمندان و نویسندگان با حضور خود برای تحقق شعار این نمایشگاه که به سوی فهم قرآن است، تلاش کنند.
وی همچنین گفت: نمایشگاه قرآن باید تبلور فعالیت های حوزه قرآنی باشد و اصرار داریم کارهای جدید در این نمایشگاه که محل تبادل افکار و تعامل است ارائه شود و رمضان که ماه ضیافت الهی است فرصت مناسبی برای گردآوری اصحاب قرآنی باشد و باید از خلاقیت ها و نوآوری های آن ها استفاده کنیم.
حشمتی با تاکید بر استفاده از زبان هنر برای فهم قرآن اظهار داشت: نمایشگاه محلی است تا مردم را در شب های رمضان با گوشه هایی از فهم قرآن آشنا کنیم و با زبان هنر می توان بسیاری از این مفاهیم را به مردم منتقل کرد و رسانه ها نقش پیشتاز در این زمینه دارند.
حشمتی در ادامه گفت: آنچه قرآن را از مهجوریت در می آورد رویکرد فهم این کتاب آسمانی است و فهم قرآن نیز مقدمه عمل کردن به آیات الهی است و تمام کمیته های نمایشگاه از این دریچه به فعالیت می پردازند.
وی افزود: جذابت هایی در بخش کودک و نوجوان، جوانان، بانوان، حوزه آموزش و پرورش، دانشگاهی و حوزه های علمیه ایجاد می شود تا مردم با خانواده در این برنامه های نمایشگاه شرکت کنند.
حشمتی، از مصلی امام خمینی (ره) برای اختصاص فضای شبستان و بخش شرقی آن به صورت رایگان تشکر کرد و گفت: با توجه به دسترسی محل مصلی هماهنگی هایی با مترو، شرکت اتوبوس رانی برای رفت و آمد بازدیدکنندگان صورت گرفته است.
ادامه دارد....
فراهنگ**1003**9314**1027


www.irna.ir

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .
مطالب مرتبط مجموعه :
آخرین مطالب سایت