آلودگی بستنی حذف می شود؟

رییس انستیتو تحقیقات تغذیه یی و صنایع غذایی كشور، ضمن اعلام تشكیل كارگروه تخصصی الگوی تولید، توزیع و مصرف روغن به ویژه پالم، در این انستیتو از تشكیل دو جلسه در این كارگروه خبرداد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آلودگی بستنی حذف می شود؟

رییس انستیتو تحقیقات تغذیه ا‌ی و صنایع غذایی كشور، ضمن اعلام تشكیل كارگروه تخصصی الگوی تولید، توزیع و مصرف روغن به ویژه پالم، در این انستیتو از تشكیل دو جلسه در این كارگروه خبرداد.

بخش اجتماعی تبیان

به گزارش ایسنا، مجید حاجی فرجی ضمن اعلام این خبر گفت: با توجه به نگرانی‌های ایجاد شده در رابطه با موضوع استفاده از روغن پالم در محصولات لبنی و انتشار نظرات مختلف در این خصوص، انستیتو تحقیقات تغذیه ای و صنایع غذایی كشور، بنا به درخواست معاونت بهداشت وزارت بهداشت، اقدام به تشكیل كارگروه تخصصی روغن با شركت اعضای هیات علمی گروه‌های تغذیه و صنایع غذایی انستیتو كرد.

وی افزود: با توجه به ابعاد گسترده موضوع، از گروه‌های مختلف علمی و پژوهشی انستیتو خواسته شده تا از دیدگاه‌های صنایع غذایی و نیز سلامت تغذیه‌یی موضوع را مورد بررسی و مداقه قرار دهند.

پیشنهاد شد تا با انجام پروژه‌های تحقیقاتی با همكاری انستیتو و انجمن صنایع لبنی، امكان جایگزینی چربی‌های گیاهی مناسب با روغن پالم در محصولات لبنی مختلف (از جنبه‌های تكنولوژیكی، ارزیابی حسی و تغذیه‌ای) بررسی شود

رییس انستیتو تحقیقات تغذیه‌ ای و صنایع غذایی كشور افزود: از تصمیم‌هایی كه در جلسات برگزار‌شده در انجمن صنایع لبنی اتخاذ شد می‌توان به ممنوعیت استفاده از پالم استئارین و پالم كرنل در مغز (میكس) بستنی تا اطلاع ثانوی اشاره كرد. از سوی دیگر، پیشنهاد شد تا با انجام پروژه‌های تحقیقاتی با همكاری انستیتو و انجمن صنایع لبنی، امكان جایگزینی چربی‌های گیاهی مناسب با روغن پالم در محصولات لبنی مختلف (از جنبه‌های تكنولوژیكی، ارزیابی حسی و تغذیه‌ای) بررسی شود.


منبع : تابناک

 

مطالب مرتبط مجموعه :
آخرین مطالب سایت