ترنم کلام وحی از دریچه شبکه اجتماعی تبیان

شبکه اجتماعی تبیان همزمان با حلول ماه مبارک رمضان و در راستای ترویج فرهنگ قرآنی در فضای مجازی، برنامه کاربردی قرآن مجید را رونمایی کرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ترنم کلام وحی از دریچه شبکه اجتماعی تبیان


شبکه اجتماعی تبیان، همزمان با حلول ماه مبارک رمضان و در راستای ترویج فرهنگ قرآنی در فضای مجازی، برنامه کاربردی "قرآن مجید" را رونمایی کرد.


با عنایت پروردگار و همراهی شما کاربران عزیز، برنامه کاربردی "قرآن مجید" تحت محیط شبکه اجتماعی تبیان در ایام الله ماه مبارک رمضان، آماده بهره‌برداری گردید.

جای یک برنامه کاربردی جذاب و کاربرپسند قرآنی، در اکثر شبکه‌های اجتماعی خارجی و داخلی، خالی است و ما امروز خوشحالیم که توانسته‌ایم تا حدودی این جای خالی را پر کنیم.

دسترسی به متن کامل قرآن کریم به همراه ارائه برجسته‌ترین تراجم و تفاسیر طراز اول، از ویژگی‌های قابل ذکر این افزونه کاربردی است.

 

پاره‌ای از امکانات برنامه"قرآن مجید"

- نمایش متن قرآن کریم همراه با ترجمه و پخس همزمان تلاوت ترتیل با صدای مشاهیر قاریان جهان اسلام (شهریار پرهیزگار، هانی الرفاعی، محمد صدیق منشاوی، خلیل الحصری و کریم منصوری)

- ترجمه قرآن کریم به پنج زبان زنده دنیا شامل ترجمه فارسی(مکارم شیرازی، فولادوند، بهرام پور، الهی قمشه ای، صادقی تهرانی و انصاریان)، انگلیسی(یوسف علی)، آلمانی(ندیم الیاس)، فرانسوی(محمد حمید الله) و روسی(کراچکوفسکی).

-امکان انتخاب بیش از 5 تفسیر قرآن کریم شامل کتابهای نمونه استاد مکارم شیرازی، مجمع البیان مرحوم طبرسی، نور استاد قرائتی، المیزان علامه طباطبایی، کشاف مرحوم زمخشری و اطیب البیان

- جست‌و‌جو در متن قرآن کریم.

- تنظیمات اندازه، فونت و صفحه قرآن کریم.

پس از عضویت در سایت تبیان (حداقل تایید اولیه)، با ورود به شبکه اجتماعی و امضای مرامنامه کاربری، می‌توانید از امکانات کم‌نظیر افزونه قرآن کریم استفاده نمایید.

 

راهنمای استفاده از افزونه:

- برای انتخاب افزونه قرآن کریم در شبکه اجتماعی، با مراجعه به نوار ابزار و کلیک بر روی برنامه‌های کاربردی، آن را به برنامه‌های مورد علاقه خود اضافه نمایید و از امکانات قرآن آنلاین استفاده کنید. (تصاویر زیر)

- پس از فعال شدن این افزونه، می‌توانید از منوهای سمت راست برنامه، سوره، ترجمه و تفسیر مورد نظر خود را انتخاب نمایید. (تصویر زیر)

- همچنین برای انتخاب قاری، می‌توانید با کلیک بر روی قسمت "فهرست قاریان" از قسمت پایین برنامه، علاوه بر انتخاب قاری، از دو ترجمه صوتی قرآن نیز بهره‌مند شوید. (تصویر زیر)

- برای بهره‌مندی از تفسیر آیات قرآن کریم، بر روی سربرگ "تفسیر" و برای استفاده از امکان جست‌وجو در قرآن کریم، سربرگ "جست‌وجو" را انتخاب نمایید. (تصویر زیر)

- برای تغییر نوع فونت و اندازه متن آیات قرآن کریم نیز می‌توانید از کلیدهای تعبیه شده در قسمت بالای برنامه استفاده نمایید. (تصویر زیر)

- برای نمایش متن قرآن کریم در این افزونه، دو حالت نمایش "به تفکیک آیه" و نمایش "به تفکیک صفحه" در نظر گرفته شده است که از طریق کلیدهای مربوطه در قسمت بالا و سمت چپ برنامه، قابل انتخاب هستند. (تصویر زیر)

برای بزرگ‌نمایی تصاویر، بر روی آن‌ها کلیک نمایید.


باشگاه کاربران تبیان - شبکه اجتماعی

مطالب مرتبط مجموعه :
آخرین مطالب سایت