تمرین بچه‌داری با «روبو بیبی»

یک تمرین آموزشی محبوب برای نوجوانان مراقبت از یک کیسه پودر برای چند روز است. انگار که این کیسه یک بچه کوچک است. ایده متخصصان در این تمرین این است که نوجوان هر جا می‌رود کیسه را با خود حمل کند به گونه‌ای که کیسه از هر نوع آسیبی مصون بماند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تمرین بچه‌داری با «روبو بیبی»


یک تمرین آموزشی محبوب برای نوجوانان مراقبت از یک کیسه پودر برای چند روز است. انگار که این کیسه یک بچه کوچک است. ایده متخصصان در این تمرین این است که نوجوان هر جا می‌رود کیسه را با خود حمل کند به گونه‌ای که کیسه از هر نوع آسیبی مصون بماند.

با این تمرین آنها متوجه می شوند میزان مسئولیت بزرگ کردن یک نوزاد چه اندازه است. همان طور که هر پدر و مادری از جمله والدین به شما گفته اند بزرگ کردن یک کودک فقط جلوگیری از آسیب ندیدن فیزیکی آنها نبوده و بسیار فراتر از این مقوله است. شاید بتوان به همین دلیل خلق محصولاتی مانند Robobaby را منطقی دانست.

بتازگی آخرین نسخه از مانکن های تعاملی یعنی نسخه سوم RealCare Baby 3 در نمایشگاه بین المللی رباتیک توکیو ارائه شده است. البته این تنها دستگاه از نوع خود نیست بلکه این مانکن یکی از تازه ترین هاست که بازار را هدف گرفته است و قطعا در زمره پیشرفته ترین فناوری های امروزی قرار دارد.

این مانکن یا ربات یا عروسک یا هر آنچه شما نام آن را بگذارید به این منظور طراحی شده تا آنها که می خواهند آمادگی لازم برای داشتن اولین فرزند خود را کسب کنند و از فداکاری ها و از خود گذشتگی های یک مادر آگاهی یابند، مورد استفاده قرار گیرد. به این ترتیب می توان از این مانکن به همراه یک برنامه آموزشی یا طرح درسی که توسط یک مشاور مدیریت می شود، استفاده کنید.

وزن و قد این مانکن درست اندازه نوزاد انسان در ماه های مختلف است و شامل حسگرهای متنوع و دیگر لوازم الکترونیکی است و در ساعات مختلف شبانه روز خود به خود شروع به گریه کردن می کند. یکی از والدین در ظرف کمتر از 2 دقیقه باید کودک را بردارد و تاخیر آنها روی یک برد واقعه نگار ثبت خواهد شد.

رها کردن مانکن در یک اتاق گرم و یا سرد، عوض نکردن لباس کودک به مدت طولانی، رها کردن کودک روی صندلی مخصوص در داخل اتومبیل باعث کسب نمره منفی و عدم لیاقت والدین می شود

هنگامی که والدین به بچه می خواهند رسیدگی کنند باید او را به شیوه ای ملایم از زمین بردارند و دستشان را زیر سر او گذاشته و سپس او را بغل کنند. اگر آنها با خشونت با مانکن رفتار کنند بلندتر گریه خواهد کرد و سیستم ثبت وقایع یک بار دیگر مورد تخلف والدین را ثبت می کند.

هر کس مانکن را برمی دارد باید بفهمد او چرا گریه می کند، آیا نیاز به عوض کردن پوشک دارد، نیاز به تغذیه دارد، یا نیاز به آروغ زدن دارد، نفخ او باید برطرف شود یا اعتراضش به این خاطر است که باید او را به آرامی در دستانتان تکان دهید یا در گهواره بگذارید تا بخوابد.

فقط با ارائه پاسخ مناسب و عکس العمل درست گریه مانکن قطع شده و او ساکت می شود. بعلاوه والدین نباید هنگامی که مانکن ساکت است او را فراموش کنند. رها کردن مانکن در یک اتاق گرم و یا سرد، عوض نکردن لباس کودک به مدت طولانی، رها کردن کودک روی صندلی مخصوص در داخل اتومبیل باعث کسب نمره منفی و عدم لیاقت والدین می شود. علاوه بر این والدین نمی توانند مراقبت مانکن را به کس دیگری بسپارند. در طول برنامه آموزش افراد ملزم به پوشیدن یک دستبند RF که داده های آن قابل دستکاری نیست، هستند. گیرنده نصب شده روی مانکن فقط همان دستبند خاص را به رسمیت شناخته و به اعمال دیگر افرادی که در کنار او زندگی می کنند واکنش نشان نمی دهد. زمانی که مدت زمان آموزش به پایان برسد اطلاعات ثبت شده روی دستبند برای ارزیابی توسط مدیر و در حضور والدین به کامپیوتر منتقل می شود. شاید کارورزان نیاز به آموزش های تخصصی تری داشته باشند. به عنوان مثال طرز برخورد با یک کودک آسیب دیده از مواد مخدر، کودک مبتلا به سندرم جنین الکلی یا کودکی حساس و شکننده باشند که پروژه Realityworks  این شرایط را هم به آنها عرضه می کند.

 

بخش دانش و زندگی تبیان


منبع: جام جم

مطالب مرتبط مجموعه : مقالات
آخرین مطالب سایت