احداث بیش از پنج هزار کلاس درس از سال ۸۴ تاکنون با کمک خیرین مدرسه ساز

معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش گفت: طی سال های ۸۴ تا شش ماهه اول امسال تعداد پنج هزار و ۸۲۹ پروژه در قالب ۲۶ هزار و ۹۸۲ کلاس درس با زیربنای سه میلیون و ۵۶۸ هزار و ۱۵۴ مترمربع توسط خیرین مدرسه ساز یا با مشارکت آن ها احداث و تحویل آموزش و پرورش شده است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

احداث بیش از پنج هزار کلاس درس از سال 84 تاکنون با کمک خیرین مدرسه ساز


معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش گفت: طی سال های 84 تا شش ماهه اول امسال تعداد پنج هزار و 829 پروژه در قالب 26 هزار و 982 کلاس درس با زیربنای سه میلیون و 568 هزار و 154 مترمربع توسط خیرین مدرسه ساز یا با مشارکت آن ها احداث و تحویل آموزش و پرورش شده است.


«مرتضی رئیسی»  افزود: 19 درصد از پروژه ها، 19 درصد کلاس های درس و 16 درصد از زیربناها توسط خیرین یا با مشارکت آنها احداث شده که این آمارها نشان می دهد سهم پروژه های مردمی و مشارکتی طی سال های 85 تا 91 تقریبا مساوی بوده است.

وی با اشاره به آمار ساخت و تجهیز فضاهای آموزشی و پرورشی، گفت: ساخت و تجهیز فضاهای آموزشی و پرورشی کشور به عنوان ماموریت اصلی سازمان بوده و در این راستا طی سال های 84 تا شش ماهه اول سال 92 جمعا 30 هزار و 425 پروژه در قالب 145 هزار و 696 کلاس درس با زیربنای 21 میلیون و 692 هزار و 260 مترمربع به آموزش و پرورش تحویل شده است.

براساس برآوردهای انجام شده تا پایان سال 83 در مجموع 40 میلیون مترمربع فضای آموزشی و ورزشی در اختیار دانش آموزان کشور بوده و طی هشت سال اخیر بیش از 20 میلیون مترمربع فضای آموزشی و ورزشی در کشور ساخته شده است.

رئیسی اضافه کرد: طی سال های 84 تا شش ماهه اول سال 92 در هر روز 10 پروژه و در هر ساعت دو کلاس درس و در هر 12 ثانیه یک مترمربع فضای آموزشی احداث شده و متوسط قیمت تمام شده به ازای هر مترمربع زیربنا برغم افزایش قیمت مصالح و دستمزد ناشی از اعمال تحریم ها معادل 9/3 میلیون ریال بوده است.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گفت: براساس برآوردهای انجام شده تا پایان سال 83 در مجموع 40 میلیون مترمربع فضای آموزشی و ورزشی در اختیار دانش آموزان کشور بوده و طی هشت سال اخیر بیش از 20 میلیون مترمربع فضای آموزشی و ورزشی در کشور ساخته شده است.


نام منبع: خبرگزاری ایرنا

بخش سفیران تبیان

 

مطالب مرتبط مجموعه :
آخرین مطالب سایت