رجیستری ویندوز (تغییر نام و آیکون درایو)

Disk Drive s< Hardware تغییر نام و آیکون درایو ( در تمام ویندوزها ) این ویژگی به شما امکان می دهد تا نام و آیکونی که درexplorerوجود دارد و برای نشان دادن درایو بکار می رود را تغییر داد . رجیستری را باز کرده و کلید زیر را ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تغییر نام و آیکون درایو ( در تمام ویندوزها )


این ویژگی به شما امکان می دهد تا نام و آیکونی که درexplorerوجود دارد و برای نشان دادن درایو بکار می رود را تغییر داد .
رجیستری را باز کرده و کلید زیر را در آن پیدا کنید .

داخل کلید اصلی یک زیر کلید با یک حرف که نشان دهنده نام درایو مورد نظر شماست انتخاب کنید . (به عنوان مثال[HKEY.../DriveIcons/D])
سپس در داخل کلید نام درایوی که ایجاد کرده اید یک زیر کلید دیگر با نام "DefaultIcon"ایجاد کنید . (به عنوان مثال  [HKEY.../DriveIcons/D/DefaultIcon]) و مقدار  "(Default)" آن را برابر با نام کامل   آیکون تعیین شده قرار دهید .( به عنوان مثال  "c:/icons/myicons.dll,4")  .
در داخل کلید نام درایو زیر کلید دیگری با نام "DefaultLabel" ایجاد کنید .( به عنوان مثال [HKEY.../DriveIcons/D/DefaultLabel] )و مقدار   "(Default)"  آن را برابر با نام مورد نظر برای آن درایو را وارد کنید ..(به عنوان مثال "My ZIP Drive")
برای مثال :


HKEY_LOCAL_MACHINE
Software
Microsoft
Windows
CurrentVersion
Explorer
DriveIcons
D
DefaultIcon

(Default) = c:/icons/myicons.dll,4DefaultLabel(Default) = My ZIP Drive

از رجیستری خارج شوید و برای اعمال تغییرات مجددا سیستم را راه اندازی نمائید .

 

Registry Settings :

System Key: [HKEY_LOCAL_MACHINE/SOFTWARE/Microsoft/Windows/CurrentVersion/Explorer/
DriveIcons]
Value Name: Default
Data Type:REG_SZ (String Value)

توجه :

تغییر در رجیستری می تواند سبب ایجاد مشکلات جدی در ویندوز شود و حتی در برخی مواقع کاربران را وادار به نصب مجدد سیستم عامل می کند.
از این رو به شما کاربر محترم توصیه می کنیمدر صورتی که از توانایی و تجربه لازم و نیز اطلاعات کافی در خصوص ویندوز برخوردارنیستید، حتی الامکان از بکار بردن این دستورات خودداری نمائید. شایان ذکر است که ما هیچ تعهدی نسبت به رفع مشکلات حاصله نخواهیم داشت.
مطالب مرتبط مجموعه : آموزش آفيس
آخرین مطالب سایت