رجیستری ویندوز (مشاهده نام کامپیوتر و نام کاربری)

Desktop  < Windows   مشاهده نام کامپیوتر و نام کاربری (ویندوز 2000/NT/XP) این ویژگی با تغییر نامMy Computerبه عبارت نام کاربری شخص login شده به کامپیوتر(Username on Computername) ، تعیین نام کامپیوتر و...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مشاهده نام کامپیوتر و نام کاربری(ویندوز 2000/NT/XP)


این ویژگی با تغییر نامMy Computerبه عبارت نام کاربری شخص login شده به کامپیوتر(Username on Computername) ، تعیین نام کامپیوتر و نم کاربری را به سادگی امکان پذیر می کند.
رجیستری را بااستفاده از دستور REGEDT32.EXE باز کرده و بر حسب نسخه ویندوز خود کلید زیر را در آن پیدا کنید .

در ویندوزNT

مقدار موجود با نام "No Name" را ایجاد کرده و یک مقدار REG_EXPAND_SZ با یک  مقدار نام خالی  اضافه کرده و  مقدار %USERNAME% را در %COMPUTERNAME% تعیین کنید.

در ویندوز2000


مقدار"LocalizedString" را به"LocalizedString.old" تغییر دهید.یک مقدار جدیدREG_EXPAND_SZ  با نام"LocalizedString" ایجاد کرده و مفاهیم مقدار اصلی را به مقدار جدید کپی کنید ، غیر از تغییر کلمه"My Computer" به"%USERNAME% on %COMPUTERNAME%". به عنوان مثال مقدارLocalizedString ممکن است برابر با "@C:/WINNT/system32/shell32.dll,-9216@1033,%USERNAME% on %COMPUTERNAME%" باشد .

 در ویندوزXP و یا Internet Explorer 6.0+


مقدار"LocalizedString" را به "LocalizedString.old" تغییر نام دهید .یک مقدار REG_EXPAND_SZ جدید با نام"LocalizedString"  ایجاد کرده و مقدار آن را برابر%USERNAME% on %COMPUTERNAME% قرار دهید.


از رجیستری خارج شوید و بر روی Desktop کلیدF5 را فشار دهید . اکنون آیکونMy Computer بهUsername on Computername تغییر می یابد.
نکته : کاربرانی که دارای نسخهInternet Explorer 6 و یا بالاتز هستند باید  از همان شیوهXPاستفاده کنند . 

Registry Settings :

System Key: [HKEY_CLASSES_ROOT/CLSID/{20D04FE0-3AEA-1069-A2D8-08002B30309D}]
Data Type: REG_EXPAND_SZ (Expanded String Value)

توجه :

تغییر در رجیستری می تواند سبب ایجاد مشکلات جدی در ویندوز شود و حتی در برخی مواقع کاربران را وادار به نصب مجدد سیستم عامل می کند.
از این رو به شما کاربر محترم توصیه می کنیم در صورتی که از توانایی و تجربه لازم و نیز اطلاعات کافی در خصوص ویندوز برخوردارنیستید، حتی الامکان از بکار بردن این دستورات خودداری نمائید. شایان ذکر است که ما هیچ تعهدی نسبت به رفع مشکلات حاصله نخواهیم داشت.

مطالب مرتبط مجموعه : آموزش آفيس
آخرین مطالب سایت