رجیستری ویندوز (اجبار کاربران برای Login در ویندوز)

Login and Authentication < Windows اجبار کاربران برای Login در ویندوز (در ویندوز95/98/ME) بطور معمول کاربران می توانند به سادگی و با فشار دادن کلید"Cancel "در کادر محاوره ای Login از وارد کردن رمز عبور...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اجبار کاربران برای Login در ویندوز (در ویندوز95/98/ME)


بطور معمول کاربران می توانند به سادگی و با فشار دادن کلید"Cancel "در کادر محاوره ای Login از وارد کردن رمز عبور صرفنظر کرده و به داخل کامپیوتر وارد شوند. با فعال کردن این ویژگی کاربران مجبور بهLoginدر شبکه بوده و کلید مزبور از کار خواهد افتاد .
همانند تمام ویژگی های دیگر رجیستری این کار برای کاربران پیشرفته و حرفه ای طراحی شده و اگر در کار با رجیستری تازه کار هستید از بکار بردن آن خودداری کنید .
در ابتدا  سیستم را با استفاده از ویزاردUser درControl Panel شیوه چند کاربره (multiple users) را بارگذاری نمائید.  یک کاربر جدید تعریف نمائید ، سپس سیستم را مجددا راه اندازی کنید و به عنوان کاربر جدید به کامپیوترLoginکنید .
کلید  [HKEY_USE
کلید نشان داده شده در زیر را باز کرده و یک مقدارSTRING با نام "NoLogon" ایجاد کرده و مقدار آن را برابر "RUNDLL32 shell32,SHExitWindowsEx 0" قرار دهید .
حالLogoffکرده و اکنون هنگام استفاده از نام کاربر جدید شما به صفحهDesktop دسترسی پیدا خواهید کرد ، اما هنگامی که کلیدCancel و یا رمز عبور نادرستی وارد شود صفحه Desktop بطور نا تمام بار گذاری می شود .و سپس کامپیوتر مجددا به صفحه Login باز می کردد.
نکته : در صورتی که در بکار بردن این ویژگی با مشکلی مواجه شدید در هنگام بوت شدن سیستم و مشاهده عبارت"...Starting Windows 98 " کلیدF8 را فشار دهید و شیوه حال رجیستری را باز کرده و کلید ایجاد شده در فوق("NoLogon" ) را حذف نمائید . 

Registry Settings :

User Key:[HKEY_USERS/.DEFAULT/Software/Microsoft/Windows/CurrentVersion/Run]
Value Name:
NoLogon
Data Type: REG_SZ (String Value)

توجه :

تغییر در رجیستری می تواند سبب ایجاد مشکلات جدی در ویندوز شود و حتی در برخی مواقع کاربران را وادار به نصب مجدد سیستم عامل می کند.
از این رو به شما کاربر محترم توصیه می کنیم در صورتی که از توانایی و تجربه لازم و نیز اطلاعات کافی در خصوص ویندوز برخوردارنیستید، حتی الامکان از بکار بردن این دستورات خودداری نمائید. شایان ذکر است که ما هیچ تعهدی نسبت به رفع مشکلات حاصله نخواهیم داشت.

مطالب مرتبط مجموعه : آموزش آفيس
آخرین مطالب سایت