رجیستری ویندوز (تغییر صفحهStartup وShutdown)

Taskbar < Windows و Start Menu تغییر صفحه Startup وShutdown(در ویندوز 95/98/ME) در ویندوز برای ساخت صفحاتStartupوShutdownشیوه خاص و خسته کننده ای وجود دارد . خوشبختانه با قرار دادن این تصاویر با تصاویر مورد نشظر...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

Startup وShutdown(در ویندوز 95/98/ME)

در ویندوز برای ساخت صفحاتStartupوShutdownشیوه خاص و خسته کننده ای وجود دارد . خوشبختانه با قرار دادن این تصاویر با تصاویر مورد نشظرتان انجام چنین کاری آسانتر می شود .

3 فایلی هستند که صفحات گرافیکی Startup وShutdown را می سازند ، عبارتند از :


Logo.sys :که صفحه مربوط به Startup است و بطور معمول در پوشه نصب ویندوز قرار دارد .
Logow.sys:که تصویر مربوط به عبارت  Please wait  بوده و بطور معمول در پوشه نصب ویندوز قرار دارد .
Logos.sys:که تصویر مربوط به  عبارت It"s now safe to turn off your computer بوده و بطور معمول در پوشه نصب ویندوز قرار دارد .
این فایل ها دارای استاندارد256 رنگ بوده و ابعاد آنها240*320  می باشد  و از نوعBitmap هستند .شما می توانید با استفاده از هر برنامه گرافیکی آنها را ویرایش کنید و تغیطرات مورد نظرتان را در آنها اعمال کنید ، اما باید توجه داشته باشید که قبل از شروع به چنین کاری حتما از آنها نسخه پشتیبان تهیه نمائید.
(فایلLogo.sys ممکن استاز قبل وجود داشته و یا نداشته باشد .)
برای ایجاد تغیییرات در این فایلها به شیوه زیر عمل کنید :
1- سه فایل فوق الذکر را در یک پوشه خالی Copy کرده و آنها را با پسوندBMP. تغییر نام دهید .
2- با استفاده از یک ویرایشگر  گرافیکی فایل را به شکل مورد نظر خود تغییر دهید .
3- فایل ها را ذخیره کرده و پسوند آنها را مجددا بهsys.تبدیل کرده و سپس به محل اصلی شان در پوشه ویندوز کپی نمائید .
البته می توان هر تصویر دیگری را نیز به جای این تصاویر انتخاب کنید ، اما باید توجه داشته باشید که مشخصات آن حتما باید 240*320 بوده و حجم آن نیز 129078بایت باشد.

توجه :

تغییر در رجیستری می تواند سبب ایجاد مشکلات جدی در ویندوز شود و حتی در برخی مواقع کاربران را وادار به نصب مجدد سیستم عامل می کند.
از این رو به شما کاربر محترم توصیه می کنیم در صورتی که از توانایی و تجربه لازم و نیز اطلاعات کافی در خصوص ویندوز برخوردارنیستید، حتی الامکان از بکار بردن این دستورات خودداری نمائید. شایان ذکر است که ما هیچ تعهدی نسبت به رفع مشکلات حاصله نخواهیم داشت.
مطالب مرتبط مجموعه : آموزش آفيس
آخرین مطالب سایت