آمريکا، BBGرا بازسازي مي کند!

«شورای پخش برنامه‌های برون‌مرزی آمریکا» تصمیم خود را مبنی بر بازسازی شبکه‌های رسانه‌ای بین‌المللی این کشور اعلام نمود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آمریکا، BBGرا بازسازی می کند!


«شورای پخش برنامه‌های برون‌مرزی آمریکا» تصمیم خود را مبنی بر بازسازی شبکه‌های رسانه‌ای بین‌المللی این کشور اعلام نمود.

«شورای پخش برنامه‌های برون‌مرزی آمریکا» اعلام کرد که تصمیم دارد از طریق تصویب «لایحه نوآوری در رسانه‌های بین‌المللی 2012»، شبکه‌های رسانه‌ای بین‌المللی این کشور را بازسازی نماید. این لایحه از طریق تلفیق شبکه‌های رسانه‌ای غیر فدرال و همچنین تعیین یک مدیر اجرایی به منظور مدیریت سازمان، درصدد تقویت شبکه‌های رسانه‌ای بین‌المللی آمریکا است.

* «بی بی جی» درصدد تلفیق شبکه‌های رسانه‌ای غیر فدرال است

این شورا درصدد تصویب قانونی است که شامل تعیین مدیر اجرایی به منظور مدیریت سازمان باشد. به علاوه، شورا درخواست برنامه‌ریزی طرحی را نمود که در آن 3 شبکه رسانه‌ای غیر فدرال با یکدیگر تلفیق گردند: رادیو اروپای آزاد/ رادیو آزادی و شبکه‌های رسانه‌ای خاورمیانه.

* بی‌بی‌جی قصد دارد شبکه‌های رسانه‌ای بین‌المللی خود را تقویت نماید

«والتر ایساکسن» رئیس این شورا اظهار داشت: «شورا آماده است تا با بهره‌گیری از منابع مالی صرف شده در ساختارهای اجرایی بی‌کفایت و سرمایه‌گذاری در برنامه‌سازی بتواند شبکه‌های رسانه‌ای بین‌المللی را تقویت نماید. این توافق مهم توسط شورا به منظور تقویت شبکه‌های رسانه‌ای بین‌المللی به یک سازمان بزرگ صورت گرفته است و تصمیم دارد بر روی خبرنگاری با کیفیت با شاخه‌ها و بخش‌های زیاد، اما یک‌پارچه متمرکز شود.»

این شورا درصدد تصویب قانونی است که شامل تعیین مدیر اجرایی به منظور مدیریت سازمان باشد. به علاوه، شورا درخواست برنامه‌ریزی طرحی را نمود که در آن 3 شبکه رسانه‌ای غیر فدرال با یکدیگر تلفیق گردند: رادیو اروپای آزاد/ رادیو آزادی و شبکه‌های رسانه‌ای خاورمیانه

* «لایحه نوآوری در رسانه‌های بین‌المللی 2012» مبنی بر تعیین یک مدیر اجرایی برای مدیریت سازمان است

در تصمیم اتخاذ شده در جلسه 13 ژانویه در «واشنگتن»، شورا تصمیم خود را مبنی بر بازسازی شبکه‌های رسانه‌ای بین‌المللی آمریکا در تطابق با «نقشه راهبردی» اخیرا منتشر شده 2016- 2012 اعلام نمود. این شورا اصلاحات پیشنهادی و تصمیم خود را برای طراحی یک بسته پیش‌نویس قانونی با نام «لایحه نوآوری در رسانه‌های بین‌المللی 2012» اعلام نمود.

بر اساس این لایحه، یک مدیر اجرایی تعیین خواهد شد تا وی گزارشات را به شورای مدیران ارائه دهد و روزانه مسئولیت اجرایی سازمان را بر عهده گیرد. بسته پیشنهادی همچنین خواستار یک سازمان جدیدی شد که بهترین نوع تلفیق سرمایه‌های فدرال و غیر فدرال در حمایت شبکه‌های رسانه‌ای بین‌المللی خواهد بود و همچنین تحریم انتشار اخبار داخلی در قانون «اسمیت ماندت» را لغو خواهد نمود. این قانون همچنین نام خبرگزاری را تغییر خواهد داد تا بتواند القا کننده ماموریت یک ساختار یک‌پارچه باشد. این بسته بازسازی باید بتواند تایید وزارت‌خانه و کنگره را جلب نماید.

* هر نوع پیشنهاد برای بهبود این سازمان محدود به معیارهای شخصی و قدیمی خواهد بود

«ایساکسن» در خلاصه‌ای از توصیه‌های شورای مدیران اظهار داشت: «علی‌رغم این که اصلاحات برای بهتر نمودن ساختار پیچیده» شورای دولتی پخش برنامه‌های رادیو و تلویزیون آمریکا و بهبود فعالیت‌های حرفه‌ای خبر یابی از سرویس‌های رسانه‌ای مستقل لازم است، هر طرح اصلاحی محدود به معیارهای شخصی و قدیمی و ماموریت‌های ژورنالیستی آن‌ها خواهد بود. ما امیدواریم تا بتوانیم درباره این پیشنهاد با سهام‌داران داخلی و خارجی، متخصصان، دولت و کنگره آمریکا همکاری نماییم.

بخش ارتباطات تبیان


منبع : فارس

مطالب مرتبط مجموعه :
آخرین مطالب سایت