تبیان، دستیار زندگی

کدام سیم‌کارت برای ایام حج به صرفه‌تر است؟

رقابت اپراتورهای تلفن همراه برای ارائه خدمات به حجاج

هر ساله با شروع موسم حج و سفر حجاج به سرزمین وحی یکی از دغدغه‌های حجاج و خانواده‌های آن‌ها این است که بهترین و مقرون به صرفه‌ترین راه ارتباطی با هم را پیدا کنند. در این میان اپراتورهای مختلف در میدان رقابتی وارد شده و امکانات و خدمات ویژه‌ای که شامل تعرفه‌های مکالمه، پیامک و اینترنت می‌شود را در اختیار حجاج قرار می‌دهند.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
راه های ارتباطی در سفر حج
با توجه به اینکه امسال سیم کارت عربستانی تنها یک روز مکالمه و اینترنت رایگان در اختیار حجاج قرار می‎دهد، بنابراین خرید سیم‌کارت در کشور عربستان به لحاظ قیمت و تعرفه برای حجاج مقرون به صرفه نخواهد بود و بهتر است از سیم کارت‌های ایرانی استفاده کنید. مهم ترین نکته این است که قبل از سفر حج نسبت به شارژ سیم کارت‌های اعتباری یا افزایش ودیعه سیم کارت‌های دائمی خود اقدام کنید تا در برقراری ارتباط با مشکلی برخورد نکنید.

مشترکان ایرانسل می‌توانند از 10 تیر تا 20 شهریور تعرفه‌های تخفیفی برای مکالمه، بسته‌های اینترنتی و روزانه ۱۰ مگابایت اینترنت رایگان روی دو اپراتور زین و موبیلی را در کشور عربستان دریافت کنند


خدمات همراه اول

مزایا و تخفیفات رومینگ
زائران حج تمتع می‌توانند با مراجعه به دفاتر زیارتی یا دفاتر و مراکز خدماتی همراه سیم‌کارت اعتباری رایگان ویژه حجاج دریافت کنند. مشرکان سیم‌کارت های همراه اول می‌توانند از از طریق ارسال کد ۹۶۶ یا نام «عربستان» یا «SAUDIARABIA» به شماره ۸۰۷۰ یا مراجعه به پرتال همراه اول، از تعرفه مکالمه، پیامک و دیتا ویژه حج تمتع سال ۹۸ مطلع شده و بدون دغدغه تهیه سیم‌کارت و پرداخت هزینه ارزی از مزایا و تخفیفات رومینگ استفاده کنند.

تعرفه تماس با ایران هر دقیقه ۳۶۰۰ تومان، دریافت تماس از ایران هر دقیقه ۲۴۰۰ تومان، تماس با عربستان هر دقیقه ۲۰۰۰ تومان، ارسال پیامک ۱۰۰۰ تومان و اینترنت مصرف آزاد بدون خریدن بسته هر مگابایت ۵۰۰ تومان است.

استفاده از اینترنت گوشی
با توجه به اینکه بسته‌های اینترنتی داخلی (فعال‌شده در ایران) در کشور عربستان قابل استفاده نیست و هزینه به صورت تعرفه آزاد محاسبه می‌شود؛ زائران برای مدیریت و کاهش هزینه رومینگ گزینه دانلود و به‌روزرسانی برنامه‌ها و تنظیمات گوشی را از حالت خودکار (Auto) خارج کنند. در صورت استفاده از اینترنت در مکان‌های عمومی می‌توانند در تنظیمات گوشی در منوی Mobile Networks  گزینه Data Roaming را غیرفعال کنند تا اینترنت موبایل مصرف نشود. اما زائرانی که می‌خواهند از اینترنت گوشی استفاده کنند باید بسته‌های اینترنت رومینگ ویژه ایام حج را که تنها در عربستان و از طریق اپراتور Zain قابل دسترسی است، تهیه کنند. برای این کار باید از برنامه «همراه من» یا فروشگاه آنلاین همراه استفاده کنند.

تعرفه‌ی بسته‌های اینترنت
بسته‌های 100 مگ، یک روزه به مبلغ 25000 تومان با کد دستوری #641*1*
بسته‌های 250 مگ،7 روزه به مبلغ 65000 تومان با کد دستوری #642*1*
بسته‌های 500 مگ، 7 روزه به مبلغ 110000 تومان با کد دستوری #643*1*
بسته‌های 1 گیگ، 7 روزه به مبلغ 180000 تومان با کد دستوری #644*1*
 

خدمات ایرانسل

مشترکان ایرانسل می‌توانند از 10 تیر تا 20 شهریور تعرفه‌های تخفیفی برای مکالمه، بسته‌های اینترنتی و روزانه ۱۰ مگابایت اینترنت رایگان روی دو اپراتور زین و موبیلی در کشور عربستان را دریافت کنند. یکی از خدمات ایرانسل برای مشترکانش استفاده از نسل چهارم اینترنت همراه 4G در کشور عربستان است.

هزینه مکالمات به‌صورت دقیقه‌ای محاسبه شده چنانچه فرد کمتر از یک دقیقه مکالمه داشته باشد هزینه یک دقیقه محاسبه می‌شود. ضمنا برقراری تماس بین دو زائر با هم در کشور عربستان برای هر دو طرف هزینه دارد و حتی انتظار مکالمه (Call Holding) و انتقال مکالمه (Call Forward) هزینه اضافه خواهد داشت


راه دریافت خدمات

بسته‌های ۱۰ مگابایت روزانه رایگان: فعال‌سازی رومینگ بین‌المللی از طریق شماره‌گیری کد دستوری #۸*۱۱۱۱* یا استفاده از نرم‌افزار ایرانسل من

بسته‌های ویژه حجاج: شماره‌گیری کد #۲*۳*۱۱۱۱* یا استفاده از نرم افزار ایرانسل من. پنج بسته ویژه ۷۵ تا ۱۰۲۴ مگابایتی نیز از زمان فعال‌سازی بسته‌های ویژه حج تا یک هفته برای حجاج قابل استفاده می باشد.

برای مشترکان ایرانسل دریافت تماس ۲۰۰۰ تومان، مکالمات داخلی در عربستان 3800 ، تماس با ایران 3800 تومان، ارسال پیامک ۹۰۰ تومان هزینه دارد. دریافت پیامک در کشور عربستان رایگان بوده و روشن کردن گوشی هزینه‌ای ندارد.

در صورت پایان حجم یا زمان بسته خریدارى شده، بسته‌ها تمدید خودکار نمی‌شوند و در صورت تمایل مى‌توانید با شماره‌گیرى کد دستورى #63*1* بسته دیگرى خریدارى کنید.

محاسبه و مدیریت هزینه مکالمات به‌صورت دقیقه‌ای

هزینه مکالمات به‌صورت دقیقه‌ای محاسبه شده چنانچه فرد کمتر از یک دقیقه مکالمه داشته باشد هزینه یک دقیقه محاسبه می‌شود. ضمنا برقراری تماس بین دو زائر با هم در کشور عربستان برای هر دو طرف هزینه دارد و حتی انتظار مکالمه (Call Holding) و انتقال مکالمه (Call Forward) هزینه اضافه خواهد داشت.