تبیان، دستیار زندگی

گیمیفیکیشن چیست؟

تمامی وب سایت‌ها برای اینکه بتوانند کاربران و مشتریان وب سایت خود را افزایش دهند در جستجوی راه‌حل‌های جدید و متفاوت نسبت به رقبای خود می‌باشند. هدف تمام وب سایت‌ها ایجاد تعامل و انگیزه در کاربران خود می‌باشد زیرا به این وسیله می‌توانند خودشان به اهدافی که دارند نیز برسند. یکی از روش‌هایی که باعث جذب مخاطبین به وب سایت‌های گوناگون می‌شود استفاده از گیمیفیکیشن می‌باشد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
فناوری اطلاعات
گیمیفیکیشن از فناوری اطلاعات کمک گرفته و بخش عمده کارهای عملیاتی را بر عهده متخصصان فناوری اطلاعات قرار می دهد.

تمامی وب سایت ها برای اینکه بتوانند کاربران و مشتریان وب سایت خود را افزایش دهند در جستجوی راه حل های جدید و متفاوت نسبت به رقبای خود می باشند. هدف تمام وب سایت ها ایجاد تعامل و انگیزه در کاربران خود می باشد زیرا به این وسیله می توانند خودشان به اهدافی که دارند نیز برسند. یکی از روش هایی که باعث جذب مخاطبین به وب سایت های گوناگون می شود استفاده از گیمیفیکیشن می باشد که در مطلب امروز می خواهیم درباره آن اطلاعاتی را در اختیار شما همراهان سئو ایران قرار دهیم.

گیمیفیکیشن (gamification)

یکی از راه های بهره مندی داده های بزرگ استفاده از گیمیفیکیشن می باشد. با استفاده از این ابزار قدرتمند می توانید در میان رقبای خود نتایج خوبی را بدست آورید شما با استفاده از تحلیل داده های بزرگ در رفتار و کسب و کارتان می توانید یک تجربه خوب و مناسب را در اختیار کاربران خود قرار دهید و برای آنها ایجاد انگیزه کنید.

استفاده کردن از بازی هایی که ماهیت بازی کردن ندارند را گیمیفیکیشن می گویند. بازی سازی یا همان Gamification زیر مجموعه دانش طراحی می باشد که بیشتر در فضاهایی همچون دانشگاه و محیط های کسب و کار به آن توجه بسیاری می شود.

تعریف ساده ای که می توان برای گیمیفیکیشن عنوان کرد این است که گیمیفیکیشن به هنر تعبیه کردن مکانیزهای بازی در فضاهایی که به صورت پیش فرض برای بازی طراحی نشده اند می باشد. Gamification قادر می باشد که از فناوری اطلاعات کمک گرفته و بخشی از کارهای عملیاتی آن ها را به متخصصان فناوری اطلاعات بسپارد.

استفاده از گیمیفیکیشن در طراحی سایت

طراحی سایت از جمله کارهای مهمی است که برای اینکه بتوانید به کسب و کار خود به صورت اینترنتی نیاز به آن دارید. برای قرار گرفتن در صفحه اول گوگل داشتن یک سایت با طراحی مناسب می تواند تاثیر گذار باشد که شما در نقش مدیر وب سایت باید به این موضوع اهمیت بسیاری بدهید و بر روی آن کار کنید تا سایت خوب و جامعی در نتایج جستجو گوگل داشته باشید.

با تکنولولوژی های جدید که به روی کار آمده اند خلاقیت طراحان سایت نیز بیشتر و بیشتر شده است. و هر روز در پی یافتن روش های جدید و رها کردن متدهای قدیمی هستند.

محبوبیت گیمیفیکیشن

تنوع محصولات و خدمات در وب سایتها کمی کار سخت و دشواری می باشد زیرا راضی نگه داشتن مشتری کار آسانی نیست. از محبوبیت های گیمیفیکیشن این است که می تواند به شما در حفظ و راضی نگه داشتن مشتری کمک کند.

زمانیکه با تشویق کردن و امتیاز دادن به مشتریان آنها را به ماندن در وب سایت خود ترغیب کنید بدون شک با این کار توانسته اید اعتماد آنها را به وب سایت خود جلب نموده و آنها را از کاربران وفادار خود قرار دهید و هر چه این وفاداری طولانی تر باشد نتیجه سئو سایت شما نیز بهتر خواهد بود زیرا توانسته اید به کسب و کار خود رونق دهید و دوام بیشتری در گوگل داشته باشید. پس اینگونه می توان نتیجه گرفت که گیمیفیکیشن برنامه ای است که میزان وفاداری کاربر و مشتریان را با توجه به محصولات و خدمات وب سایت شما در نظر می گیرد.

یکی از راه های بهره مندی داده های بزرگ استفاده از گیمیفیکیشن می باشد. با استفاده از این ابزار قدرتمند می توانید در میان رقبای خود نتایج خوبی را بدست آورید شما با استفاده از تحلیل داده های بزرگ در رفتار و کسب و کارتان می توانید یک تجربه خوب و مناسب را در اختیار کاربران خود قرار دهید و برای آنها ایجاد انگیزه کنید. در واقع با استفاده از تجزیه و تحلیل داده ها و Gamification می توانید به افزایش فروش محصولات خود و وفاداری مشتریانتان کمک کنید.

می دونستید که گیمیفیکیشن می تواند از هر مشتری برای وب سایت شما یک هوادار واقعی و پروپاقرص به وجود آورد؟

- راه های راضی نگه داشتن مشتری
- با مشتریانتان ارتباط داشته باشید
- به مشتریان خود خدمات شخصی ارائه دهید
- به مشتریانتان امتیاز تشویقی بدهید
- مشتریان را سرگرم کنید
- برای محصولات و خدماتی که ارائه می دهید برند سازی کنید
- مشتریان ویژه خود را شناسایی کرده و برای آنها خدمات ویژه در نظر بگیرید
منبع: تابناک