دادگاه‌ها پررونق تر از گذشته

این رفتارشناس و کارشناس علوم رفتاری گفت: زندگی زناشویی که بر اساس انتخاب در سایت‌های ازدواج یا موسسات همسریابی مشابه انجام گرفته در ۹۴ درصد موارد منجر به طلاق گردیده است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دادگاه‌ها  پررونق تر از گذشته


دکتر مجید ابهری گفت: ازدواج هایی که بر اساس انتخاب در سایت‌های ازدواج یا موسسات همسریابی مشابه انجام می گیرد در ۹۴ درصد موارد منجر به طلاق گردیده است.


دکتر مجید ابهری در گفت‌وگو با جهان، اظهار داشت: در ۵ سال گذشته طلاق ۳۷ درصد رشد داشته و بیشترین آنها مربوط به زوجین کمتر از ۳۰ سال و زندگی‌های کمتر از ۵ سال است.

 

وی افزود: آمار طلاق در تهران رشد اعلام شده از سوی ثبت اسناد را دارد یعنی طبق آخرین آمار ۴۷۱۱ طلاق در مقابل ۱۴۰۸۴ مورد ازدواج بوده یعنی در مقابل هر ۳ ازدواج یک طلاق به ثبت رسیده است.

 

این استاد دانشگاه ضمن بیان این نکته که افزایش آمار طلاق در تهران به اندازه ۵ درصد نسبت به سال گذشته، مقام اول را به این شهر داده و سپس قم که از هر ۴ ازدواج یکی به طلاق منجر شده است مقام دوم را دارد، تصریح کرد: در تهران بیشترین رشد طلاق در شمال شهر با ۷۰ درصد افزایش یعنی ۷ برابر گزارش شده است.

 

ابهری ادامه داد: ۹۰ درصد از زوجینی که در کمتر از ۵ سال زندگی تصمیم به طلاق گرفته‌اند دچار مشکلاتی مانند بیکاری، گرانی مسکن، اعتیاد، ضعف شناخت قبل از ازدواج بوده‌اند اما ازدواج‌های نسنجیده و بر اساس ملاک‌های مادی و ظاهری بیشترین آمار را به خود اختصاص داده است.

در ۵ سال گذشته طلاق ۳۷ درصد رشد داشته و بیشترین آنها مربوط به زوجین کمتر از ۳۰ سال و زندگی‌های کمتر از ۵ سال است.

 

وی تصریح کرد: متاسفانه در بین ازدواج‌های پستی آمار ۹۵ درصد طلاق زنگ خطری برای خانواده‌هاست.

این رفتارشناس و آسیب شناس اجتماعی گفت: زندگی زناشویی که بر اساس انتخاب در سایت‌های ازدواج یا موسسات همسریابی مشابه انجام گرفته در ۹۴ درصد موارد منجر به طلاق گردیده است.

 

دکتر ابهری افزود: ۹۵ درصد از ازدواج‌هایی که با نظر والدین یا راهنمایی و مشاوره افراد مجرب انجام گرفته است به بیش از ۵ یا ۱۰ سال دوام یافته و همین دلیل روشنی است بر موفقیت این گونه انتخاب‌ها و ازدواج‌ها.

بخش اجتماعی تبیان


منبع:جهان نیوز

 

مطالب مرتبط مجموعه :
آخرین مطالب سایت