تعطیلات در ایران کم است

رئیس جمهور اسلامی ایران اعلام کرد: تجربه ما نشان می دهد که وقتی دو تا سه ساعت از ساعات کاری در ماه رمضان کاهش می یابد بازدهی افراد در ادارات افزایش می یابد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تعطيلات در ايران کم است


رئيس جمهور اسلامي ايران اعلام کرد: تجربه ما نشان مي دهد که وقتي دو تا سه ساعت از ساعات کاري در ماه رمضان کاهش مي يابد بازدهي افراد در ادارات افزايش مي يابد.

محمود احمدي نژاد در بيست و هشتمين اجلاس روساي آموزش و پرورش مناطق سراسر کشور که امروز صبح در محل سالن اجلاس سران برگزار شد، گفت: جريان تعليم و تربيت پيوسته است و حتي اگر بخش هاي گوناگون کشور دچار وقفه شود نبايد در جريان تعليم و تربيت تعطيلي يا نوسان بوجود آيد.

وي در ادامه دليل نخست موضوع آفرينش و خلقت انسان را تعليم و تربيت دانست و گفت: چنانچه همه بخش ها و امور يک دولت و حکومت تعطيل شود ولي تعليم و تربيت در آن زنده باشد همه ماموريت هاي آن نظام تحقق يافته است.

رئيس جمهور افزود: اساسا خداوند و پيامبر اکرم (ص) معلم اول بوده و همه زندگي پيامبر براي تعليم و تربيت سپري شده است.

احمدي نژاد ادامه داد: اگر ما هيچ چيز نداشته باشيم با آموزش و پرورش همه چيز برايمان خواهد آمد و به واقع مهمترين کار کشور در بخش آموزش و پرورش جريان دارد.

وي هدف اصلي از تعليم و تربيت را ساختن انسان عنوان کرد و گفت: اين مهم نيازمند دو عامل مهم علم و محبت است.

رئيس جمهور در توضيح عامل علم گفت: انسان بدون علم معنا ندارد و همه شکوفايي انسان در سايه علم به دست مي آيد.

وي افزود: دانش چراغ راه حرکت انسان را روشن کرده و فرصت ها را براي شکوفايي استعدادهاي الهي انسان مهيا مي کند.

احمدي نژاد به عنصر دوم در تعليم و تربيت يعني محبت اشاره کرد و گفت: خميرمايه خلق هستي مهرورزي است و عاملي که به انسانيت انسان معنا مي دهد محبت به شمار مي رود.

رئيس قوه مجريه گفت: اگر در دل کسي محبت نباشد هر چقدر به مراتب علم نيز دست يافته باشد ولي آن شخص تبديل به ابزار سقوط انسان و ابزاري براي قتل و عام انسانها مي شود.

وي در ادامه گفت: اگر نسبت به انسانها عشق و محبت نباشد، محال است در جهت ساختن آنها حرکتي صورت بگيرد و در عين حال اگر محبتي محبت نباشد تربيت اتفاق نمي افتد.

احمدي نژاد ادامه داد: اگر ما هيچ چيز نداشته باشيم با آموزش و پرورش همه چيز برايمان خواهد آمد و به واقع مهمترين کار کشور در بخش آموزش و پرورش جريان دارد.

احمدي نژاد در ادامه با طرح اين سئوال که هدف از تعليم و تربيت در جامعه ما چيست، گفت: بايد اين هدف مشخص شود تا مسير متناسب با آن را تعريف کنيم.

رئيس جمهور گفت: ما نمي خواهيم همانند کشورهايي که امروز مدعي پيشرفت هستند باشيم و آنهايي که امروز چنين ادعايي را در نظام بين الملل دارند حيثيت ملت ها را به بازي گرفته اند.

وي افزود: حاصل تعليم و تربيتي که ما ارائه مي دهيم کاملا متفاوت از آنها است و براي ساختن انسان راهي جز تعليم و تربيت براي رسيدن به طراز زندگي در جامعه مهدوي نيست.

احمدي نژاد الگوي جامعه را انسان کامل و خود حضرت ولي عصر (عج) دانست و گفت: انسان کامل و پيامبر يعني تجلي همه علم و محبت.

رئيس جمهور در بخش ديگري از سخنانش خطاب به معلمان گفت: هم اکنون با همت شوراي آموزش و پرورش برنامه تحول نظام آموزشي تهيه شده است و مبناي آن بر اساس رساندن جامعه در طزار زندگي در جامعه مهدوي است.

وي خواستار آمادگي نيروهاي آموزش و پرورش براي اجراي اين سند شد و افزود: براي تهيه اين طرح زحمات زيادي کشيده شده است و با وجود فداکاري هايي که تا کنون از سوي نيروهاي آموزش و پرورش صورت گرفته ما هنوز در پله اول قرار داريم.

وي در ادامه بر توجه به فضاي آموزشي کشور تاکيد کرد و گفت: امروزه ديدگاه ها تغيير کرده و بايد فضاي آموزشي پرنشاط ترين فضا در کشور باشد و دانش آموزان جهت حضور زودتر در مدارس و خروج ديرتر از اين محيط اشتياق نشان بدهند.

احمدي نژاد به طرح سباح براي اجباري کردن آموزش شنا در مقاطع تحصيلي اشاره کرد و گفت: چنين طرح هايي بايد در تمامي مقاطع به اجرا در آيد و حتي معلمان را نيز تحت پوشش قرار دهد.

رئيس جمهور تاکيد کرد: باور من اين است که دانش آموزان ايراني مي توانند بر سکوي قهرماني در سرتا سر جهان قرار گيرند و براي اين منظور بايد زمينه هاي نشاط را در محيط آموزشي مهيا کنيم.

وي در ادامه به انتقاد برخي از افراد از ميزان تعطيلات در کشور اشاره کرد و گفت: بنابرهمين موضوع ما عده اي را مامور کرديم که گزارشي از ميزان تعطيلات کشورهاي ديگر نيز تهيه کرده و مقايسه اي با تعطيلات خود داشته باشيم .

دستور دين اسلام است که وقت را در 3 وقت تقسيم کنيد و تنها براي يک قسمت براي معاش فعاليت داشته باشيد و 2 قسمت ديگر براي ساختن انسان است.

احمدي نژاد افزود: در گزارشي که از اين موضوع در شوراي عالي انقلاب فرهنگي ارائه شد کمترين ميزان تعطيلات متعلق به کشوري بود که هم اکنون در خليج عدن قرار داشته و با مشکلات بسياري روبرو است و پس از آن کمترين تعطيلات در ايران وجود دارد.

رئيس جمهور با تاکيد بر اينکه تعطيلي مقطع تحصيلي ابتدايي در روز پنجشنبه کار درستي بود گفت: توصيه مي کنم اين مسئله را در مقاطع ديگر تحصيلي نيز به اجرا بگذاريد.

وي همچنين گفت: برخي مي گفتند دولت نهم و دهم تعطيلات زيادي را به کشور تحميل کرده است و با محاسبات غلطي  آن را عاملي براي زيان ديدن کشور اعلام مي کردند ولي بايد گفت مگر کار به ساعات طولاني ارتباط دارد.

رئيس جمهور ادامه داد: تجربه ما نشان مي دهد که وقتي دو تا سه ساعت از ساعات کاري در ماه رمضان کاهش مي يابد بازدهي افراد در ادارات افزايش مي يابد.

احمدي نژاد در ادامه گفت: دستور دين اسلام است که وقت را در 3 وقت تقسيم کنيد و تنها براي يک قسمت براي معاش فعاليت داشته باشيد و 2 قسمت ديگر براي ساختن انسان است.

وي در پايان تاکيد کرد: دولت از همه برنامه هاي آموزش و پرورش با افتخار حمايت کرده و در عين حال بر پرنشاط بودن فضاي آموزشي کشور تاکيد دارد.

بخش سياست تبيان


منبع:مهر

مطالب مرتبط مجموعه :
آخرین مطالب سایت