قطر بهشت جديد فوتبال ايران

ايمان مبعلي در آستانه پيوستن به ليگ قطر قرار گرفت تا او سومين بازيکن ايراني فوتبال قطر شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

قطر بهشت جديد فوتبال ايران


ايمان مبعلي در آستانه پيوستن به ليگ قطر قرار گرفت تا او سومين بازيکن ايراني فوتبال قطر شود.


قطر شده مقصد بازيکنان ايراني که جايي در ليگ‌هاي اروپايي ندارند اما به فکر پول در آوردن افتاده‌اند. قطر حالا دارد جاي امارات را مي‌گيرد؛ کشوري که ليگ فوتبال آن شده بود پاتوق فوتباليست‌هاي درجه اول ايران. امسال محمدرضا خلعتبري و هادي عقيلي به تيم‌هاي قطري رفته‌اند و ايمان مبعلي هم مذاکراتش با الوکره جدي شده. علاوه بر اين بازيکنان، چند بازيکن ديگر هم در حال مذاکره با تيم‌هاي قطري هستند تا اگر به توافق رسيدند، به ليگ اين کشور بروند.

 

يک سال پس از بن بست انتقال بازيکنان ايراني به ليگ امارات ، باري ديگر ليگ قطر مامني شده براي بازيکناني که مي خواهند آسوده فوتبال بازي کنند.

پس از عقد قرارداد محمدرضا خلعتبري با الغرافه و هادي عقيلي با العربي قطر ، حالا نوبت ايمان مبعلي است که مي خواهد به يکي از تيم هاي الوکره يا ارتش قطر بپيوندد.

در شروع سال جديد فوتبال قطر ، سه بازيکن ملي پوش ايراني به ناگهان سر از اين ليگ در مي آورند. بازيکناني که در جام ملتها ، همراه تيم ملي بودند. عقيلي و خلعتبري که سه سال سنگين را در ليگ سپري کرده اند

ليگ قطر در تمام 20 ساله گذشته ، يکي از ليگ هايي بوده که بازيکنان ايراني زيادي پاره از عمر فوتبالي شان را آنجا سپري کردند. اسمي هايي چون چنگيز ، ناصر محمدخاني ، سيروس قايقران، ابراهيم قاسمپور ، مرتضي کرماني مقدم ،مجيد نامجو مطلق ، کريم باوي ، علي دايي ، افشين پيرواني ، علي کريمي حضور داشتند. و حتي بازيکناني مثل هادي شکوري و رحمان رضايي هم در سال هاي اخير ، سري به اين ليگ زده اند.

حالا اما در شروع سال جديد فوتبال قطر ، سه بازيکن ملي پوش ايراني به ناگهان سر از اين ليگ در مي آورند. بازيکناني که در جام ملتها ، همراه تيم ملي بودند. عقيلي و خلعتبري که سه سال سنگين را در ليگ سپري کرده اند و بازي همزمان در ليگ ، جام حذفي ، ليگ قهرمانان آسيا و تيم ملي فوتبال ، فرصتي براي استراحت براي شان نگذاشته ، حالا در سالي که قرار است قانون سقف قراردادها اجرايي شود ، راهي اين کشور حوزه خليج فارس شده اند.

 

رقم قرارداد اين دو را منابع غير رسمي ، اينچنين تخمين مي زنند:« خلعتبري در ازاي قرارداد دو ساله اش با تيم الغرافه ، 2.5 ميليون دلار گرفته و هادي عقيلي براي قرارداد يکساله با تيم العربي ، 1.4 ميليون دلار گرفته است. »

ارقامي که وقتي با شهراد ناظمي ، مدير برنامه هاي اين دو بازيکن ايراني درباره اش حرف مي زنيم ، مي گويد:« نه بابا ، اين که مي گوييد خيلي پول است. انصافا ارقامي که به اين ها پيشنهاد شده ، خيلي هم با ليگ ايران تفاوتي ندارد. در ايران هم تقريبا همين پول ها را مي دهند. مثلا خلعتبري هم از ليگ کره پيشنهاد داشت ، هم ليگ ترکيه اما چون الغرافه در ليگ قطر بود ، اين پيشنهاد را پذيرفت.»

بخش ورزشي تبيان


منبع: خبرآنلاين

مطالب مرتبط مجموعه : فوتبال ايران
آخرین مطالب سایت