موضع اصلاح طلبان درباره جريان انحرافي

عباس عبدي گرچه سعي کرد که از سخنانش بوي همسويي با جريان انحرافي بلند نشود اما وقتي انتقاد اصولگرايان از جريان انحرافي را غيراصولي و غلط دانست، ناخواسته بر اين موضوع مهر تاييد زد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

موضع اصلاح طلبان درباره جريان انحرافي


عباس عبدي گرچه سعي کرد که از سخنانش بوي همسويي با جريان انحرافي بلند نشود اما وقتي انتقاد اصولگرايان از جريان انحرافي را "غيراصولي" و "غلط" دانست، ناخواسته بر اين موضوع مهر تاييد زد.


عباس عبدي، از فعالان جريان اپوزيسيون درباره انتقاد اصولگرايان از جريان انحرافي به دوبچه وله گفت: نقد آن طرف (نقد اصول‌گرايان به دولت)، يک نقد اصولي نيست. بيشتر يک نقد حذفي است که مي‏خواهند آن‏ها(دولتي‌ها) را حذف کنند.

وي با بيان اينکه "فکر نمي‏کنم اصلاح‏طلب‏ها به صورت جدي وارد موضوع انتقاد از جريان انحرافي شوند"، اذعان کرد که ما "ممکن است از اين وضعيت استفاده کنيم."

عبدي بار ديگر مبناي انتقاد اصولگرايان از جريان انحرافي را "غلط" دانست و تلويحا گفت که انتقاد از جريان انحرافي شبيه انتقاد از جريان فتنه است: کساني از اصول‏گرايان که قبلا از دولت دفاع مي‏کردند، الان آن‏ها را منحرف مي‏دانند. امروز هم با همان روش‏ها با دولت مخالفت مي‏کنند. يعني شيوه‌هايشان را تغيير نداده‏اند. فقط مصداق‏‌هايشان تغيير کرده است، اين‏که از چه کسي حمايت مي‏کردند، چگونه حمايت مي‌کردند، با چه کسي مخالفت مي‏کردند و چگونه مخالفت مي‌کردند، بر مبناي شيوه‏هايي غلط بوده است. متاسفانه بخشي از جناح اصول‏گرا هنوز هم همان شيوه‏ها را پي‏گيري مي‏کند.

شخصيت هاي حامي انقلاب اسلامي جريان فتنه و جريان انحرافي را در اهداف و رويکرد همسو مي دانند و معتقدند هدف اصلي اين دو جريان مقابله با ولايت فقيه، تضعيف مباني اسلامي جامعه و ترويج سکولاريسم است.

شخصيت هاي حامي انقلاب اسلامي جريان فتنه و جريان انحرافي را در اهداف و رويکرد همسو مي دانند و معتقدند هدف اصلي اين دو جريان مقابله با ولايت فقيه، تضعيف مباني اسلامي جامعه و ترويج سکولاريسم است.

اين فعال جريان اپوزيسيون همچنين با استقبال از رويکرد هيات نظارت بر مطبوعات و سخنان علي مطهري، عنوان کرد: اين‏که آيا در آينده، هيات نظارت بر مطبوعات به نشريات اصلاح‌طلب و اصول‌گرا به يک چشم نگاه ‌کند، با توجه با شناختي که از آقاي مطهري در مطبوعات وجود دارد، مي‌توان اعتماد کرد که او در مقام خود درست مي‏گويد و همان‏طور عمل مي‏کند که مي‏گويد. اما هيات نظارت بر مطبوعات تنها يک نفر و آقاي مطهري نيست. نمي‏دانم آيا ديگران در هيات نظارت بر مطبوعات هم همين نگاه را خواهند داشت يا نه.

هيات نظارت بر مطبوعات در جديدترين اقدام خود نشريه اصولگراي "9 دي" را توقيف کرد زيرا به گفته علي مطهري انتشار آن به نفع "جنبش سبز" و جريان فتنه بوده است!

بخش سياست تبيان


منبع:جهان نيوز

مطالب مرتبط مجموعه : مقالات و تحلیل ها
آخرین مطالب سایت