حمله پر اميد به عراق

تيم فوتبال اميد کشورمان در حالي امروز يکشنبه در دومين گام براي صعود به المپيک لندن و در ديداري حذفي به مصاف اميد عراق خواهد رفت که شکست عراق در خاک خودش بخشي از ماموريت ويژه اميدها براي تحقق آرزوي 36 ساله صعود به المپيک است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

حمله پر اميد به عراق


تيم فوتبال اميد کشورمان در حالي امروز يکشنبه در دومين گام براي صعود به المپيک لندن و در ديداري حذفي به مصاف اميد عراق خواهد رفت که شکست عراق در خاک خودش بخشي از ماموريت ويژه اميدها براي تحقق آرزوي 36 ساله صعود به المپيک است.


پس از ناکامي هاي سريالي تيم هاي ملي فوتبال ايران در بازيهاي آسيايي، جام ملت هاي آسيا و مسابقات قهرماني آسيا، چشم اميد مسئولان فدراسيون فوتبال و علاقمندان فوتبال ملي به تيم اميد دوخته شده تا حداقل اين تيم طلسم ناکامي هاي فوتبال ايران را بشکند و سرنوشتي متفاوت از ناکامي هاي گذشته را براي فوتبال رو به افول ايران در سطح آسيا رقم بزند.

تيم اميد که حسرتي 36 ساله را براي راهيابي به المپيک يدک مي کشد، انتظار مي رفت با توجه ويژه و برنامه ريزي بلند مدت مسئولان فدراسيون اينبار با مشکلات کمتري نسبت به دوره هاي گذشته براي آماده سازي و حضور قدرتمند در مسابقات مقدماتي روبرو شود ولي هرچه زمان گذشت مشخص شد مشکلات سالهاي گذشته همچنان پابرجاست و بايد نگران آينده تيم اميد بود.

پس از کش و قوس هاي فراوان در انتخاب کارلوس کي روش به عنوان سرمربي تيم ملي، سرانجام با نظر وي از بين گزينه هاي داخلي عليرضا منصوريان با تاخيري يک ماهه به عنوان سرمربي تيم اميد انتخاب شد. منصوريان از 7 ارديبهشت ماه رسما کارش را آغاز کرد ولي با وجود روزهاي پاياني ليگ و پس از آن جام حذفي، فرصتي براي برگزاري اردوهاي آماده سازي پيدا نکرد.

طبق برنامه کادر فني قرار بود اولين استارت جدي تيم اميد از اردوي اوکراين و ديدار با تيم اميد اين کشور آغاز شود که به دليل مشکلات مالي فدراسيون اين سفر انجام نشد تا در تصميمي غير منتظره تيم ملي بزرگسالان جايگزين حريف تدارکاتي اميدها  شود!

تيم اميد در نخستين آزمون فوتبال ايران در سال 90 که نخستين تجربه جدي عليرضا منصوريان پس از بازي تدارکاتي مقابل تيم بزرگسالان روسيه در سطح فوتبال ملي به شمار مي رود با اميدواري هاي زيادي روانه شهر اربيل شده تا جريان ديگري را براي فوتبال ايران رقم بزند

پس از تلاش هاي بسيار سرانجام تنها ديدار تدارکاتي جدي اميدها براي آمادگي ديدار با عراق، مقابل اميدهاي سوريه برگزار شد که با وجود شکست يک برصفر نيمه اول، تيم اميد با دو گل نيمه دوم حريف را که فوتبالش شباهت هاي زيادي به عراق دارد را شکست داد تا اميدواري ها براي نتيجه گيري مقابل عراق افزايش يابد.

هرچند پخش مستقيم نشدن اين مسابقه از سوي سرمربي تيم اميد به نوعي بي توجهي مسئولان صدا و سيما و عدم حمايت رسانه ملي از تيم اميد تعبير شد ولي همين تک مسابقه به اندازه اي بارفني داشت تا کادرفني ترکيب ايده آل خود را براي ديدار با عراق شناسايي کند.

همين دغدغه ها هرگز اجازه نداد تا تيم اميد برنامه آماده سازي مشخصي را براي ديدار با عراق پشت سر بگذارد و اگرچه تيم اميد دوهفته اخير پيش از اعزام به عراق را با تمام نفرات تمرين کرد و بازيکنان با انگيزه بالا درتمرينات حضور داشتند اما نمي توان از کمبود هماهنگي بين بازيکنان و نداشتن ديدارهاي تدارکاتي مناسب براي آماده سازي اين تيم به سادگي گذشت .

با وجود تمامي اين کمبودها تيم اميد امروز در اتفاقي کم نظير در فوتبال ايران با تمام نفرات به شهر ناشناخته اربيل پرواز کرد تا فردا در نخستين 90 دقيقه ديدار با عراق، اميدهايش را براي صعود از اين مرحله جستجو کند.

عراق بي ترديد حريفي هميشگي و شناخته شده براي فوتبال ماست . فوتبال پرحوصله ، تکنيکي ، درگير و قدرتي عراق نبردي سخت و همه جانبه را براي اميدهاي فوتبال ايران که آرزوي شکستن طلسم 36 ساله صعود به المپيک را دارند، نويد مي دهد. چنين حريفي که ازحمايت تماشاگران خودي هم برخورداراست و وضعيت ميزباني آن هم براي تيم ما ناشناخته است، شرايط ويژه اي را پيش روي اميدهاي فوتبال ايران قرار مي دهد که عبور از آن هوشياري و فوتبال آگاهانه را مي طلبد .

تجربه بازيکناني نظير حاج صفي، انصاريفرد، آرش افشين ، محسن مسلمان، علي عسگر، مظاهري، طلبه و ... در اين ميدان بزرگ و سرنوشت ساز مي تواند احتمالات را به سود اردوي ايران سنگيني کند هرچند مسابقه در زمين حريف شرايط و قواعد خاصي دارد که بي توجهي به آن مي تواند غير قابل جبران باشد .

عراق بي ترديد حريفي هميشگي و شناخته شده براي فوتبال ماست . فوتبال پرحوصله ، تکنيکي ، درگير و قدرتي عراق نبردي سخت و همه جانبه را براي اميدهاي فوتبال ايران که آرزوي شکستن طلسم 36 ساله صعود به المپيک را دارند، نويد مي دهد

تيم اميد در نخستين آزمون فوتبال ايران در سال 90 که نخستين تجربه جدي عليرضا منصوريان پس از بازي تدارکاتي مقابل تيم بزرگسالان روسيه در سطح فوتبال ملي به شمار مي رود با اميدواري هاي زيادي روانه شهر اربيل شده تا جريان ديگري را براي فوتبال ايران رقم بزند و اميدها را براي صعود به المپيک به فوتبال ملي ايران بازگرداند.

انتظاري که از فوتبال پرمايه و مستعد فوتبال ايران چندان دور از دسترس نيست و تيمي که هدفش صعود به المپيک است گذشتن از سد عراق حتي در خاک خودش نمي تواند انتظار و ماموريتي دور از انتظار باشد.

بخش ورزشي تبيان


منبع: مهر

 

مطالب مرتبط مجموعه : فوتبال ايران
آخرین مطالب سایت