ضعف هاي پايان نامه در هفت

مسعود فراستي در برنامه زنده هفت ضعف شخصيت‌پردازي، روايت و غيرقابل باور بودن شخصيت‌ها را از مشکلات فيلم سينمايي پايان‌نامه به کارگرداني حامد کلاهداري دانست.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ضعف هاي پايان نامه در هفت


مسعود فراستي در برنامه زنده "هفت" ضعف شخصيت‌پردازي، روايت و غيرقابل باور بودن شخصيت‌ها را از مشکلات فيلم سينمايي "پايان‌نامه" به کارگرداني حامد کلاهداري دانست.


برنامه زنده "هفت" با اجراي فريدون جيراني شامگاه جمعه 27 خردادماه با موضوع بررسي اکران بهار روي آنتن شبکه سه رفت. ابتداي برنامه طبق قاعده اخبار سينمايي مرور شد، مهمترين خبر اين بخش آغاز فيلمبرداري فيلم سينمايي تازه رخشان بني‌اعتماد بود.

حبيب رضايي، صابر ابر، نگار جواهريان، باران کوثري، بابک حميديان بازيگران اين فيلم اپيزوديک هستند که 9 قصه دارد و فيلمبرداري آن در تهران انجام مي‌شود، رخشان بني‌اعتماد اين فيلم را در سکوت خبري شروع کرده است.

دقايقي از آغاز برنامه "هفت" نگذشته بود که نامه مسعود کيميايي به انجمن منتقدان توسط فريدون جيراني خوانده شد، کيميايي در اين نامه عنوان کرده بود به خاطر علاقه‌اش به اصغر فرهادي به جشن رفته است. فيلم "سرب" او که در پنجمين جشن منتقدان تقدير شد اما کيميايي در نامه‌اش نوشته بود که "سرب" بايد 22 سال قبل تقدير مي‌شد و بي‌توجهي انجمن منتقدان به "جرم" را اين گونه پاسخ داد. البته انجمن منتقدان هم نامه کيميايي را بي‌پاسخ نگذاشتند، آنها هم سعي کردند با تاکيد به استقلال حرفه‌اي‌شان، ارادت خود را به مسعود کيميايي و فيلم‌هايش نشان بدهند. پس از آن نقد و بررسي فيلم سينمايي "پايان‌نامه" به کارگرداني حامد کلاهداري با حضور اين کارگردان جوان و تهيه‌کننده آن روح‌الله شمقدري انجام شد. مسعود فراستي در ابتداي برنامه به اين موضوع اشاره کرد که بايد در اخبار "هفت" به اين موضوع اشاره مي‌شد که در جشن منتقدان از فعاليت حرفه‌اي خسرو دهقان منتقد باسابقه تقدير شده است.

کلاهداري بيشتر از شمقدري به انتقادهاي منتقد برنامه "هفت" پاسخ مي‌داد و تاکيد مي‌کرد هدفش از ساخت اين فيلم نمايش فضاي سياسي و درگيري نسل جوان در اين بازي‌ها بوده است.

جيراني و مسعود فراستي در اين بخش کوشيدند ابتدا مفهوم فيلم سياسي را براي مخاطب و مهمانان برنامه توضيح دهند و با آوردن حسن حسيني منتقد و روزنامه‌نگار روي خط برنامه مفهوم ژانر سياسي را تعريف کردند، شمقدري جوان البته ترجيح مي‌داد مفهوم خود را از فيلم سياسي مطرح کند و اصرار داشت به تعريفي ايراني و مطابق با مولفه‌هاي سينماي ايران از فيلم سياسي برسد.

مسعود فراستي که گاه صراحت لهجه و حاضر جوابي‌اش به کار مي‌آيد در پاسخ شمقدري به اين موضوع اشاره کرد که سينما از غرب به ايران آمده، تعاريف آن غربي است و نمي‌توان با هر واژه‌اي هر چيز را در محدوده سينما تعريف کرد. حامد کلاهداري کارگردان جوان اين فيلم هم "پايان‌نامه" را يک فيلم اکشن همراه درامي سياسي دانست.

فراستي در بخش ديگري از صحبت‌هايش روابط شخصيت‌هاي فيلم و داستان و فيلمنامه "پايان‌نامه" را بررسي کرد و تاکيد کرد نمي‌توان شخصيت‌ها و دغدغه‌هايشان را باور کرد، کلاهداري بيشتر از شمقدري به انتقادهاي منتقد برنامه "هفت" پاسخ مي‌داد و تاکيد مي‌کرد هدفش از ساخت اين فيلم نمايش فضاي سياسي و درگيري نسل جوان در اين بازي‌ها بوده است. نظرسنجي برنامه "هفت" درباره بهترين فيلم اکران بهار هم يکي از مهمترين بخش‌هاي برنامه ديشب بود، فيلم سينمايي "جدايي نادر از سيمين" به کارگرداني اصغر فرهادي رتبه اول، فيلم سينمايي "اخراجي‌ها 3" رتبه دوم، فيلم سينمايي "جرم" به کارگرداني مسعود کيميايي رتبه سوم و فيلم سينمايي "مرهم" ساخته عليرضا داودنژاد در رده چهارم اين جدول از نظر مخاطبان برنامه قرار گرفت.

سينما و تلويزيون تبيان


منبع:خبرگزاري مهر

سوتيتر :

مطالب مرتبط مجموعه : اخبار سال 1389
آخرین مطالب سایت