پيش ‌تازي تبلت‌ها

شرکت‌ها و برندهاي معتبر هر روز تبلت‌هايي با قابليت هاي جديد معرفي مي‌کنند. در اين مطلب نگاهي به جديدترين تبلت‌ها مي‌اندازيم.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

پيش‌تازي تبلت‌ها


شرکت‌ها و برندهاي معتبر هر روز تبلت‌هايي با قابليت هاي جديد معرفي مي‌کنند. در اين مطلب نگاهي به جديدترين تبلت‌ها مي‌اندازيم.

اولين تبلت مبتني بر WebOS

به نقل از پايگاه اينترنتي Mahsble ،تبلتي که قرار است توسط شرکت هيولت پاکارد روانه بازار شود نه داراي سيستم عامل ويندوز است ،نه اندرويد بر روي آن نصب شده و نه IOS اپل بر روي آن نقش بسته است.

قرار است اولين تبلت مبتني بر سيستم عامل WebOSرا شرکت هيولت پاکارد در اول ژولاي يا همان 10 تيرماه سال جاري روانه بازار کند. نسخه واي-فاي تاچ پد در آمريکاي شمالي و اروپا از 19 ژوئن پيش فروش خواهد شد و از اول ژولاي نيز وارد بازارهاي آمريکا و اروپا خواهد شد.

تبلت شرکت HP قطري در حدود 13.7 ميليمتر داشته و داراي صفحه نمايش 9.7 اينچي با پردازنده دو هسته‌اي 1.2 گيگاهرتزي اسنپ دراگون نيز است .

حافظه داخلي تاچ پد 16 و 32 گيگابايت بوده و داراي يک گيگابات رم ،بلوتوث ،واي-فاي و يک دوربين 1.3 مگاپيکسلي براي تماس‌هاي ويدويي است.

طبق اعلام رسمي شرکت HP ،نسخه 16 گيگابايتي داراي قيمت 499.99 دلار و 32 گيگابايتي داراي قيمت 599.99 دلار خواهد بود.

OnLive با تجربه اي نو براي آيپد و تبلت هاي اندرويدي

رايانش ابري روز به روز در حال گسترده تر شدن است و کنسول بازي OnLive هم يکي ازمصداق هاي اين امر مي باشد. به همان حدي که گرافيک بازي ها در چند سال اخير پيشرفت داشته اند، رايانش ابري هم قدم هاي بزرگي را برداشته تا به جايي برسد که امروز چيزي مثل آن-لايو را در اختيار داشته باشيم. اما قبل از هر چيز بايد به وضوح بيان شود که آن لايو چيست؟ همان طور که قبلا هم گفته شد:

OnLive در واقع سرويس رايانش ابري براي بازي در اينترنت است که امکان بازي کردن شما را بر روي کامپيوتر، مک، آي پد و کنسول OnLive فراهم مينمايد. نحوه عملکرد اين سرويس بدين شکل است که، تمامي عمليات پردازشي و گرافيکي بر روي سرورهاي اين شرکت انجام مي شود و تصويري که شما دريافت مي کنيد، در واقع تصوير از پيش پردازش شده اي است که به صورت ويدئو براي شما در کسري از ثانيه ارسال ميشود. ‏دسته بازي شباهت بسياري به دسته کنسول ايکس باکس 360 دارد و دريافت کننده تصاوير، که کنسول OnLive محسوب مي شود در اندازه کوچکي طراحي شده که قابليت حمل آن را آسان مي سازد. البته بايد به فکر اينترنت هم باشيد، زيرا بدون اينترنت اين دستگاه عملا کاربردي ندارد.

خوشبختانه تا کنون شانس اين را داشته ايم که آن لايو را روي تبلتي مانند HTC Flyer هم داشته باشيم. اما در نمايشگاه E3 امسال، معلوم شد که اين کمپاني برنامه هاي جذاب تري هم دارد. همه چيز از يک اپليکيشن شروع مي شود که بازي کردن تحت کلود را براي آي پد و تبلت هاي اندرويدي در پاييز فراهم مي کند. اين برنامه به تبلت اجازه مي دهد که هم به عنوان نمايشگر مورد استفاده قرار بگيرد. هم به عنوان يک دستگاه ورودي براي کنترل هاي حرکتي و تاچ. يعني تبلت شما مي تواند براي بازي که در تلويزيون HD خود مشاهده مي کنيد، دسته کنترل باشد. علاوه بر اين تبلت شما قادر خواهد بود که به صفحه نمايش تبديل شود و با دسته بازي ارتباط بر قرار کرده و به شما حس يک کنسول تمام عيار را بدهد.

جالب اين که اين اپليکيشن فقط به تبلت ها محدود نخواهد شد و با اسمارت فون هاي اندرويد يا iOS نيز به خوبي کار خواهد کرد. اما همه اين ها روي کاغذ است. اين اپليکيشن در عمل چگونه است؟ انگجت با يک نمونه ي اوليه از اين اپ روي تبلت زوم کار کرده و آن را نسبتا اميدوار کننده مي خواند. البته در اين نسخه اوليه، قابليت استفاده از تبلت به عنوان دسته بازي وجود نداشت و امکان تست آن فراهم نبود.

اين اپليکيشن در پاييز براي تبلت هاي اندرويدي و iOS عرضه خواهد شد و شايعاتي نيز براي عرضه آن در آگوست براي تبلت HTC Flyer به گوش مي رسد. مثبت اين که تجربه کار با تبلت ها باز هم برايمان لذت بخش تر و جالب تر خواهد شد و منفي اين که در ايران اينترنت به حدي نيست که بتوان با آن OnLive را تجربه کرد.

 

گران قيمت ترين iPad دنيا با قيمت 1.2 ميليون دلار

iPad 2 اپل در مقابل اين iPad ميليون دلاري، رنگ پريده و کهنه به نظر مي رسد. بدنه اين iPad از الماس Camael پوشيده شده و توليد کننده اين iPad آن را گرانترين iPad دنيا نام گذاري کرده است البته ما پيش تر نسخه 8 ميليون دلاري iPad2 که از سنگ هاي قديمي، طلاي 24 عيار و استخوان دايناسور ساخته شده بود را نيز معرفي کرديم.

 

در ادامه مشخصات تبلت 1.2 ميليون دلاري را مشاهده خواهيد کرد:

اما تبلت 1.2 ميليون دلاري با يک کيلوگرم طلاي 18 عيار و 60 گرم الماس زينت داده شده است. از الماس سياه نيز براي دکمه Home و لوگوي Apple استفاده شده است.

مشتريان مي توانند از Camael بخواهند تا به ميزان لازم طلا و الماس به iPad اضافه کند يعني قيمت اين تبلت براساس تمايل مشتري کم و زياد هم مي شود. اگر شما هم تصور مي کنيد کسي حاضر به پرداخت چنين مبلغي نيست بايد بدانيد که Camael اعلام کرده در حال حاضر درخواست هايي براي خريد اين تبلت از مشتريان مختلف دارد و در حال آماده کردن درخواست هاي آنهاست!

 

 

فرآوري: فاطمه مجدآبادي

بخش دانش و زندگي تبيان


منابع:

نارنجي، زوميت، فارنت

 

مطالب مرتبط مجموعه :
آخرین مطالب سایت