رفتار شرم‌آور غرب با زن

حضرت آيت‌الله العظمي خامنه‌اي رهبر حکيم انقلاب اسلامي، در ديدار تعدادي از زنان فرهيخته، دانشمند و نخبه کشور، نگاه غلط غرب به زن را، مبناي مشکلات دنياي امروز در مورد مساله زن دانستند و از بانوان نخبه کشور خواستند، نگاه اهانت‌آميز غرب به زن را بي‌پرده نقد ک
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

رفتار شرم‌آور غرب با زن

نگاهي به فرمايشات رهبر حکيم انقلاب در ديدار بانوان نخبه


حضرت آيت‌الله العظمي خامنه‌اي رهبر حکيم انقلاب اسلامي، در ديدار تعدادي از زنان فرهيخته، دانشمند و نخبه کشور، نگاه غلط غرب به زن را، مبناي مشکلات دنياي امروز در مورد مساله زن دانستند و از بانوان نخبه کشور خواستند، نگاه اهانت‌آميز غرب به زن را بي‌پرده نقد کنند. طبق فرمايش حضرت معظم‌له: «براساس نگاه غرب، اگر زنان بخواهند در جوامع غربي، نمود و شخصيت يابند، بايد حتما به گونه‌اي رفتار کنند که مردان يعني طرف ذي‌نفع مي‌خواهند و مي‌پسندند... اين رفتار غرب، نوعي اهانت، بزرگ‌ترين ظلم و حق‌کشي در حق زنان است».


کشورهاي غربي، در چند ده سال اخير، با تبليغات فراوان سعي کردند، «تساوي جنيستي» را القاء کنند و فريب‌کارانه در اين شانتاژ تبليغاتي نيز موفق شدند. در حالي که زناني که حاضر به تبعيت از اهداف شيطاني سران جوامع غرب نشدند، مورد ظلم فراوان قرار گرفتند و به حقوق حقه‌شان نرسيدند، زناني که پذيرفتند چون يک کالا با آن‌ها رفتار شود و کرامت انساني‌شان را به مبلغ ناچيزي پول فروختند، به عنوان نماد و نمونه يک زن به روز و مدرن به دنيا معرفي شدند. با وجود شعار تساوي جنيستي، اين شعار به نحو بسيار بدي عملي گرديد؛ مثلا با آن‌که جنس زن، طبق آفرينش آن، ظريف است و قادر به انجام کارهاي سنگين نيست؛ اما با همين شعارها ، کارهايي چون حمل بار، کار در کارخانه‌هاي صنايع سنگين و... که پيش از اين فقط مختص مردان بود، به زنان نيز محول شد که کاري بسيار غيرعقلاني است. هم‌چنين از زيبايي زن سوء‌استفاده کردند و اينک سال‌هاست، زنان زيبا، همانند يک کالاي تجملي، اجناس را به اشکال مختلف که گاهي شرافت و حيثيت‌شان را مورد توهين و تحقير قرار مي‌دهد، تبليغ مي‌کنند.

شيوه‌هاي مختلف رفتار شرم‌آور غرب با زن موجب شده در کشورهاي غربي پديده‌هاي بسيار زننده‌‌اي که اصول اخلاقي و انساني را زير پا له مي‌کند، نمايان مي‌شود.

غربي‌ها همچنين با نگاه صرفاً شهواني به زن، او را وادار به انجام کارهاي شنيع و کثيفي کردند که موجب فروپاشي اخلاقي مغرب‌زمين شده است. به اصطلاح جامعه‌شناسان و روان‌شناساني هم‌چون «زيگموند فرويد» نيز با ارائه ايده‌هاي مزخرفي چون آزادي کامل رفتارهاي جنسي، موجب بيش‌تر فروغلتيدن مردم غرب در باتلاق فساد شدند که زنان از اين ايده‌ها بسيار آسيب ديدند. اينک به زن در غرب چون يک کالاي تزئيني يا مبلّغ اجناس و وسايل و کالاها براي فروش بيش‌تر نگاه مي‌شود و غربي‌ها اين فرهنگ منحرف را با شبکه‌هاي ماهواره‌اي منحط خود به ساير کشورهاي دنيا نيز صادر نموده‌اند. اکنون فرهنگ فاسد غربي که زن را تا حد يک موجود براي لذت‌جويي بيشتر و کامروايي افزون‌تر، پايين آورده است، در بسياري از نقاط جهان ترويج مي‌شود و سعي مي‌کند قبح و زشتي اين رفتار ناپسند با جنس مؤنث را از بين ببرد.

*مسأله حجاب

يکي از موانع کام‌جويي حرام از زنان که شرع مقدس اسلام نيز نسبت به رعايت آن به بانوان مسلمان سفارش اکيد فرموده است، «اصل حجاب» است. بر اساس اين اصل، زن به گونه‌اي در جامعه ظاهر مي‌شود که کم‌ترين حساسيت و هيجان جنسي را براي مرد دارد و به دليل پوشش مناسب، اجازه چشم‌چراني را به مردان منحرف نمي‌دهد. رعايت حجاب موجب مي‌شود، زيبايي زن مانند غنچه‌اي که بسته است، پنهان بماند و بيمار‌دلان هوس‌باز را تحريک نکند. يکي از موارد اساسي‌اي که کشورهاي غربي مدعي آزادي و حقوق بشر و دمکراسي، برخلاف شعارهاي دهان‌پر‌کن‌شان، با آن مقابله کرده و مي‌کنند، «حجاب» است. در سال‌هاي اخير قوانين بسياري در جوامع مدعي تمدن، تصويب شده است که پوشش اسلامي، حجاب و استفاده از روبند را ممنوع مي‌کند. بي شک، يکي از دلايلي که موجب تصويب چنين قوانين ضدانساني‌ و محدودکننده اي شده است، همين است که زني که با حجاب و پوشش در جامعه غربي، رفت‌و‌آمد و فعاليت مي‌کند، اجازه تلذذ جنسي و حتي چشمي را به نامحرمان نمي‌دهد؛ و از همين‌رو، غربيان قوانيني را تصويب کرده‌اند که ضمن ممنوعيت تحصيل براي افراد محجبه، از اشتغال آن‌ها نيز جلوگيري مي‌‌کند زيرا زن محجبه اجازه عرضه  شدن خود به افراد بيمار را که درصدد کسب لذت‌هاي نامشروعند، نمي‌دهد و همين موجب نارضايتي سران غرب شده است که: "زن محجبه، هرزه نمي‌شود". محفوظ بودن زن محجبه، هم‌چنين احتمال تهاجم بيماران اجتماعي را کاهش مي‌دهد که همين امر نيز موجب گرايش زنان ديگر؛ حتي غيرمسلمين به پوشش مناسب‌تر و حجاب‌ بيش‌تر مي‌شود.

يکي از موانع کام‌جويي حرام از زنان که شرع مقدس اسلام نيز نسبت به رعايت آن به بانوان مسلمان سفارش اکيد فرموده است، «اصل حجاب» است

اين نوع رفتار غرب با مسأله حجاب نشان مي‌دهد، ليبرال‌ها تا جايي حاضر به رعايت شعارهاي‌شان هستند که لطمه‌اي به شهوت‌پرستي‌شان نخورد.

شيوه‌هاي مختلف رفتار شرم‌آور غرب با زن موجب شده در کشورهاي غربي پديده‌هاي بسيار زننده‌‌اي که اصول اخلاقي و انساني را زير پا له مي‌کند، نمايان مي‌شود.

در پي اين فروپاشي انساني – اخلاقي، ديگر اکنون چيزي با عنوان «خانواده» به آن صورتي که در گذشته وجود داشت، وجود خارجي ندارد؛ پديده زشت کودکان نامشروع گسترش عجيبي يافته؛ قاچاق زنان و کودکان به صورت يک تجارت پرفايده براي باندهاي خلافکار و مافيايي درآمده؛ جمع‌هايي با عنوان «خانواده تک والدي» که فرزندان يا پدر دارند و يا مادر بسيار وسيع شده؛ زندگي مشترک نامشروع زير يک سقف بدون ازدواج رواج يافته؛ ازدواج همجنس‌باز‌ها و ازدواج محارم، در برخي از کشور‌هاي غرب متمدن(!) به صورت قانون درآمده و... همه و همه اين موارد که غربي‌ها سعي دارند آن‌ها را به دنيا هم صادر کنند، نشأت گرفته از يک چيز است: «نگاه موهن غرب به زن»؛ و تا اين موضوع، اصلاح و تصحيح نشود، "زندگي انساني" به غرب بازنمي‌گردد.

 بسياري از حرکات جنسي‌اي که اينک در مغرب‌زمين، به صورت عادي و معمول درآمده؛ حتي در حيوانات فاقد عقل و شعور نيز وجود ندارد. عرياني‌اي که غربي‌ها آن را تبليغ مي‌کنند، اگر حيوانات داراي فهم بودند، از آن گريزان بودند.

از اين‌روست که جمهوري اسلامي و زن مسلمان فرهيخته  ايراني بايد صريح، مستدل، محققانه و پژوهشگرانه، مباني سست و غلط غرب در مقوله زن را بدون پرده‌پوشي نقد کرده و بي‌وقفه با قصد تصحيح اين مباني شرم‌آور، آن‌ها را آشکارا مورد هجوم قرار دهد تا با اصلاح اين نگاه غلط و موهن، زن غربي نيز زندگي انساني را تجربه کند؛ موضوعي که مي‌تواند دنيا را دگرگون کند.

محمد مهدي تقوي

بخش سياست تبيان

مطالب مرتبط مجموعه : مقالات و تحلیل ها
آخرین مطالب سایت