افتتاحيه پارک آموزش ترافيک

معاون حمل و نقل و ترافيک با بيان اينکه تصادفات رانندگي در کشور بيش از هر فاجعه و حادثه اي به ما صدمه مي زند و برايمان تلفات مالي و جاني بسيار زيادي به دنبال دارد گفت: امسال به عنوان سال توسعه فرهنگ ترافيک در تهران در نظر گرفته شده که اميدواريم همه از پليس
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

افتتاحيه پارک آموزش ترافيک


معاون حمل و نقل و ترافيک با بيان اينکه تصادفات رانندگي در کشور بيش از هر فاجعه و حادثه اي به ما صدمه مي زند و برايمان تلفات مالي و جاني بسيار زيادي به دنبال دارد گفت: امسال به عنوان سال توسعه فرهنگ ترافيک در تهران در نظر گرفته شده که اميدواريم همه از پليس راهور و مديريت شهري گرفته تا رسانه ها و تمام دستگاه هاي مسئول در امر آموزش براي تحقق اين مهم تلاش کنيم.


21 خرداد ماه هشتمين پارک آموزش ترافيک کودکان در منطقه 10 با حضور رئيس پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ، معاون حمل و نقل و ترافيک شهرداري تهران، شهردار منطقه 10 و رئيس سازمان فرهنگي و هنري شهرداري تهران افتتاح شد.

براساس اين گزارش مهندس سيد جعفر تشکري هاشمي معاون شهردار تهران در مراسم افتتاح هشتمين پارک آموزش ترافيک کودکان با بيان اين مطلب اظهار کرد: در همين 2 ساعتي که ما در مراسم افتتاح اين پارک آموزش ترافيک حضور داريم به طور متوسط 6 نفر در کشور در تصادفات رانندگي کشته و 90 نفر مجروح شده اند و 250 تصادف در شهر تهران رخ داده است.

وي با بيان اينکه کدام فاجعه،سيل ، زلزله ، بمب هسته اي و... مي توانست از ما اينقدر تلفات بگيرد؟! گفت: هر يک نفر که کشته مي شود، خانواده اش متلاشي مي شود و يک نفر هم در کنج زندان زندگي اش تباه مي شود، پس در واقع با هر تصادف و مرگ يک نفر دو خانواده کشته مي شود.

معاون حمل و نقل وترافيک شهرداري تهران خاطر نشان کرد: براي هر حادثه حرفي براي گفتن داريم، ستادهاي بحران تشکيل مي دهيم براي حوادثي که ممکن است يک روز به سراغمان بيايد اما در مورد تصادفات رانندگي و بي موالاتي هايي که مي کنيم کسي جوابگو نيست و اقدام اساسي و مناسبي صورت نمي گيرد.

وي ادامه داد: کساني که مي گويند عامل انساني دليل اصلي تصادفات است اما کاري براي تغيير رفتارهاي ترافيکي مردم نمي کنند، در واقع با اين حرف مي خواهند از مسئوليت خود فرار کنند. چرا که مي توان از بروز بسياري از حوادث جلوگيري کرد.

تشکري هاشمي با بيان اينکه چه کسي در مقابل جاده هاي نامناسب، مناسب نبودن خودروها و نبود رفتارهاي صحيح ترافيکي بين مردم پاسخگو است؟! گفت: ما اگر دست به دست هم دهيم مي توانيم از خسارات و تلفات حوادث رانندگي بکاهيم ، چراکه بسياري از حوادث قابل پيشگيري هستند. در اين ميان به کمک همه گروه ها و مسئولان نياز داريم حتي روحانيون معظم نيز مي توانند در بين خطبه هاي خود در مورد اهميت رانندگي صحيح و رعايت قوانين صحبت کنند و به مردم بگويند که با تضييع حق ديگران در حين رانندگي ، خسارت ها و تلفاتي را عامل مي شوند.

وي تصريح کرد: هرکس به کشور ما سفر مي کند در کنار ياد کردن از محبت، مهمان نوازي و خون گرمي ما به نيکي ، در مورد نحوه رانندگي ما بد مي گويد . حتي شيوه هاي نادرست رانندگي ما مورد تمسخر قرار مي گيرد.

معاون شهردار تهران تاکيد کرد: مشکل فرهنگ نادرست ترافيک را ما بايد از سنين پايين درست کنيم و کودکان را از ابتدا با الگوهاي صحيح رفتارهاي ترافيکي آشنا سازيم . تا کودکان پيش از اينکه با رفتارهاي نادرست ترافيکي اشنا شوند، اين امکان فراهم شود که نظام مند رفتارهاي صحيح را بشناسند و اين رفتارها در وجودشان نهادينه شود.

تشکري ادامه داد: در اين راستا توسعه پارک هاي آموزش ترافيک در شهر با جديت دنبال مي شود تا کودکان ما از سنين پايين به صورت عملياتي با رفتارهاي صحيح ترافيکي و قوانين آشنا شوند و خود را ملزم به رعايت آنها بدانند.

وي افزود: امسال سال توسعه فرهنگ ترافيک در تهران در نظر گرفته شده که اميدواريم بتوانيم به موازات توسعه حمل و نقل عمومي و حمل و نقل پاک مانند دوچرخه سواري ، شهروندان را به سمت رعايت قوانين و مقررات و رفتارهاي ترافيکي صحيح سوق دهيم.

در فروردين و ارديبهشت امسال ترافيک نسبت به مدت مشابه سال گذشته 20 درصد کاهش داشته اين درحاليست که 1 ميليون 700 هزار خودرو طي اين يک سال در کشور شماره گذاري شده که بيش از نيمي از اين خودرو ها مربوط به تهران بوده است و اين نشان از آن دارد که مديريت شهري و حوزه حمل و نقل و ترافيک با جديت تسهيل ترافيک را دنبال مي کنند

کاهش 20 درصدي ترافيک فروردين و ارديبهشت امسال نسبت به سال گذشته

در ادامه اين مراسم سردار رحيمي رئيس پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ نيز ضمن تشکر از تلاش هاي معاون حمل و نقل و ترافيک و همکارانش براي روان سازي ترافيک، توسعه حمل و نقل عمومي و نهادينه کردن فرهنگ صحيح ترافيک گفت: امروز ما در مورد ترافيک وضعيت قابل قبولي نسبت به سال هاي قبل داريم به گونه اي براساس آمار ها در فروردين و ارديبهشت امسال ترافيک نسبت به مدت مشابه سال گذشته 20 درصد کاهش داشته اين درحاليست که 1 ميليون 700 هزار خودرو طي اين يک سال در کشور شماره گذاري شده که بيش از نيمي از اين خودرو ها مربوط به تهران بوده است و اين نشان از آن دارد که مديريت شهري و حوزه حمل و نقل و ترافيک با جديت تسهيل ترافيک را دنبال مي کنند.

وي ادامه داد: ما از رفتارهاي ناهنجار ترافيکي زيادي رنج مي بريم اما بسياري از دستگاه هاي متولي آموزش وظايف خود را در مقابل اين مهم انجام نمي دهند .

سردار رحيمي خاطر نشان کرد: با همدلي و هماهنگي خوبي که بين مديريت شهري و راهنمايي و رانندگي وجود دارد اقدامات گسترده اي باي فرهنگسازي در حوزه ترافيک در دست اجرا است که احداث پارک هاي آموزش ترافيکي يکي از اين اقدامات محسوب مي شود.

رئيس پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ گفت: اميدواريم کودکاني که امروز با نحوه صحيح رانندگي و رعايت قوانين و مقررات آشنا مي شوند، فردا در جامعه زنان و مرداني باشند که با رانندگي صحيح و احترام به قوانين تصدفات و حوادث رانندگي را به حداقل حد ممکن برسانند و فرهنگ نادرستي که ما امروز با آن دست به گريبان هستيم را تغيير دهند.

منطقه 10 در رتبه دوم آلودگي صوتي و جز 6 منطقه شهر که بيشترين آلودگي هوا را دارند

شهردار منطقه 10 نيز در اين مراسم اظهار کرد: منطقه 10 جز مناطق پر جمعيت در محدوده مرکزي شهر محسوب مي شود که به دليل وجود بافت هاي فرسوده و معبر کم عرض با مشکلات زيادي مواجه است.

مهندس ابوالفضل حسيني تصريح کرد: بافت هاي فرسوده 53 درصد ازبافت منطقه را شکل مي دهد و از 30 هزار قطعه پلاک کمتر از 5 درصد متراژ بالاي 200 متر دارند و در واقع اين منطقه با مشکل ريز دانگي بافت ها نيز مواجه است. همچنين حدود 52 درصد از معابر منطقه عرض کمتر از 6 متر دارند و اکثر خيابان ها به دليل عرض کم يک طرفه هستند.

وي ادامه داد: مشکل اصلي اين منطقه کمبود پارکينگ است، چنانچه در سطح منطقه 35 هزار واحد پارک  کمبود داريم و همچنين اين منطقه به لحاظ آلودگي صوتي در بين مناطق در رتبه دوم مناطقي است که از بيشترين ميزان آلودگي صوتي رنج مي برند و از لحاظ آلودگي هوا نيز منطقه 10 جز 6 منطقه اي است که بيشترين آلودگي هوا را دارند.

شهردار منطقه 10 ابراز اميدواري کرد که با توسعه بيش از پيش حمل و نقل عمومي در اين منطقه و کاهش تردد وسايل نقليه شخصي ضمن کاهش ترافيک در معابر اين منطقه ميزان آلودگي هوا و آلودگي صوتي نيز در سطح منطقه کاهش يابد.

هرکس به کشور ما سفر مي کند در کنار ياد کردن از محبت، مهمان نوازي و خون گرمي ما به نيکي ، در مورد نحوه رانندگي ما بد مي گويد . حتي شيوه هاي نادرست رانندگي ما مورد تمسخر قرار مي گيرد

پارک آموزش ترافيک الگويي براي ساير آموزش هاي شهروندي

براساس اين گزارش دکتر امير خوراکيان رئيس سازمان فرهنگي و هنري شهرداري تهران نيز در اين مراسم اظهار کرد: پارک هاي آموزش ترافيک تنها راهي براي نهايدنه کردن فرهنگ ترافيک نيست ، بلکه مي تواند الگويي باشد براي ساير آموزش هاي شهروندي و نهادينه کردن رفتارهار صحيح در حوزه هاي مختلف ديگر.

وي افزود: تفاوت بين آموزش و تربيت اين است که در آموزش تنها اطلاعات را منتقل مي کنيم اما در تربيت ضمن انتقال اطلاعات و آموزش هاي صحيح نسبت به رفتار سازي در افراد اقدام مي شود و در واقع نتيجه آموزش ها را مي تواند در رفتار افراد مشاهده کرد.

خوارکيان تصريح کرد: پارک هاي آموزش ترافيک به عنوان الگويي براي حرکت هاي آموزشي ديگر و رفتار سازي در ساير حوزه ها نيز داراي اهميت است.

وي در پايان ابراز اميدواري کرد که از مهرماه امسال شاهد تحولات اساسي در عرصه آموزش ها در حوزه سازمان فرهنگي و هنري شهرداري تهران باشيم و نسبت به غني سازي اموزش ها اقدام شود.

عباس عباس زادگان

بخش اجتماعي تبيان

مطالب مرتبط مجموعه :
آخرین مطالب سایت