تلاش BBC براي ايجاد آشوب

تلاش BBC براي ايجاد آشوب
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تلاش BBC براي ايجاد آشوب


اين سايت که فعاليتش وابسته به وزارت امور خارجه انگليس است در حرکتي جديد، در قسمت «نوبت شما» خود با دعوت از مشاور ارشد يکي از سران فتنه، از مخاطبين خود دعوت به طرح سؤال با توجه به دومين سال انتخابات 88 کرده است.

با فرا رسيدن انتخابات پر از حادثه 22 خرداد ماه سال 88 ، رسانه هاي معارض دوباره براي ايجاد تشويش و آشوب دست به کار مي شوند.

به گزارش «خبرنامه دانشجويان ايران»، سايت بي‌بي‎سي فارسي که در ايام انتخابات به عنوان محل فرماندهي و اطلاع رساني آشوب هاي خياباني عمل مي کرد با فرا رسيدن سالروز انتخابات 22 خرداد عمليات جديدي را براي ايجاد آشوب پي ريزي مي کند.

اين سايت که فعاليتش وابسته به وزارت امور خارجه انگليس است در حرکتي جديد، در قسمت «نوبت شما» خود با دعوت از مشاور ارشد يکي از سران فتنه، از مخاطبين خود دعوت به طرح سؤال با توجه به دومين سال انتخابات 88 کرده است.

گفته مي شود در قسمت نظرات مخاطبين و طرح سؤال آنها همان شعارهاي افراطي جريان موسوم به سبز تبيين شده که با چينش آنها سعي در تحريک مخاطبين خود براي ايجاد تجمعات آشوبگرايانه در خيابان ها دارد.

در برخي از سؤالات پرسيده شده در بخش نظرات آمده است: «آقاي اميرارجمند شما تا چه ميزان با اصلاح طلبان داخل كشور در خصوص اتحاذ تصميم هايي اين چنيني مبني بر فراخوان به تجمعات خياباني در ارتباط هستيد؟»

«چرا مسئولان جنبش سبز به پشتوانه آن سيزده ميليوني که حکومت قبول کرده!! ـ ولي در اصل بيست و پنج ميليون هم زيادتر است ـ هر روز تقاضاي مجوز راهپيمايي طبق اصل 27 قانون اساسي نمي کنند؟ چرا آقاي موسوي بعد از انتخابات نرفتند و براي گرفتن مجوز راهپيمايي براي طرفداران خود در وزارت کشور «بست» ننشستند؟ آن «بست» اعتراضي در وزارت کشور بهتر از اين حبس خانگي امروز نبود؟»

البته در اين بين نيز برخي از مخاطبين انتقادهاي فراواني را به فرماندهان جريان موسوم به سبز مخصوصا اردشير امير ارجمند وارد ساخته اند به طوري که اين جريان را به دروغگويي در مورد اعتراض هاي آرام مي کشانند.

در بخشي از اين نظرات آمده؛ «عدم خشونت و اعتراض هاي صلح آميز و مسالمت آميز آرمان بزرگاني چون گاندي است بزرگاني که با همين سياست ها به پيشبرد مسائلشان کمک کردند اما جنبش سبز فقط مي خواهد مردم را به کشتن دهد و هرگز از اعتصاب نافرماني هاي مدني و يا مثلا خاموش کردن چراغ هاي خانه در يک زمان مشخص در شب براي نشان دادن نارضايتي کمک نمي گيرد»

علاوه بر موضوعات مطرح شده اين سايت سعي دارد که با القاي مجدد تقلب در بين مخاطبين خود فضايي ملتهبي را براي تجمعات اعتراضي فراهم کند.

بخش سياست تبيان


منبع:تابناک

مطالب مرتبط مجموعه : مقالات و تحلیل ها
آخرین مطالب سایت