هنر عشق ورزيدن

هنر در تمامي عرصه ها اثر گذار و ماندگار است اما در اينجا از هنرمندان وادي عشق و ايثار سخن به ميان مي آيد که هر کدام آيه اي از آيه هاي ايثار و تلاش هستند و هنر اولشان، از خود گذشتگي و صبوري و همراهي با مرداني از تبار قافله حسين (ع)و رادمرداني از کاروان علم
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

هنر عشق ورزيدن


هنر در تمامي عرصه ها اثر گذار و ماندگار است اما در اينجا از هنرمندان وادي عشق و ايثار سخن به ميان مي آيد که هر کدام آيه اي از آيه هاي ايثار و تلاش هستند و هنر اولشان، از خود گذشتگي و صبوري و همراهي با مرداني از تبار قافله حسين (ع)و رادمرداني از کاروان علمدار کربلا است.


هنر، واکنش عشق دروني انسان است که انعکاس مي يابد و اين همان مايه حيرت و سرگشتگي مي باشد. هنرمند در سايه اين عشق وصل کننده به کائنات و هستي بخش جهان، اثر هنري خود را خلق مي کند و اگر در وجودش آراستگي نور تعالي نباشد در آثار هنري اش نيز اين نور متجلي نمي شود و اثر هنري خلق شده حالت تصنعي مي يابد و به همين خاطر است که مي گوييم عشق تجليگاه هنر است و آنچه که به مسلخ مي رود و قرباني مي شود، طفيلي است که با هنر هيچ سنخيتي ندارد.

 

اگر چه هنر در تمامي عرصه ها اثر گذار و ماندگار است اما در اينجا از هنرمندان وادي عشق و ايثار سخن به ميان مي آيد که هر کدام آيه اي از آيه هاي ايثار و تلاش هستند و هنر اولشان، از خود گذشتگي و صبوري و همراهي با مرداني از تبار قافله حسين (ع)و رادمرداني از کاروان علمدار کربلا است.

 

زندگي زنان ايثارگر سراسر هنر است، هنري که وراي هنرهاي زميني و خاکي مي باشد. زندگي با جانباز و ايثارگري صبور و مومن، بردبار، مبارزي خستگي ناپذير،سربازي منتظر، دردمندي رنجور و فارغ از دنيا، هنر مي طلبد.

همسران ايثارگران، هنرمنداني هستند که در تحکيم شيرازه خانوادگي و تجلي عشق و عرفان هنر نمايي مي کنند. هنر آنان تزريق محبت و عطوفت و عشق ورزي توام با ايثار و فداکاري نسبت به همسراني است که تنديس ايثار و از خودگذشتگي به شمار مي آيند و زماني اين هنر، جلوه زيباتري پيدا مي کند که همسر جانباز، با انگيزه اي محکم و استوار و صبر و استقامت و تمسک جستن به خاندان اهل بيت صلوات عليهم اجمعين علاوه بر مراقبت و همراهي، همدلي و همسري و ياوري جانباز در ديگر عرصه ها نيز هنر نمايي کند.

همسران ايثارگران، هنرمنداني هستند که در تحکيم شيرازه خانوادگي و تجلي عشق و عرفان هنر نمايي مي کنند. هنر آنان تزريق محبت و عطوفت و عشق ورزي توام با ايثار و فداکاري نسبت به همسراني است که تنديس ايثار و از خودگذشتگي به شمار مي آيند

بسيار لذت بخش است هنگامي که زنان ايثارگر آثار هنري و يا دستآوردهاي قابل توجه علمي در عرصه تحقيق و پژوهش تحويل جامعه مي دهند و يا با تلاوت زيباي قرآن، درون و برون خود را آراسته کرده و آثار و برکات قرآن را در زندگي خود نمايان مي سازند.

اين چنين زناني وقتي با سر انگشتان هنرمند خود نقوش قالي را مي بافند و يا گلسازي کرده يا پرورش گل و گياه مي دهند و يا باغچه منزل را همچون گلستان دل آباد مي کنند و يا طرحي و نقشي را در رنگ هاي زيبا خلق مي کند و هنر و نوشتن را با خطابه درآميخته و در مناصب سياسي و فرهنگي حضور پيدا مي کنند، همه و همه افتخاري مي شود براي همسران هنرمند جانباز و ايثارگر که اول هنرشان عشق ورزي است و صبوري.

بايد توجه داشت که ايثار و فداکاري در واقع نوعي از هنرنمايي هستند که در عرصه زندگي رخ مي دهد و اين هنرنمايي، جوشش وجود، تجلي و ظهور استعدادهاي دروني ، سوختن انرژي درون براي ساختن وجود ارزشمند انساني است که در سايه عشق و صبوري ظهور و تکامل مي يابد.

همسر جانباز، ايثارگري همچون خود جانباز است که مبناي عطوفت و محبت، ايثارگري و عشق ورزي او، متصل شدن به هنر و قدرت لا متناهي الهي و غوطه ور شدن در اقيانوس بيکران معصومين(ع) و الگو قرار دادن آن بزرگان در سير صعودي روحي و معنوي خود مي باشد.

امروز در سايه الطاف الهي و عنايات حضرت صاحب الامر و الزمان(ع) و رهنمودهاي مقام معظم رهبري حفظه الله تعالي و وصاياي حضرت امام(ره)و شهداي معظم و به شکرانه نظام مقدس اسلامي، بسياري از زنان ايثارگر فرهيخته، تحصيلکرده مومن، متعهد، مقاوم و صبور در عرصه هاي مختلف هنرنمايي کرده و همراه با هنرمندان جاده طريقت عشق و ايثار به خوبي مي درخشند.

اين هنرنمايي با تمامي مشکلاتي که براي زنان صبور، فهيم و مومن بخاطر رنج و درد همسران شيميايي، اعصاب و روان، قطع دست و پا و چشم دارد هدفي متعالي محسوب مي شود که براي خيلي ها قابل درک نيست چون درک اين نوع زندگي، قدرت درک و شعور والا مي طلبد.

امروزه اين زنان ايثارگر هنرمند در غربت ديار هنرنمايي و غربت ارزش ها، در حيراني انديشه ها،‌ در سر گرداني نسل ها، در بي اعتنايي مسؤولان، و بالاخره در فراغ دوستان و ياران شمع وجودشان مي سوزد و مي درخشد.

اينان ستاره هاي درخشاني هستند که در رشته هاي مختلف مانند حفظ و تلاوت آيات الهي، نهج البلاغه، خوشنويسي، عکاسي، تئاتر، ورزش، تحقيق و پژوهش، تحصيلات عاليه، هنرهاي تجسمي و دستي،…مي درخشند و ثابت نموده اند که پيرو حضرت زهراي اطهر (س) دخت والاي پيامبر اکرم)ص) و مدافع ولايت و امامت، همراه و همسر سردار سپاه اسلام اميرالمومنين علي ابن ابي طالب (ع) مي باشند.

 

امروزه اين زنان ايثارگر هنرمند در غربت ديار هنرنمايي و غربت ارزش ها، در حيراني انديشه ها،‌ در سر گرداني نسل ها، در بي اعتنايي مسؤولان، و بالاخره در فراغ دوستان و ياران شمع وجودشان مي سوزد و مي درخشد.

پايدار باشند مردان و زنان سوخته دل هنرمند دشت کوير هنر، پيروز باشند زنان هنرمند صفحه زيباي صبوري، سرافراز باشند منتظرين واقعي حضرت حجت، امام زمان (عج)

بخش خانواده ايراني


منبع : جهان

 

در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.
مطالب مرتبط مجموعه :
آخرین مطالب سایت