سرگرمي‌هاي ديجيتال 2011

اي‌تري 2011 در حالي به پايان رسيد که سري جديد بسياري از بازي‌هاي خاطره‌انگيز معرفي شد، کنسول‌هاي تازه سوني و نينتندو رونمايي گرديد و مايکروسافت تنها به کينکت پرداخت.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

سرگرمي‌هاي ديجيتال 2011


اي‌تري2011 در حالي به پايان رسيد که سري جديد بسياري از بازي‌هاي خاطره‌انگيز معرفي شد، کنسول‌هاي تازه سوني و نينتندو رونمايي گرديد و مايکروسافت تنها به کينکت پرداخت.

شانزدهمين دوره نمايشگاه سرگرمي‌هاي الکترونيک، «اي‌تري» که از هفتم تا نهم ژوئن امسال /هفدهم تا نوزدهم خردادماه جاري در لس‌آنجلس و با حضور بيش از 200 شرکت از جمله سوني، مايکروسافت، نينتندو، آتاري و بازي‌سازهاي شناخته‌شده‌اي مانند الکترونيک‌آرت EA و يوبي‌سافت برگزار ‌شده بود، در حالي به پايان رسيد که رؤياي رونمايي از کنسول‌هاي نسل هشتم در آن براي بيش از 45هزار بازديدکننده و بازي‌خور (!) نقش بر آب شد.

 

مايکروسافت، باز هم کينکت

اگر بخواهيم اخبار نمايشگاه را مطابق آنچه که در روزهاي گذشته گذشت، آغاز کنيم اول بايد به سراغ مايکروسافت برويم که اولين کنفرانس خبري امسال را برگزار کرد. در اين کنفرانس خبري شاهد نمايش بخش‌هايي از بازي Call of duty:MW3 و Tomb Raider با گرافيک فوق‌العاده و لحظه‌هايي نفس‌گير بوديم.

پس از آن بازي‌هاي کنترل هوشمند کينکت از جمله بازي‌هاي ورزشي الکترونيک‌آرت مانند Tiger Woods PGA وMadden NFL براي اين کنسول معرفي شد. در اين کنفرانس که اغلب به تازه‌هاي بازي تهيه شده براي کينکت مي‌پرداخت، شرکت بازي‌ساز BioWareفرمان صوتي در بازي Mass Effect 3 را که براي اين کنترلر طراحي شده، معرفي کرد. شرکت يوبي‌سافت نيز در مورد فرمان‌هاي صوتي در بازي Ghost Recon که بازيگر مي‌تواند به وسيله آنها سلاح‌هاي مورد نياز خود را بسازد، صحبت کرد.

البته فرمان‌هاي صوتي مختص کينکت نخواهد بود، اين قابليت براي Xbox Live نيز تعريف خواهد شد تا بازيکنان بتوانند منوهاي مورد نياز خود را فقط با فرمان صوتي انتخاب کنند. در کنار اين قابليت بايد منتظر اضافه‌شدن موتور جستجوي Bing و امکان تماشاي برنامه‌هاي تلويزيوني به صورت زنده براي کاربران اين شبکه باشيم. از ميان بازي‌هاي ارانه شده براي اين شبکه نيز مي‌توان به بازي Trials Evolution اشاره کرد که در حقيقت دنباله بازي مهيج و پرطرفدار Trials HD است که پيش از اين براي اين شبکه طراحي شده و با استقبال خوبي مواجه شده بود.

يک خبر خوب ديگر براي بازي‌خورهايي که از ايکس‌باکس 360 استفاده مي‌کنند و از دوستداران مسابقات اتومبيل‌راني هستند اينکه مي‌توانند منتظر يک دسته کنترل جديد براي تجربه اتومبيل‌راني پر از هيجان و شتاب باشند. براي اين دسته جديد که بي‌سيم است و Speed Wheel نام دارد، گاز و ترمز تعبيه شده و يک سيستم لزرشي در نظر گرفته شده که مي‌تواند حس و حال مسابقه را با لرزش هنگام ترمز، عبور از دست‌اندازها و يا تصادف چندين برابر کند. اين فرمان به زودي و با قيمت 60 دلار وارد بازار خواهد شد.

امسال هم مانند سال گذشته کينکت محور اصلي کنفرانس و تازه‌هاي مايکروسافت بود. اين شرکت در نمايشگاه جاري مجموعه ابزارهاي توسعه اين کنترل حرکتي کنسول ايکس‌باکس 360 موسوم به Kinect Fun Labs را معرفي کرد. اين مجموعه ابزارها مي‌توانند امکانات متعددي را در اختيار کاربران اين کنترل حرکتي قرار دهند از جمله اين امکانات تازه مي‌توان به اسکن مشخصات ظاهري بازيکن، انتقال اين مشخصات به سيستم و تهيه آواتار او در زماني بسيار کوتاه، دنبال کردن دقيق حرکت انگشتان کاربران، به چرخش درآوردن تصوير در فضاي سه‌بعدي و جالب‌تر از همه تصويربرداري سه‌بعدي از اجسام گوناگون و انتقال تصوير نهايي به فضاي گرافيکي بازي که به کاربر اجازه مي‌دهد اجسام حقيقي را به دلخواه وارد بازي‌ها کند، اشاره کرد.

سوني، کنسول تازه زندگي را معرفي کرد

چندين هفته است که سوني با مشکلات امنيتي متعددي در شبکه بازي‌هاي پلي‌استيشن دست‌و‌پنجه نرم مي‌کند و اطلاعات بيش از 77ميليون کاربر اين شبکه توسط هکرها لو رفته است، پس چندان عجيب نيست که اين‌بار در کنفرانس، جک ترتون، مدير بخش سرگرمي‌هاي سوني در ايالات متحده از کاربران اين شبکه عذرخواهي کند.

با نگاهي به بازي‌هاي تازه اين شرکت مي‌توان از Resistance 3 که براي کنترل حرکتي Move آماده شده، نام برد که آن‌طور که از خبرهاي نمايشگاه برمي‌آيد، نتوانسته نظر بازديدکنندگان را به خود جلب کند. از ديگر بازي‌هاي اين کنترل حرکتي مي‌توان به آخرين نسخه بازي جذاب بسکتبال NBA 2K12 و Medieval Moves با گرافيک ضعيف و کاراکترهايي نه‌چندان جذاب اشاره کرد.

در ميان بازي‌هاي پلي استيشن 3 مي‌توان به سري قديمي God Of War اشاره کرد که قرار است با کيفيت اچ.دي از اواخر سال جاري در اختيار کاربران قرار گيرد.

ادامه بازي پرطرفدار بايوشاک نيز علاوه بر اينکه براي کنترل حرکتي Moveعرضه خواهد شد، براي کنترل جديد Vita، يکي از برترين ابزارهاي ارائه شده در اي‌تري 2011 به گفته گيم‌پرو، همراه با بازي‌هاي Uncharted 3، Little Big Planet و Dust 415 ارائه خواهد شد.

Vita، نسل آينده کنسول‌هاي بازي سوني به معناي زندگي است. از مشخصات سخت‌افزاري اين PSP جديد که در حقيقت PSV است، مي‌توان به پردازنده چهارهسته‌اي، پردازنده گرافيکي 200 مگاهرتزي، شش حسگر کنترل لمسي، دو اهرم کنترلي، دوربين در هر دو بخش جلو و عقب اين کنسول، صفحه نمايش لمسي OLED با وضوح بالا و حتي جي.پي.اس داخلي اشاره کرد. به نظر مي‌رسد اين کنسول بازي که به گفته سوني در آخرين روزهاي سال جاري ميلادي عرضه خواهد شد، از رقيب فعلي‌اش نينتندو DS3 که سال گذشته در اي‌تري 2010 رونمايي شد، يک سر و گردن بالاتر باشد.

اين کنسول در دو مدل واي‌فاي به قيمت 249 دلار و 3G به 299 دلار به فروش خواهد رسيد و مي‌تواند امکان ارتباط بازيکنان را با شبکه‌هاي اجتماعي نيز فراهم کند.

 

بخش دانش و زندگي تبيان


منبع:

خبر آنلاين

مطالب مرتبط مجموعه :
آخرین مطالب سایت