عملکرد موفق‌حوزه‌ خبري ‌رسانه ‌ملي

رئیس سازمان صدا و سیما با بیان اینکه کار خبری کار مهمی است گفت: بخش مهمی از مسئولیت رسانه ملی در حوزه خبررسانی است و افزود: عملکرد حوزه خبری رسانه ملی بسیار موفق است
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

عملکرد موفق‌حوزه‌ خبري ‌رسانه ‌ملي


رئيس سازمان صدا و سيما با بيان اينکه کار خبري کار مهمي است گفت: بخش مهمي از مسئوليت رسانه ملي در حوزه خبررساني است و افزود: عملکرد حوزه خبري رسانه ملي بسيار موفق است.


مهندس عزت الله ضرغامي در ارتباط زنده با بخش خبري18:30 شبکه تهران افزود: مردم مطالبات خود را از دانستني هاي مورد نياز خود ، از طريق برنامه هاي خبري و مجموعه ساختارهاي حوزه سياسي مشاهده مي کند. وي گفت: کارهاي خبري ، گزارشي و سياسي مانند هر کار رسانه اي ديگر هم از مضمون و محتوا و هم از قالب و فرم برخوردارند و اين هر دو مهم است.

ضرغامي افزود: اگر کسي در کار خبر فقط به مضمون و محتوا توجه کند اما به فرم و قالب ، زيبايي هاي بصري و تأثيرگذاري هايي که به صورت حرفه اي مي تواند روي خبر به وجود آيد ، بي اعتنا باشد ، ‌حتماً خبر تأثيرگذاري خود را نخواهد داشت. وي گفت: اگر فرم و قالب خيلي مورد توجه اما مضمون و محتوا سطحي ، پايين و غيرقابل اعتماد باشد آن نيز تأثيرگذاري نخواهد داشت. ضرغامي افزود: اين دو مانند دو بال هستند ، برخي مواقع منتقدان و صاحب نظراني که در يک بعد بيشتر توجه مي کنند ، راه خطا مي روند زيرا هر دو از اهميت بالايي برخوردارند. رئيس سازمان صداوسيما در ادامه سخنان خود در استوديوي جديد خبر ساعت18:30 شبکه تهران گفت: مجموعه بسيار ارزشمندي از امکانات استوديويي و خبررساني و در مجموع قابليت ها و ظرفيت هاي جديدي به پخش خبر سيما اضافه شده است. سيد عزت الله ضرغامي افزود: خوب است مردم عزيز ما توجه داشته باشند که اين کار از نظر جغرافيايي و فضايي که در آن کار مي شد ، در همين وضع فعلي پخش خبر سيما صورت گرفته است.

وي گفت: نزديک يک سال است که در همين محيط ها بخش هاي خبري پخش مي شد و مردم هيچگونه تغييري نمي ديدند اما محدوديت هاي زيادي به علت کارهاي ساختماني پيش آمده بود که همکاران واقعاً تحمل کردند و توانستند خبر را به شکل عادي در بخش هاي مختلف به روي آنتن ببرند. رئيس رسانه ملي افزود: با اين حال در همين مدت تحولي اساسي صورت گرفت و کاملاً زيربنايي همه فرايند توليد و پخش خبر تغيير کرد .وي گفت: همکاران بهترين جلوه هاي بصري را از همين محيط کار حرفه اي ارائه مي دهند و کارشان کمتر مبتني بر دکور و احجام و پيچيدگي هاي خاص صحنه آرايي است که هزينه هاي بالايي مي برد و بعد از مدتي نيز زننده مي شود.

ضرغامي افزود: هم اکنون رنگ و نور حرف اصلي را مي زند و ان شاء الله بخش هاي مختلف خبري که از همين فضاي ايجاد شده پخش مي شود ، هر يک با رنگ خاصي معرف هويت خود خواهند بود. رئيس سازمان صداوسيما گفت: تجهيزات نوين ديجيتالي خيلي خوب در اين استوديو جانمايي شده است و بهره برداري مي شود و در آينده استوديوي مجازي که کاري خوب و حرفه اي است و بيشتر به مهارت هاي همکاران ما بر مي گردد راه اندازي خواهد شد. وي افزود: با تحولات صورت گرفته ، کيفيت خبر و تأثيرگذاري آن بسيار بهتر از گذشته خواهد شد.

بسياري از مشکلات ما به مسائل فرهنگي داخلي کشور و شهرها باز مي گردد و همين نگاه حرفه اي و متعهدانه که در حوزه خبر وجود دارد ، با امکانات خوبي که اکنون فراهم شده است بايد با جديت بيشتر و با شجاعت و بدون هراس از نگراني هاي معمول پيگيري شود.

ضرغامي گفت: در حوزه مضمون و محتوا که اعتماد سازي خيلي اهميت دارد ، حوزه سياسي سازمان بسيار موفق عمل کرده است زيرا ما در عين حال که ده ها و صدها شبکه بيگانه در حوزه خبري که يا به صورت مستقل کار خبري مي کنند هم به زبان فارسي و هم به زبان هاي ديگر يا حتي در شبکه هاي عمومي که وجود دارد و سرمايه گذاري بالايي شده و سعي کرده اند براي کارهاي خبري ظرفيتي ايجاد کنند اما بخش هاي خبري ما خيلي موفق بوده و اين يک ادعا نيست. رئيس سازمان صدا و سيما در ادامه سخنان خود در استوديوي جديد بخش خبري 18 و 30 شبکه تهران ، عملکرد بخش هاي خبري رسانه ملي را بسيار موفق دانست. عزت الله ضرغامي با بيان اين که اين فقط يک ادعا نيست، افزود: همراهي استثنايي مردم با سياست ها و برنامه هاي کلي نظام که شايد آخرين آن طرح تحول اقتصادي و قانون هدفمند کردن يارانه ها بود ، بخش گسترده اي از اين همراهي ها و اعتماد ارزنده مردم به نظام در حوزه هاي خبري اتفاق مي افتد. وي گفت: اين نشان مي دهد دوستان ما در حوزه سياسي و خبر اولا استقلال خود را کاملا حفظ کرده اند و خوشبختانه در چند سالي که افتخار همکاري با دوستان را داشتم هيچ وقت نشنيدم که جايي همکاران ما را در اين حوزه به جانبداري از جرياني خاص متهم کنند.

ضرغامي افزود: نيروهاي متعهد ، باانگيزه و حرفه اي بسياري در حوزه سياسي وجود دارند و جوانگرايي که اکنون در اين حوزه شده و ابتکار و نوآوري که در عرضه و انتقال خبر صورت گرفته ، فوق العاده دلگرم کننده است .وي گفت: تقريبا مي توانيم بگوييم اکنون هر بخش خبري هويتي خاص يافته است به نحوي که مردم از بخش هاي خبري 20 و 30 يا 22 يک توقع و از بخش هاي 21 و 14توقع ديگري دارند. ضرغامي افزود: شبکه خبر نيز در حوزه هاي گسترده و تخصصي خبر وضع ديگري دارد. وي با اشاره به بخش خبري 18 و 30 شبکه تهران نيز گفت: مردم احساس مي کنند نيازها و مطالبات خود را کاملا از بخش هاي خبري کسب کنند و انتظار آنان از اين بخش خبري اين است که بتواند مسائل شهر تهران را به خوبي منعکس کند.

نگاه حرفه اي و متعهدانه در حوزه خبر

ضرغامي افزود: مسئوليت جدي رسانه ملي آن است که به مثابه پلي ميان مسئولان و مردم عمل کند ؛ پلي که دوطرفه و تعاملي است و جاده يکطرفه نيست و مردم هم بايد اين ارتباط را باور کنند. وي اهميت شهر تهران را فوق العاده و انتظارات و مطالبات مردم را بسيار بالا دانست و تاکيد کرد: از بخش خبري 18 و 30 توقع دارم با نگاه کاملا حرفه اي و واقع گرايانه به مطالبات عمومي مردم و مسائل خاص شهر تهران توجه کند. ضرغامي گفت: بخش زيادي از مسائل خاص تهران به نهادهاي مختلف در همه قوا و دستگاه هاي عمومي و دولتي و بخش زيادي هم به فرهنگ سازي داخلي مردم بازمي گردد. وي افزود: در توليد برنامه هاي انتقادي و تربيتي اگر مي خواهيم روشنگري کنيم همه تصور مي کنند که فورا يک طرف بحث ، مسئولان رسمي کشور و حاکميت هستند درحالي که اصلا اين طور نيست .ضرغامي گفت: بسياري از مشکلات ما به مسائل فرهنگي داخلي کشور و شهرها باز مي گردد و همين نگاه حرفه اي و متعهدانه که در حوزه خبر وجود دارد ، با امکانات خوبي که اکنون فراهم شده است بايد با جديت بيشتر و با شجاعت و بدون هراس از نگراني هاي معمول پيگيري شود. وي افزود: اگر همکاران ما صادقانه در پي مطالبات مردم تهران و نيازهاي اين شهر بروند حتما در آينده موفقيت بخش خبري 18 و 30 بيش از گذشته خواهد شد. ضرغامي در پايان از عوامل بخش خبري 18 و 30 و همه کساني که در بخش هاي فني ، محتوايي و تهيه خبر براي تامين اخبار مورد نياز مردم مانند سربازان گمنام تلاش مي کنند ، قدرداني کرد.

بخش سينما و تلويزيون تبيان


منبع:جام جم

مطالب مرتبط مجموعه : اخبار سال 1389
آخرین مطالب سایت