گزیده غزل جوان امروز

بیابانكی درباره کتاب گزیده غزل جوان امروز،‌ گفت: این مجموعه ‌صد غزل از شاعران جوان را در برمی‌گیرد؛ شاعرانی كه در جشنواره‌ها و كنگره‌های مختلف برگزیده شده‌اند
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

گزيده غزل جوان امروز

معرفي چند مجموعه شعر


 بيابانكي درباره کتاب گزيده غزل جوان امروز،‌ گفت: اين مجموعه ‌صد غزل از شاعران جوان را در برمي‌گيرد؛ شاعراني كه در جشنواره‌ها و كنگره‌هاي مختلف برگزيده شده‌اند.


«گزيده غزل جوان امروز»

به انتخاب سعيد بيابانکي و گزينش و مقدمه يوسفعلي ميرشکاک

انتشارات: مرکز آفرينش هاي حوزه هنري

تعداد صفحات: 120 صفحه

قيمت: 1600 تومان

اين کتاب نخستين‌بار در سال 87 منتشر شد و مقدمه‌اي به قلم يوسفعلي ميرشکاک دارد. بيشتر غزل‌هاي اين مجموعه در جشنواره‌هاي ادبي سال‌هاي 86 و 87 قرائت شده‌اند.

بيابانكي درباره اين کتاب‌ گفت: اين مجموعه ‌صد غزل از شاعران جوان را در برمي‌گيرد؛ شاعراني كه در جشنواره‌ها و كنگره‌هاي مختلف برگزيده شده‌اند.

وي افزود: مقدمه كتاب را يوسفعلي ميرشکاک نوشته و در اين مقدمه، ديدگاه خود را درباره شعر و جايگاه آن در دنياي امروز بازگو كرده است.

از شاعران جواني که غزل آن‌ها در اين مجموعه آمده مي‌توان به محمدمهدي سيار، حافظ ايماني، محمود حبيبي، سيدصابر موسوي، اميد مهدي‌نژاد، محسن نيکنام، مريم جعفري، پانته آ صفايي، سيدمحمدجواد شرافت، رامين صابر فومني، مهرداد عطايي، سيامک جهان‌بخش، مريم سقلاطوني و پيمان سليماني اشاره کرد.

«گزيده غزل جوان امروز» از سوي مرکز آفرينش‌هاي ادبي حوزه هنري توليد شده و در 120 صفحه، با شمارگان دو هزار و 500 نسخه و با قيمت هزار و 600 تومان منتشر شده است.چ

 

 

«دوستت دارم امضاي من است»

شاعر: اصغر عظيمي‌مهر

نشر شاملو

88 صفحه

1600 تومان

مجموعه "دوستت دارم امضاي من است" دومين مجموعه شعر اصغر عظيمي‌مهر است که در قطع جيبي منتشر شده است.

مجموعه "دوستت دارم امضاي من است" شامل 229 رباعي است و با وجود اينکه بيشترشان عاشقانه‌اند، خالي از شعرهاي اجتماعي هم نيستند.

اولين کتاب اين شاعر با عنوان "هميشه حق با ديوانه‌هاست" در چهارمين دور انتخاب کتاب سال شعر جوان، عنوان برگزيده را در بخش شعر کلاسيک به خود اختصاص داد.

 

«درود بر نهنگ»

شاعر: علي عبداللهي

نشر امرود

54 صفحه

1300 تومان

چهارمين دفتر شعر علي عبداللهي با عنوان «درور بر نهنگ» منتشر شد. اين دفتر دربرگيرنده 26 قطعه از سروده‌هاي کوتاه عبدالهي در قالب سپيد و طي 10 سال اخير هستند.

عبداللهي درباره اين کتاب گفت: اين مجموعه در قطع جيبي منتشر شده و اغلب شعرهايي کوتاهي را شامل مي‌شود که پيرامون مضامين عاطفي، فلسفي و اجتماعي سروده‌ شده‌اند.

وي درباره عنوان چهارمين دفتر شعرش اظهار داشت: اين عنوان برگرفته از يک شعر بسيار کوتاه کتاب است که به عظمت و بزرگي نهنگ و جاي نگرفتن آن در هيچ توري اشاره دارد.

عبداللهي درباره شعرهاي کوتاه جديدش توضيح داد: شعرهاي کوتاه جديد من فضايي متفاوت از شعرهاي اين دفتر دارند. شعرهاي اين دفتر حدود 10 سال پيش سروده شده‌اند اما به دليل طولاني شدن روند انتشار در مراحل مختلف با تاخير به چاپ رسيده‌اند.

 

«از دفتر آسمان»

شاعر: کيومرث مرادي

نشر: حوزه هنري استان ايلام

2500 تومان

"از دفتر آسمان" مشتمل بر22 قطعه شعر عاشورايي، آييني، و دفاع مقدس است که در قالب غزل در 57 صفحه سروده شده‌اند.

کيومرث مرادي از فعالان عرصه شعر و ادبيات  شهرستان دهلران ازاستان ايلام است.

 

 

 

فرآوري: رويا فهيم

بخش کتاب و کتابخواني تبيان


منابع: خبرگزاري کتاب ايران، خبرگزاري مهر

مطالب مرتبط مجموعه :
آخرین مطالب سایت