عکس کمتر دیده شده بن لادن

اسامه بن لادن، سرکرده شبکه تروریستی القاعده چندی پیش بر اثر ابتلا به بیماری کلیوی درپاکستان درگذشت اما نکته جالبی دربیشتر تصاویر او وجود دارد که شامل راهبرد تصویرسازی ذهنی برای افکارعمومی از اسلام حقیقی است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

 عکس کمتر ديده شده بن لادن


اسامه بن لادن، سرکرده شبکه تروريستي القاعده چندي پيش بر اثر ابتلا به بيماري کليوي درپاکستان درگذشت اما نکته جالبي دربيشتر تصاوير او وجود دارد که شامل راهبرد تصويرسازي ذهني براي افکارعمومي از اسلام حقيقي است.


اسامه بن لادن، سرکرده شبکه تروريستي القاعده چندي پيش بر اثر ابتلا به بيماري کليوي درپاکستان درگذشت اما نکته جالبي دربيشتر تصاوير او وجود دارد که شامل راهبرد تصويرسازي ذهني براي افکارعمومي از اسلام حقيقي است.

به گزارش گروه بين الملل مشرق، اسامه بن لادن در زمان اشغال افغانستان توسط اتحاد جماهير شوروي با حمايت آمريکا براي جنگ با روس ها، عازم افغانستان شده بود.

بن لادن در دهه 1980 ميلادي به اين کشور سفر کرد تا مجاهدان افغان را در جنگ با ارتش سرخ شوروي کمک کند. بن لادن و آژانس اطلاعات مرکزي آمريکا (سيا) بسرعت با يکديگر پيوند برقرار کردند و بن لادن با کمک سيا و درآمدهاي نفتي کمپاني هاي مرتبط با خاندان بوش در آمريکا، اردوگاه هايي را براي آموزش مجاهدان افغان داير کرد و تا اواخر دهه 1980، ميان دو طرف پيوندهاي قوي برقرار بود.

بسياري از تحليلگران آمريکايي اذعان کرده اند که بنيانگذاري القاعده توسط آمريکا، در همان سالها و با هدف تضعيف رقيب ديرين اين کشور يعني شوروي شکل گرفت و بعدها در کنار گروه تروريستي طالبان، از آن براي بدنام کردن و تخريب وجهه انقلاب اسلامي ايران استفاده شد.

پس از پايان اشغال افغانستان، آمريکا تصميم گرفت از اين مهره خود، براي بدنام سازي جمهوري اسلامي ايران و حکومت اسلامي استفاده کند.

بن لادن با تغيير لباس خود از يونيفورم نظامي به لباس روحانيون ديني، تلاش کرد با استفاده از عبا و عمامه و گذاشتن محاسن بلند، وجهه حاکميت ديني جمهوري اسلامي ايران و ولايت فقيه را در افکار عمومي خدشه دار کند بگونه اي که بسياري از مردم در آمريکا بر اثر بمباران رسانه هاي صهيونيستي، هنوز هم نمي توانند ميان اين گروه تروريستي وهابي مسلک با روحانيون شيعه تمايزي قائل شوند

اسامه بن لادن با بي سيم در حال هدايت عمليات عليه شوروي در افغانستان

همان گونه که مشاهده مي کنيد بن لادن در اين عکس، با محاسني کوتاه، از لباسي مشابه لباس رزمندگان ايراني در جريان هشت سال دفاع مقدس استفاده کرده است که اين شمايل وي تا پايان دوره دفاع مقدس، حفظ شد اما پس از پايان جنگ عراق عليه ايران که با حمايت آمريکا و عربستان سعودي انجام شد، بن لادن با تغيير لباس خود از يونيفورم نظامي به لباس روحانيون ديني، تلاش کرد با استفاده از عبا و عمامه و گذاشتن محاسن بلند، وجهه حاکميت ديني جمهوري اسلامي ايران و ولايت فقيه را در افکار عمومي خدشه دار کند بگونه اي که بسياري از مردم در آمريکا بر اثر بمباران رسانه هاي صهيونيستي، هنوز هم نمي توانند ميان اين گروه تروريستي وهابي مسلک با روحانيون شيعه تمايزي قائل شوند.

اسامه بن محمد بن عوض بن لادن

اين در حالي است که بسياري ديگر از شيوخ وهابي و سلفي همرده بن لادن، از عمامه استفاده نمي کنند و به گذاشتن عقال عربي سرخ رنگ يا دستاري سفيدرنگ بر سر، اکتفا مي کنند و معمولاً بنا به سنت، سبيل خود را هم مي تراشند.

بهره گيري از لباس مشابه روحانيت شيعه در ميان ديگر سران القاعده و طالبان نيز در اين راستا قابل تحليل است:

ايمن الظواهري، جانشين احتمالي بن لادن

ابو يحيي ليبيايي، جانشين احتمالي بن لادن

بخش سياست تبيان


منبع:مشرق

مطالب مرتبط مجموعه :
آخرین مطالب سایت