بهداشت روانی با نگرش اسلامی

عوامل مخل سلامت روانی از جمله گناه، روابط خانواده و سایر مردم و مسایل اقتصادی نهادهای اجتماعی، جنبه‌های زیست محیطی و فناوری بهداشت روانی و نقش یادگیری و نهاد آموزش و پرورش در بهداشت روانی در فصول دیگر کتاب بررسی شده است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بهداشت رواني با نگرش اسلامي

معرفي سه کتاب در حوزه بهداشت رواني و پزشکي


 عوامل مخل سلامت رواني از جمله گناه، روابط خانواده و ساير مردم و مسايل اقتصادي نهادهاي اجتماعي، جنبه‌هاي زيست محيطي و فناوري بهداشت رواني و نقش يادگيري و نهاد آموزش و پرورش در بهداشت رواني در فصول ديگر کتاب بررسي شده است.

بهداشت رواني با نگرش به منابع اسلامي

مولفان: محمدرضا سالاري‌فر، محمدصادق شجاعي، سيد مهدي موسوي اصل و محمد دولتخواه

انتشارات: پژوهشگاه حوزه و دانشگاه با همکاري انتشارات سمت منتشر

قيمت: 6900 تومان

تعداد صفحات: 600 صفحه

اين کتاب نهضت بهداشت رواني در قرن بيستم را از تاثيرگذارترين نيروهاي اجتماعي دانسته که به پيشگيري از اختلالات رواني به جاي مراقبت و درمان صرف آنها متمرکز است.

نويسندگان کتاب بهداشت رواني معتقدند که اين نگاه جديد، سلامت رواني را فراتر از نبود بيماري تلقي مي‌کند و به دنبال تحول و انسجام شخصيت انسان‌ها و شکوفايي استعدادهاي آنان است.

نخستين فصل کتاب، تعاريف و حوزه‌هاي بهداشت رواني را بررسي کرده و الگوي زيستي، رواني، اجتماعي و معنوي را مبناي سلامت رواني مي‌داند.

در فصل دوم،نگاه روانشناختي اخلاقي و ديني به شخصيت سالم بررسي شده و شخصيت سالم در قالب سه رابطه سالم و سازگار فرد با خداوند، خويش و ديگران تعريف مي‌شود که رابطه فرد با خداوند، وحدت‌بخش و انسجام دهنده جنبه‌هاي مختلف وجودي اوست.

فصل سوم نقش نيازها به ويژه نيازهاي معنوي در سلامت رواني را بررسي کرده و در فصل چهارم و پنجم نيز به نقش اعتقادات و رفتارهاي ديني در بهداشت رواني پرداخته شده است.

عوامل مخل سلامت رواني از جمله گناه، روابط خانواده و ساير مردم و مسايل اقتصادي نهادهاي اجتماعي، جنبه‌هاي زيست محيطي و فناوري بهداشت رواني و نقش يادگيري و نهاد آموزش و پرورش در بهداشت رواني در فصول ديگر کتاب بررسي شده است.

 

بيماري هاي قلب و عروق

مولفان: توماس ئي‌آندرئولي، ايورجي بنجامين، رابرت سي گريگز و ادوارد جي‌وينگ

مترجم: دکتر مهدي موسوي

انتشارات: تيمورزاده

دکتر مهدي موسوي که به تازگي ويراست جديد کتاب «بيماري‌هاي قلب و عروق» با ترجمه وي منتشر شده است، گفت:

اين اثر تمام بيماري‌هاي قلبي، نحوه پيشگيري و درمانشان را با ارايه راهکارهاي جديد تشريح کرده است.

موسوي با اشاره به اينکه کتاب «بيماري‌هاي قلب و عروق» چکيده‌اي از تشخيص، فيزيوپاتولوژي و درمان بيماري‌هاي قلب و عروق را به مخاطب ارايه مي‌دهد، افزود: اين کتاب، مرجع درسي ويژه دانشجويان رشته پزشکي و افرادي است که خود را براي امتحانات دستياري آماده مي‌کنند.

اين کتاب در قالب مجموعه‌ کتاب‌هاي «سسيل» منتشر شده که  هر چهار سال يکبار توسط مولفان آمريکايي ويرايش مي‌شود و ويراست جديد کتاب مربوط به سال 2010 است.

راهکارهاي پيشگيري و درمان بيماري‌هاي مختلف قلبي و عروقي در اين اثر تشريح شده است، مولفان اين کتاب متعدد و هر بخش از آن توسط فرد خاصي نگاشته شده است.

 

اورژانس هاي داخلي همراه با اطلاعات دارويي ايران

مولفان: مهدي موسوي، افشين اميني، بهنام ثبوتي

ناشر: کتاب مير

تعداد صفحات: 1184

کتاب حاضرمتشکل از دو بخش اورژانس هاي داخلي و اطلاعات دارويي مي باشد. بخش داخلي که شامل کليه مباحث بيماري هاي داخلي ميباشد داراي 12فصل ميباشد و در هر فصل به توضيح و تشريح يک بيماري داخلي به صورت نکته نکته ميپردازد.مباحث کتاب شامل تشخيص بيماري ،تظاهرات باليني و روشهاي درمان آن ميباشد.اورژانسهاي قلب ،خون وانکولوژي،روماتولوژي ،غدد،گوارش ،اعصاب و مسموميت ها ميباشد.بخش اطلاعات دارويي مجموعه‌اي از اطلاعات در مورد داروهاي ايران مي باشد. اطلاعات ارائه شده در آن شامل نام تجاري،دسته دارويي ،اشکال دارويي ،مصرف در حاملگي، موارد منع مصرف، عملکرد و ... مي‌باشد.

فرآوري: رويا فهيم

بخش کتاب و کتابخواني تبيان


منابع: خبرگزاري کتاب ايران، فروشگاه کتاب

مطالب مرتبط مجموعه :
آخرین مطالب سایت