پیش به سوی کرمانشاه

كرمانشاه به دليل موقعيت خاص اقليمي، داراي مراتعي سرسبز و دره‌هايي پوشيده از جنگل است و به خاطر همين پوشش زيباي طبيعي و آب و هواي معتدل، يكي از بهترين و جذاب‌ترين نقاط كشور براي اتراق است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

پیش به سوی کرمانشاه


تعطیلات نوروزی تمام شده، اما شاید شما هم جزو کسانی باشید که امسال دنبال جور کردن مقدمان یک سفر بهاری برای اردیبهشت و خرداد می گردید. به خصوص که با پایان یافتن فروردین و رسیدن اردیبهشت طبیعت برگ جدیدی از زیبایی اش را رو می کند و فرصت خوبی فراهم می کند تا برای سفرهای آخر هفته برنامه بریزید.

پیشنهاد ما برای چنین سفری كرمانشاه است كه به دلیل موقعیت خاص اقلیمی، دارای مراتعی سرسبز و دره‌هایی پوشیده از جنگل است و به خاطر همین پوشش زیبای طبیعی و آب و هوای معتدل، یكی از بهترین و جذاب‌ترین نقاط كشور برای اتراق است.

سعی كنید در این سفر، پارك جنگلی طاق بستان ـ یكی از پر جاذبه‌ترین مناطق شهرستان كرمانشاه ـ را هم از دست ندهید.

كوهستان و فضای سبز، چشمه، دریاچه‌های مصنوعی و نقش برجسته‌هایی از دوره ساسانی، محیطی جذاب و دیدنی را در این پارك رقم زده است.

 درباره خوبی این منطقه همین‌قدر بگوییم كه به‌خاطر زیبایی و دلچسبی آب و هوایش همواره مورد توجه پادشاهان و محل شكار و تفریح آنها بوده است، به طوری كه اگر دقت كنید، در دو طرف ایوان بزرگ طاق بستان، صحنه‌های حجاری شده شكار شاه ساسانی را می‌بینید و احتمالا با كمی تامل، در كنار چهچهه پرندگان، همهمه سواران در جستجوی شكار را هم خواهید شنید.

منطقه ریجاب و بان زرده در 120 كیلومتری شمال غربی شهر كرمانشاه هم از آن جاهایی است كه از سفر به آن پشیمان نخواهید شد؛ كوه‌های سر به فلك كشیده و برفگیر دالاهو كه دامنه‌هایش پوشیده از جنگل و درختان انجیر و گردو است، این منطقه زیبا را در برگرفته و رودخانه زیبا و خروشان سراب ریجاب كه از فرط زیبایی تصویری از نهرهای بهشتی را نشانتان می‌دهد، با گذر پیچ ‌در پیچ و افسونگرش در پستی و بلندی این منطقه، گرد خستگی یك ساله را از چشم و روح و روانتان می‌شوید و با خود به دوردست‌های بی‌برگشت می‌برد.

در این منطقه زیبا حتی می‌توانید با دیدن آثاری مانند قلعه یزدگرد و زیارتگاه‌های بابا‌یادگار و ابودجانه، تاریخ را هم مرور كنید.

محوطه بزرگ و تاریخی بیستون هم كه آثاری را از دوران پیش از تاریخ تا به امروز در خود جای داده است، در شرق شهر كرمانشاه با جذابیت‌های تاریخی و طبیعی فراوانش، شما را به سوی خود می‌خواند تا صدای اندوهناك تیشه فرهاد كه هنوز از لابه‌لای كوه‌های بیستون به گوش می‌رسد، در جان عاشق شما هم زمزمه كند.

مشهورترین و مهم‌ترین اثر باستانی این محوطه، نقش برجسته و كتیبه داریوش بزرگ بر صخره‌ برافراشته بیستون است كه دیدنش خالی از لطف نیست.

 

بخش گردشگری تبیان


برگرفته از جام جم آنلاین

مطالب مرتبط مجموعه : استان خراسان رضوی
آخرین مطالب سایت