رهبری:ملت ها به خودشان اعتماد کنند

این روند همچنان ادامه خواهد داشت. دشمنى هرچه ادامه پیدا كند، مردم ما، مردم مسلمان، عقبه‌هاى مردمى در دنیاى اسلام، بیشتر خود را باز خواهند یافت؛ بیشتر قدر خود را خواهند شناخت.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

رهبری:ملت ها به خودشان اعتماد کنند

بیانات دردیدار مسئولان نظام‌ وسفرای كشورهای اسلامی

ملت ما بیدار است؛ ملت ما متحد است؛ ملت ما مسائل جهانى را با علاقه و دلسوزى دنبال میكند؛ به مسائل دنیاى اسلام مى‌پردازد؛ درباره‌ى آنها موضع میگیرد، كه یك نمونه‌ى از آن، همین راهپیمائى عظیم روز قدس است كه در سرتاسر كشور - در همه‌ى شهرها، در بسیارى از روستاها حتى - مردم اجتماع كردند، راه افتادند، شعار دادند به نفع برادران مسلمانشان كه هرگز آنها را نه دیده‌اند و نه از نزدیك مى‌شناسند؛ لكن مسئله‌ى آنها را مسئله‌ى خودشان به حساب مى‌آورند. این به بركت ایمان است؛ به بركت بیدارى اسلامى است. و این، آن راهى است كه امام بزرگوار ما - كه رحمت و رضوان خدا بر او باد - پیش پاى ما گذاشت و ما این راه را طى میكنیم و تهدیدها و مخالفتها و خصومتها و غرض‌ورزى‌ها و نانجیبانه عمل‌كردن‌هائى كه انسان مشاهده میكند در بخشهاى مختلف آن جبهه‌ى گسترده، نخواهد توانست این ملت را از این راه باز بدارد.

1389/06/19

این روند همچنان ادامه خواهد داشت. دشمنى هرچه ادامه پیدا كند، مردم ما، مردم مسلمان، عقبه‌هاى مردمى در دنیاى اسلام، بیشتر خود را باز خواهند یافت؛ بیشتر قدر خود را خواهند شناخت

بیانات در دیدار مسئولان نظام در روز عید مبعث‌

وضع دنیا عوض شده است؛ ملتها بیدار شده‌اند؛ خوشبختانه این بیدارى در ملتهاى مسلمان بیشتر است؛ ملتهاى مسلمان، حكومتهاى مسلمان، اهمیت اسلام و عظمت اسلام و عظمت این تكیه‌گاه مورد اعتماد و قابل اطمینان را دارند درك میكنند. امروز بیدارى اسلامى در دنیاى اسلام موجب شده است كه قدرتها دیگر آن توانائى گذشته را نداشته باشند. وضع آمریكا امروز با گذشته فرق كرده است. قدرتهاى بعد از آمریكا هم وضعشان همین جور است؛ معلوم است. ملتهاى مسلمان باید راه توحید را مغتنم بشمرند و وعده‌ى الهى را صادق بدانند. امروز سعادت مسلمانها در این است كه بر محور اسلام با یكدیگر متحد شوند.

البته دشمنى هست و خواهد بود. هر جا بیدارى بیشتر باشد، دشمنان بشریت احساس خطر بیشترى میكنند؛ لذا دشمنى بیشترى میكنند. ما معناى دشمنى‌هائى را كه امروز با جمهورى اسلامى میشود، خوب میدانیم، خوب میشناسیم و علت این دشمنى‌ها را میدانیم: چون جمهورى اسلامى پرچم بیدارى ملتهاى مسلمان را در دست گرفته است. چون جمهورى اسلامى ملتها و دولتها را به اتحاد و عزت دعوت میكند و میگوید ملتها و دولتها در سایه‌ى اسلام عزت خودشان را قدر بدانند. دشمنى به خاطر این است؛ این را ما میدانیم. ما میدانیم كه این دشمنى‌ها ناكام خواهد شد؛ همچنان كه تا امروز ناكام بوده است. سى و یك سال است كه علیه جمهورى اسلامى تلاش میكنند، و سى و یك سال است كه به فضل پروردگار جمهورى اسلامى روزبه‌روز ریشه‌دارتر و قوى‌تر میشود. این روند همچنان ادامه خواهد داشت. دشمنى هرچه ادامه پیدا كند، مردم ما، مردم مسلمان، عقبه‌هاى مردمى در دنیاى اسلام، بیشتر خود را باز خواهند یافت؛ بیشتر قدر خود را خواهند شناخت.

امیدواریم كه خداوند متعال به همه‌ى دولتهاى اسلامى و به همه‌ى ملتهاى اسلامى كمك كند كه به خودشان اعتماد كنند، به خودشان تكیه كنند، از قدرتهاى مستكبر نترسند؛ بدانند كه این قدرتها نیرویشان رو به زوال است؛ نیروى جعلى و باطل است، و این باطل باقى‌ماندنى نیست؛ آنچه كه میماند، آن چیزى است كه به سود بشریت است، به سود انسانهاست؛ «و اما ما ینفع الناس فیمكث فى الأرض»

1389/04/19

بخش سیاست


منبع:پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله‌العظمی سیدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی)

مطالب مرتبط مجموعه :
آخرین مطالب سایت