آیین بزرگداشت700شهیدمنطقه19

اگر امروز انقلاب شکوهمند اسلامی یکی از قدرتهای بزرگ و معدود کشورهای جهان است، به طوریکه تمام انقلابهای الجزایر، تونس، اردن و سایر کشورهای اسلامی به این انقلاب انس می ورزند به برکت شهدای انقلاب اسلامی است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آيين بزرگداشت 700 شهيد منطقه 19 برگزار شد


در اين مراسم همچنين نماينده ولي فقيه در نيروي هوايي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي به ايراد صحبتهايي درخصوص مقام ويژه شهدا در اسلام  و قرآن و نقش برجسته آنها در پيروزي انقلاب پرداخت


بنا به گزارش بخش اجتماعي تبيان، همزمان با شب سي و سومين سالگرد پيروزي شکوهمند انقلاب اسلامي، مراسم بزرگداشت 700 شهيد منطقه 19برگزار شد.

در اين مراسم که با حضور پرشور جمعي از خانواده معزز شهدا و فرماندهان پايگاه بسيج برگزار شد، شهردار منطقه ضمن گرامي داشت ياد امام وشهداي انقلاب و دوران دفاع مقدس گفت: امام خميني (ره) بيش از نيم قرن مجاهدت و قيام براي رضاي حضرت حق تلاش کردند و حاکميت اسلام، ولايت و قرآن محصول تلاش و مجاهدت هاي ايشان است.

وي با اشاره به عامل اصلي پيروزي انقلاب بيان کرد: امام راحل با نگاه عميقانه و فيلسوفانه خود و با الهام از تجربيات تاريخ و آموزه هاي ديني سه عنصر مکتب، امامت و رهبري را تلفيق و بزرگترين معجزه قرن را تقديم انسانهاي خداجو کردند.

فتح اللهي پيروزي جنگ و دوران دفاع مقدس را محصول اين سه عنصر بيان کرد و افزود: در سي و سومين سالگرد پيروزي انقلاب رمز استمرار اين انقلاب تدبير و انديشه امام و تکيه بر همين سه عنصر است.

به گفته شهردار منطقه اگر امروز حماسه اي در کشورهايي همچون مصر، اردن و ساير کشورهاي اسلامي جهان است، ثمره و تبلور عينيت بخشيدن به آرمانهاي شهدا است که با تکيه بر خدا وارد ميدان جنگ شدند و اين اثر را در جهان اسلام و تشيع به وجود آوردند.

فتح اللهي با اشاره به راهپيمايي 22 بهمن ابراز اميدواري کرد که در 22 بهمن امسال شاهد تبلور نور الله در کشورهاي ديگر نيز باشيم.

اگر امروز انقلاب شکوهمند اسلامي يکي از قدرتهاي بزرگ و معدود کشورهاي جهان است، به طوريکه تمام انقلابهاي الجزاير، تونس، اردن و ساير کشورهاي اسلامي به اين انقلاب انس مي ورزند به برکت شهداي انقلاب اسلامي است.

در اين مراسم همچنين نماينده ولي فقيه در نيروي هوايي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي به ايراد صحبتهايي درخصوص مقام ويژه شهدا در اسلام  و قرآن و نقش برجسته آنها در پيروزي انقلاب پرداخت.

حجه الاسلام و المسلمين ايوب حسن زاده درخصوص مقام خاص شهدا در محضر اولياي الهي گفت: شهدا انسانهايي هستند که در دنيا با نفس خود مبارزه مي کنند، در جبهه حق حضور مي يابند و در صف اولياي الهي قرار گرفته و با دشمنان مبارزه مي کنند.

وي بيان کرد: اگر امروز انقلاب شکوهمند اسلامي يکي از قدرتهاي بزرگ و معدود کشورهاي جهان است، به طوريکه تمام انقلابهاي الجزاير، تونس، اردن و ساير کشورهاي اسلامي به اين انقلاب انس مي ورزند به برکت شهداي انقلاب اسلامي است.

حجه الاسلام حسن زاده به حضور سرافرازانه مردم در راهپيمايي هاي 22 بهمن اشاره کرد و گفت: امروز جهاد ملت ايران در جبهه هاي فرهنگي ، عرصه هاي ساخت و سازندگي و در همين راهپيمايي ها است.

نماينده ولي فقيه اظهار داشت: امروز جمهوري اسلامي ايران در همه عرصه ها از جمله عرصه نظامي يکي از پرقدرتمندترين کشورها است و در بعد صنايع نظامي و موشکي به نقطه اي رسيده که اگر بگوييم از معدود کشورهاي دنياست گزافه گويي نکرده ايم و اين امر به روح مقاومت ملت، شهدا و خانواده هاي شهدا برمي گردد.

براساس اين گزارش در مراسم يادواره شهدا علي اکبرزاده معاون اجتماعي و فرهنگي منطقه نيز به برگزاري کنگره اي جهت پاسداشت ياد شهيدان در تيرماه 90 اشاره کرد. وي خواستار ارائه آثار و دست نوشته هاي شهدا براي ارائه در اين کنگره شد تا از طريق بتوان فرهنگ ايثار و شهادت را به نسلهاي بعدي منتقل کرد.

در پايان مراسم از خانواده هاي معظم قربانعلي رخشايي و فرج الله سالاري دو شهيد سرافراز دوران انقلاب تقدير شد. طي اين برنامه هديه و لوح تقديري از سوي حجه الاسلام حسن زاده، شهردار منطقه و رئيس بنياد شهيد منطقه 6 به همسر شهيد سالاري اهدا شد.


عباس عباسزادگان

بخش اجتماعي

مطالب مرتبط مجموعه :
آخرین مطالب سایت