هدفمندی با مشارکت مردم اجرایی است

رییس جمهور لزوم هوشیاری مردم را در اجرای طرح هدفمند کردن یارانه ها را مورد تاکید قرار داد و گفت : این طرح بزرگ فقط و فقط با مشارکت و همراهی آحاد مردم اجرا شدنی است برنامه ریزی ها بسیار دقیق و عالمانه در دست تهیه است .هدف دولت این است که در اجرای این طرح ک
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

هدفمندي يارانه فقط با مشارکت مردم اجرا شدني است

بخش سياسي

-رييس جمهور در اجتماع مردم گرگان اساس و پايه انقلاب و حکومت اسلامي را ابراز محبت، رحمت و مهرورزي به آحاد جامعه دانست و گفت: مسئولان جمهوري اسلامي بايد از اعماق جان و دل خود عاشق مردم باشند، با شادي مردم شاد، با غصه آنان غمگين و با مشاهده مشکلات مردم احساس رنج و با پيروزي و پيشرفت آنها احساس شادابي کنند.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري، دکتر احمدي نژاد ريشه مشکلات عظيم جامعه بشري را ناشي از بي توجهي به ارزشها و پيام الهي انبياء برشمرد و اظهار داشت: رمز جاودانگي و ماندگاري حکومت پيامبر اسلام (ص) عشق، محبت ، مهرباني و اجراي عدالت در جامعه بود.

رييس جمهور افزود: در حکومت پيامبر عزيز اسلام، عدالت، محبت، علم ، دانش ، پيشرفت و تعالي موج مي‌زند و وحدت، انسجام، شجاعت و حرکت به سمت قله هاي تعالي از نشانه هاي بارز در جامعه نبوي است.

دکتر احمدي نژاد افزود: ريشه و مشکل کنوني جامعه بشري ، وجود سردمداراني است که براي انسانها ارزشي قائل نيستند و دلهاي آنان سرشار از خودخواهي، تکبر و کينه به ملت هاست.

رييس جمهور در ادامه سخنان خود به رفتارهاي رييس جمهور سابق آمريکا اشاره و تصريح کرد: آمريکايي ها پيش از حمله به افغانستان و عراق دچار بحران اقتصادي بودند و براي حل آن، حمله به اين دو کشور را طراحي کردند.

دکتر احمدي نژاد تسلط بر اقتصاد و نفت منطقه و سرکوب امواج آزاديبخش ملت ايران را از اهداف حضور نظامي آمريکا و برخي متحدان اين کشور در خاورميانه برشمرد و افزود: طراحي دقيق واقعه 11 سپتامبر آنچنان با تبليغات حساب شده صورت گرفت که تا مدتها کسي جرات سوال کردن درباره علل و عوامل اصلي اين ماجرا را پيدا نکرد.

رييس جمهور ادامه داد: در اين فضاي پيچيده تبليغاتي فقط دولت و رسانه هاي آمريکايي اطلاعات پيرامون اين واقعه را به دنيا عرضه مي کردند و در اين ميان اتهام هاي بسياري به مسلمانان و مردم خاورميانه وارد شد.

دکتر احمدي نژاد گفت: در واقعه 11 سپتامبر آنچنان پيچيده، گسترده و کوبنده عمل شد که هيچکس جرات پرسيدن اين سوال را نداشت که چگونه افرادي از افغانستان توانستند از لايه هاي پيچيده امنيتي آمريکا عبور کرده و برجهاي دو قلو اين نماد و هيمنه نظام سرمايه داري را منهدم کنند.

رييس جمهور با اشاره به هياهوهاي گسترده تبليغاتي نظام سلطه در خصوص پرونده قضايي خانمي در ايران، تصريح کرد: بي ترديد در پشت صحنه اين ماجرا همان کساني قرار دارند که واقعه 11 سپتامبر را به بهانه اي براي کشتار مردم افغانستان و عراق تبديل کردند.

دکتر احمدي نژاد افزود: براساس گزارش هاي منتشر شده سالانه 400 ميليارد دلار هزينه جنگ در افغانستان و عراق مي شود و اين بدان معناست که در ده سال گذشته بيش از 3500 ميليارد دلار از جيب ملتها صرف هزينه جنگ شده است که اگر يک ششم اين مبلغ را صرف خدمت به مردم ، عمران و آبادي افغانستان مي کردند ، امروز از جنگ خبري نبود.

وي افزود : در حالي که مردم پاکستان بخاطر جاري شدن سيل ،دچار آسيب شده و نيازمند کمک هستند اما دولت آمريکا که براحتي چندين هزار تن بمب روي سر مردم افغانستان خالي مي کند نه علاقمند است و نه آمادگي دارد و نه مي تواند به سيل زدگان کمک برساند و علت آن اين است که انديشه، دل ، مکتب و فرهنگ آنها در نقطه مقابل انسانيت و عشق و احترام به انسانها قرار دارد.

استکبار ،اعتماد به نفس و انسجام فکري خودشان را از دست داده است

رييس جمهور با اشاره به شرايط کنوني جهان اظهار داشت :تا دهه هاي گذشته مستکبران ،خدا را بندگي نمي کردند و احساس قدرت و حاکميت مطلق داشته و هر تصميمي در کاخ سفيد گرفته مي شد در همه جاي عالم اجرا مي شد و ملت ايران تحت سنگين ترين فشارهاي تبليغاتي، رواني و اقتصادي قرار داشت اما امروز به روشني قابل مشاهده است که سردمداران استکبار ،اعتماد به نفس و انسجام فکري خودشان را از دست داده اند .

وي با بيان اينکه نظام سلطه در انفعال کامل قرار دارد ، گفت: در جريان سفر به نيويورک چند سوال درباره حادثه 11 سپتامبر مطرح کرديم و پيش از آن از دبير کل سازمان ملل درخواست کرده بوديم که گروهي را براي تحقيق درباره علت اصلي حادثه 11 سپتامبر تعيين کنند اما اين درخواست را عملي نکردند .

رييس جمهور گفت : شصت سال قبل ماجرايي درست کردند که هيچ کس از ريشه ، ابعاد و عامل آن ماجرا اطلاعي نداشت اما نظام سلطه با استفاده از فشار تبليغاتي آن حادثه را به يک بت مقدس تبديل کرد و به بهانه آن حادثه شصت سال است که ملت هاي فلسطين و منطقه را سرکوب مي کند و رژيمي صهيونيستي را در منطقه برپا کردند که هر جنايتي که انجام مي دهد از آن حمايت مي کنند.

دکتر احمدي نژاد خاطر نشان کرد : نظام سلطه به دنبال آن است که ماجراي 11 سپتامبر را شبيه همان حادثه شصت سال پيش جلوه دهد و فردا به بهانه آن و با طرح ادعاي مبارزه با تروريسم کشورهاي منطقه را اشغال کنند همچنان که امروز به بهانه اينکه چند تروريست در پاکستان مخفي شده اند دولت اين کشور را تحت فشار قرار مي دهد و اين سرزمين را بمباران مي‌کند .

وي خاطر نشان کرد : حق قانوني هر دولت و ملتي است که از دبير کل سازمان ملل بخواهد براي حوادث مهم گروه حقيقت ياب مستقل و منصف تعيين کند تا معلوم شود اصل ماجرا چه بوده است؛ امروز ده ها سوال بي پاسخ درباره حادثه 11 سپتامبر در برابر مسئولين آمريکايي قرار دارد و تعجب آور است که چرا در مقابل اين سوالات عصباني و دستپاچه شده اند اگر کاسه اي زير نيم کاسه حادثه 11 سپتامبر نيست بايد اجازه دهند گروه حقيقت ياب مستقلي از ملت هاي مستقل اين ماجرا را واکاوي کند و عوامل اصلي را به جامعه جهاني معرفي کند .

رييس جمهور اضافه کرد : اگر مسئولين آمريکايي در مقابل اين سوالات مقاومت کرده و عصبانيت نشان دهند معلوم است که خبرهايي بوده . بعد از سفر نيويورک  بيش از 20 مرکز از مردم آمريکا نظر سنجي کردند جالب اينکه اکثريت قاطع مردم آمريکا هم در اين نظر سنجي ها گفته اند که دولت آمريکا نقش اساسي در ماجراي 11 سپتامبر داشته است.

دکتر احمدي نژاد گفت : اگر دولتمردان آمريکا دنبال تغيير و اصلاح و جبران بدکاري و زشتکاري هاي گذشتگان خود مي باشند، پاسخ مثبت به تشکيل گروه حقيقت ياب و خروج از منطقه به نفع دولتمردان آمريکاست اما اگر اين نصيحت و راه حل هاي انساني را نپذيريد ملت هاي منطقه آنها را از منطقه بيرون خواهند کرد .

وي افزود: بر اساس نتايج يکي از بزرگترين و معتبرترين موسسات نظر سنجي آمريکايي که بعد از سفر هيات ايراني به نيويورک انجام شده تاکنون بيش از 62 درصد مردم اين کشور اعلام کرده اند که به سخنان دولتمردان آمريکايي اعتماد ندارند و آنها را در ماجراي 11 سپتامبر مقصر مي دانند بنابراين مسئولين آمريکايي اگر حرف ملت ايران را قبول ندارند حداقل به حرف مردم خودشان اعتنا کنند .

سخن از تحريم در برابر ملت بزرگ ايران حرف بيهوده اي است

دکتر احمدي نژاد خاطر نشان کرد: اگر چه قدرتهاي زورگو خودشان نيز مي دانند که قادر نيستند کوچکترين آسيبي به ملت ايران وارد کنند اما باز هم دائماً از تهديد و تحريم سخن مي گويند و چنين عنوان مي کنند که گزينه هاي مختلفي از جمله گزينه نظامي روي ميز است اما خودشان هم به خوبي مي دانند که سخن از تحريم در برابر يک ملت بزرگ و با اراده و کشور ثروتمندي مثل ايران حرف بيهوده اي است .

رييس جمهور گفت : سلطه گران قصد دارند با فشار و جنگ رواني در داخل کشورمان و در بين مسئولين سستي به وجود بياورند و در جريان سفر به نيويورک خبرنگاران دست آموز دولت آمريکا که فقط حرفهاي آن دولت را دنبال و سوال مي کنند، اصرار داشتند چنين القاء کنند که تحريم ها اثر کرده و اقتصاد ايران دچار آسيب شده است و در مقابل درخواست ارائه سند براي اين سخنشان به بعضي حرفهاي عده اي از آدمهاي بي توجه استناد مي کردند .

وي افزود : در موضوع تحريم عنوان کرده بودند که اگر تحريم ها بعد از يک سال و نيم تا دو سال اثري نداشت از راه ديگري وارد خواهند شد بنده هم در جريان سفر به نيويورک تاکيد کردم که تحريم ها هيچ اثري نداشته است و هر اقدامي که قصد داريد دو سال ديگر بکنيد همين امروز انجام دهيد .

رييس جمهور با بيان اينکه ملت ايران بدنبال برقراري صلح ، برادري ، امنيت و عدالت در جهان است ، اظهار داشت : ملت ايران به دنبال آن است که مشکلات جهان به طور ريشه اي حل شود تا زمينه اي براي کينه ورزي و دشمني باقي نماند به همين خاطر است که خواهان تشکيل گروه حقيقت يابي براي بررسي و رفع مشکلات هستيم .

وي خاطر نشان کرد : اگر مشکلات به طور ريشه اي حل شود زمينه اي براي دشمني و کينه ورزي باقي نخواهد ماند از اين رو اقدام ايران در خصوص ريشه يابي مشکلات ، اقدامي اساسي است و کساني که با اين موضوع مخالفت مي کنند همان کساني هستند که ريشه اصلي ايجاد جنگ ، ناامني و دشمني ها در جهان مي باشند.

دکتر احمدي نژاد تصريح کرد : دوره نفاق ،فريبکاري ، دروغگويي و کينه ورزي به انسان ها در لباس طرفداري از حقوق بشر و دلسوزي به انسان ها به پايان رسيده است .

رييس جمهور با بيان اينکه جبهه استکبار انسجام خود را از دست داده است ، اظهار داشت : در يک مقطعي عده‌اي چنين فکر مي کردند که جبهه استکبار بسيار منسجم ، پيچيده و مسلط بر جهان تصميمات عاقلانه و پخته و کاملي مي گيرد و همه امور را به نفع خودشان سازمان مي دهند اما امروز هيبت و حيثيت نظام سلطه در هم شکسته شده است و در نقطه مقابل، ملت ايران بالاترين اعتماد به نفس ملي و خودباوري ملي را تجربه مي کند . امروز ملت ايران از چنان احساس خودباوري و اقتداري برخوردار است که براي هيچ يک از قدرت هاي مادي عالم و تهديدات آنها ارزشي قائل نيست .

رييس جمهور با بيان اينکه ملت ايران در آستانه شکوفايي قرار دارد ، گفت : ملت بزرگ ، تاريخ ساز، تمدن آفرين و با فرهنگ ايران به صورت متحد، منسجم و اميدوار و با روحيه بسيار بالا آماده فتح قله هاي بلند پيشرفت و عدالت است و دشمنان در حال نزول و افول هستند و روحيه و اعتماد به نفس خود را از دست داده و در حال عقب نشيني و اضمحلال هستند.

هدف از هدفمند کردن يارانه ها اجراي عدالت و احياء اقتصاد ايران است

دکتر احمدي نژاد تصريح کرد : بي ترديد آينده پرشکوه متعلق به ملت ايران ، جوانان ، نسل هاي برومند ، فرهيخته و شجاع ايران زمين خواهد بود .

رييس جمهور در بخش ديگري از سخنان خود با بيان اينکه مهمترين ماموريت يک دولت اجرا و حاکم کردن عدالت است ، گفت : طرح هدفمند کردن يارانه ها از طرح هاي بسيار مهم و اساسي در جهت عدالت و احياء اقتصاد ايران است .ملت ايران استعدادها و توانمندي هاي فراواني دارد اما آن گونه که شايسته است مورد حمايت و هدايت قرار نگرفته است از اين رو طرح هدفمند کردن يارانه ها اولا اجراي عدالت است و ثانيا هدايت و حمايت درست از همه استعدادها و توانمندي هاي ملت ايران در مسير پيشرفت و شکوفايي است.

وي افزود : دولت مقدمات اجرا اين طرح را فراهم کرده است و براي بخش هايي که بايد مورد حمايت دولت باشند برنامه ريزي شده است و همه جوانب کار در حال بررسي است .

هدفمند کردن يارانه فقط و فقط با مشارکت و همراهي آحاد مردم اجرا شدني است

رييس جمهور لزوم هوشياري مردم را در اجراي طرح هدفمند کردن يارانه ها را مورد تاکيد قرار داد و گفت : اين طرح بزرگ فقط و فقط با مشارکت و همراهي آحاد مردم اجرا شدني است برنامه ريزي ها بسيار دقيق و عالمانه در دست تهيه است .هدف دولت اين است که در اجراي اين طرح کوچکترين مشکلي در زندگي عموم مردم به وجود نيايد بلکه از همان روز اول به لطف خدا بهبود وضعيت در زندگي آحاد مردم ايجاد شود .

وي در ادامه افزود : متاسفانه عده اي با اطلاعات و پيش فرض هاي غلط و برخي هم با انديشه هاي غلط مطالبي عليه طرح هدفمند کردن يارانه ها بيان مي کنند تا مردم را نسبت به اين طرح نگران کنند و موضوعاتي را به هم پيوند مي دهند که اصلا ارتباطي به موضوع ندارد.

رييس جمهور در ادامه با اشاره به سوء استفاده انجام شده براي ايجاد اخلال در بازار ارز گفت: امروز ذخاير ارزي و پولي ايران در طول تاريخ کشور بي‌نظير است و کساني که به دنبال گل‌آلود کردن آب و گرفتن ماهي از آن هستند بدانند که اگر تقاضاي ارز در کشور 50 برابر هم شود آنقدر در کشور ارز وجود دارد که تا سال‌ها مي توان کشور را به خوبي اداره کرد.

رييس جمهور با بيان اينکه بزودي در تلويزيون جزئيات برنامه‌ريزي‌هاي انجام شده براي ايجاد اخلال در بازار را تشريح خواهد کرد، افزود: ستادهايي براي مقابله با سوء استفاده کنندگان در سراسر کشور مستقر شده است که با همراهي مردم، دست آنها از سر مردم قطع خواهد شد و با اقدامات دولت کساني که بدنبال احتکار کالا باشند، متضرر خواهند شد.

دکتر احمدي‌نژاد تصريح کرد: دولت براي گروه‌هاي مختلف درآمدي محاسبات دقيقي انجام داده ‌است تا اگر قيمت کالايي افزوده شد ، ميزان تاثير آن در زندگي آحاد مردم تعيين شده و متناسب با همان ميزان به آنها يارانه پرداخت شود.

وي گفت: مردم هيچ گونه نگراني نداشته باشند چرا که هيچ سختي در زندگي مردم پيش نمي‌آيد و کساني که ستاد درست کرده و طراحي مي‌کنند تا به خيال خود در زمان اجراي طرح هدفمندي يارانه‌ها ضربه‌اي به ملت بزنند ،مأيوس خواهند شد و دستشان براي هميشه از سر مردم کوتاه خواهد شد.

رييس‌جمهور با اشاره به اينکه در دو سفر قبلي به استان، تصميمات خوبي براي ارتقاء استان گرفته شده است گفت :تا قبل از دولت نهم مجموع کارخانه‌هايي که در استان وجود داشت 667 کارخانه بود اما در 5 سال گذشته بيش از 500 کارخانه جديد تاسيس شده است و ميزان سرمايه گذاري انجام شده در سطح استان نيز نسبت به گذشته قابل توجه است .

رييس جمهور با اشاره به اهتمام دولت براي رفع مشکل بيکاري جوانان گفت : در جريان اين سفر 400 ميليارد تومان براي اجراي 28 طرح صنعتي بزرگ به استان اختصاص مي يابد و علاوه بر آن براي ساير فعاليت‌هاي جوانان در بخش‌هاي مختلف نيز مبالغ قابل توجهي اختصاص خواهد يافت.

دکتر احمدي‌نژاد همچنين از تصويب طرح عظيم آزاد راه و قطار سريع‌السير گرگان به رشت که تمام ساحل جنوبي خزر را پوشش داده و در امور زيربنايي اشتغال، صنعت، کشاورزي و گردشگري استان پيشرفت چشم گيري را باعث خواهد شد در جلسه استاني هيات دولت خبر داد.

منبع:جام جم

تنظيم:سعيد آقازاده

مطالب مرتبط مجموعه :
آخرین مطالب سایت