جشنواره خدمات شهری و مشارکت شهروندی پایتخت گشایش یافت

جشنواره خدمات شهری و مشارکت شهروندی عصر یکشنبه در محل دائمی نمایشگاههای شهرداری تهران گشایش یافت....
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

جشنواره خدمات شهري و مشارکت شهروندي پايتخت گشايش يافت

 

جشنواره خدمات شهري و مشارکت شهروندي عصر يکشنبه در محل دائمي نمايشگاههاي شهرداري تهران گشايش يافت.

جشنواره خدمات شهري و مشارکت شهروندي عصر يکشنبه با حضور محمد باقر قاليباف شهردار تهران، معاون خدمات شهري و روساي سازمانهاي زيرمجموعه در محل دائمي نمايشگاههاي شهرداري تهران گشايش يافت.

در حاشيه اين جشنواره نشست خبري با حضور مدير عامل معاونت خدمات شهري، مديرعامل سازمان پارکها و فضاي سبز، رئيس سازمان ساماندهي مشاغل، رئيس اداره محيط زيست و مديرعامل سازمان زيباسازي شهر تهران برگزار شد.

قبادي دبير اجرايي اين جشنواره با اشاره به اينکه با برپايي اين نمايشگاه قصد طراحي مکانيسمي را داشتيم که به ارائه مطلوب تر و عميق تر خدمات شهري به شهروندان بپردازد، گفت: بسياري از خدمات شهري به دليل عدم شناخت مردم از اين خدمات با وجود هزينه هاي مالي بالا ماندگاري کمي دارند.

مجيد قبادي افزود: هدف از برگزاري اين نمايشگاه ارائه شناختي دقيق و عميق از خدمات شهري به شهروندان است.

وي با بيان اينکه بازاريابي و ارائه خدمات به مردم در محل سکونتشان يکي از راههايي است که هزينه هاي نگهداري شهر را کاهش مي دهد اظهار داشت: همه سازمانهاي تحت مجموعه معاونت خدمات شهري شهرداري تهران در چهار موضوع محيط زيست اقتصاد، خدمات ايمني و نماد عمومي و فضاي سبز به ارائه خدمت مي پردازند.

در ادامه اين نشست معاون خدمات شهري شهرداري تهران گفت: امسال برخلاف سالهاي قبل سعي شده در کنار فضاي نمايشگاه از جشنواره هاي مفيد، جنگ، نشستهاي آموزشي و نشستهاي تخصصي استفاده شود.

حسين کلخوراني با اشاره به اينکه در ساختن شهري ايده آل نياز به مشارکت و همکاري جدي شهروندان است تاکيد کرد: مشارکت بيشتر شهروندان در افزايش ميل و اعتقاد قلبي آنها براي تبديل کردن شهر تهران به محيطي سالم بسيار اثر گذار است.

وي ادامه افزود: به عنوان مثال در تعويض برخي معابر يا اجراي پروژه هايي نظير پروژه بزرگراه امام علي و صياد شيرازي با همکاري مردم روبرو شديم.

کلخوراني با تاکيد براينکه تبديل شدن شهر تهران به شهري ايده آل براساس طرحي در شهرداري تهران آغاز شده اظهار داشت: مشارکت شهروندان از چند سال گذشته نسبت به اکنون در وضعيت بهتري است.

وي افزود: اعتراض برخي از مردم به المانهاي شهري و همچنين نمودارهاي مراکز 137 و 1888 سازمان نظارت بازرسي شهر تهران حاکي از مشارکت شهروندان در اعلام نظر نسبت به موضوعات مختلف شهري است.

 

رونمايي از مجسمه اميرکبير

معاون خدمات شهري شهرداري تهران در ادامه اين نشست از رونمايي مجسمه تمام قد امير کبير که به تازگي از کشور ايتاليا وارد ايران شده است خبر داد و افزود: مجسمه امير کبير در محل نمايشگاه جشنواره خدمات شهري و مشارکت شهروندي با همکاري سازمان زيباسازي در برنامه افتتاحيه رونمايي مي شود.

وي افزود: در زمان مناسب اين مجسمه به محلي که مورد پيشنهاد سازمان زيباسازي شهرداري تهران است انتقال داده مي شود.

در ادامه مدير عامل سازمان فضاي سبز و پارکهاي شهرداري تهران با اشاره به اينکه با وجود درجه حرارت بالاي تهران که در طول 70 سال گذشته بي سابقه بوده است شهر تهران شاهد خزان درختان نبوده است اظهار داشت: براساس طرحي با اصول مناسب تناوب در آبياري و کوتاه کردن فواصل آبياري و زمان مناسب از خزان زودرس درختهاي تهران جلوگيري کرديم.

مختاري در ادامه درباره وضعيت نگهداري درختان خيابان ولي عصر تهران اظهار داشت: درختان خيابان ولي عصر تهران با قدمت زيادي به عنوان يکي از سرمايه هاي ملي قلمداد مي شوند و در حال حاضر مشاور شهرداري تهران که استاد دانشگاه در زمينه زيست محيطي در دانشگاه تهران است در حال مطالعه روي اين درختان است.

وي افزود: بر اساس طرحي 48 سازمان که فاضلاب خود را از ميدان ونک تا پارک ساعي به جوي خيابان وارد مي کردند شناسايي شده و از طريق مراجع قانوني نسبت به اين اقدام آنها جلوگيري مي شود.

مختاري اظهار داشت: 96 درصد از فضاي سبز تهران از آب خام و جاري استفاده مي کنند.

 

 

تنظيم: هومن بهلولي

مطالب مرتبط مجموعه :
آخرین مطالب سایت