از بودجه نامعلوم سینمای دفاع مقدس تا متولی نامعلوم!

با توجه به شرایط حاکم بر وضعیت سینمای انقلاب و دفاع مقدس،می توان عنوان کرد که وضعیت نه چندان مناسب حاکم بر این سینما،ناشی از عدم هدایت صحیح تولید کمی و کیفی آثار سینمایی در این حوزه، می باشد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

از بودجه نامعلوم سینمای دفاع مقدس تا متولی نامعلوم!

نگاهی به وضعیت سینمای انقلاب و دفاع مقدس

حالی به برگزاری یازدهمین دوره جشنواره فیلم مقاومت، انقلاب و دفاع مقدس نزدیک می شویم که همچنان میزان بودجه تعیین شده از سوی معاونت سینمایی،برای رشد آثار سینمایی، انقلاب و دفاع مقدس نامشخص است.

به گزارش سرویس فرهنگ و هنر جهان، با توجه به شرایط  حاکم بر وضعیت سینمای انقلاب و دفاع مقدس،می توان عنوان کرد که  وضعیت نه چندان مناسب حاکم بر این سینما،ناشی از عدم هدایت صحیح تولید کمی و کیفی آثار سینمایی در این حوزه، می باشد.

اما ضعف جدی در مدیریت این ژانر سینما از آنجا ناشی می شود که هدایت آن، با توجه به در اختیار قرار گرفتن بودجه آن از سوی معاونت سینمایی و حتی نامشخص بودن آن، باعث ایجاد شرایطی می شود که انجمن فیلم انقلاب و دفاع مقدس به عنوان تخصصی ترین و مدنی ترین نهاد در این حوزه، از اختیارات کافی برخوردار نباشد.

ضعف جدی در مدیریت این ژانر سینما از آنجا ناشی می شود که هدایت آن، با توجه به در اختیار قرار گرفتن بودجه آن از سوی معاونت سینمایی و حتی نامشخص بودن آن، باعث ایجاد شرایطی می شود که انجمن فیلم انقلاب و دفاع مقدس به عنوان تخصصی ترین و مدنی ترین نهاد در این حوزه، از اختیارات کافی برخوردار نباشد

این مهم نیز در نهایت منجر به آن می شود که با توجه به وظایف عریض و طویل معاونت سینمایی، رسیدگی به وضعیت این ژانر مهم سینمایی، هدایت کمی و کیفی آن، رفع موانع آن،ارتباط تنگاتنگ با سینماگران این حوزه، ساماندهی جدی وضعیت این سینما و ....در اولویت اصلی قرار نگیرد تا شرایطی ایجاد شود که نه تنها علاقمندان سینمای انقلاب و دفاع مقدس، انگیزه لازم برای ورود به این عرصه را نداشته باشند بلکه فیلمسازان جنگ نیز اجبارا به سمت ژانرهای دیگر گرایش پیدا کنند. 

اما با توجه به اینکه این انجمن بیشترین ارتباط را با سینماگران انقلاب و دفاع مقدس را دارا می باشد، می تواند با برنامه ریزی صحیح و موثر ضمن هدایت سینماگران برای تولید آثار مورد نیاز، زمینه را برای افزایش کمی تولیدات نیز در کنار رشد کیفی، افزایش دهند.

افزایش اختیارات این انجمن می تواند فرصتی باشد برای اعتماد بیشتر فیلمسازان این حوزه و جلوگیری از رکود پیش آمده و فرصتی برای نظارت بیشتر و دقیق تر معاونت سینمایی.

 

تنظیم برای تبیان : مسعود عجمی

مطالب مرتبط مجموعه : اخبار سال 1389
آخرین مطالب سایت