امکان کوری با رژیم آب درمانی

مسوول کمیته آموزش همگانی انجمن تغذیه ایران گفت: رژیم‌ های نامناسب غذایی، عوارضی چون سوء تغذیه را به همراه دارد بنابراین باید زیر...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

امکان کوري با رژيم آب درماني

مسوول کميته آموزش همگاني انجمن تغذيه ايران گفت: رژيم‌ هاي نامناسب غذايي، عوارضي چون سوء تغذيه را به همراه دارد بنابراين بايد زير نظر يک رژيم‌ شناس، برنامه ي غذايي خود را تنظيم کرد.

 

دکتر برليانت بزرگمهر در گفتگو با ايسنا، افزود: برخي افراد تنها يک ماده ي غذايي را مصرف مي ‌کنند و به عبارت ديگر تک خوري مي ‌کنند؛ اين در حالي است که بر اساس توصيه متخصصان، افراد بايد از 5 گروه غذايي اصلي شامل شير و لبنيات، نان و غلات، سبزي ‌ها و ميوه‌ ها، گوشت و حبوبات و مغز دانه‌ ها و تخم مرغ تغذيه کنند البته امکان دارد که گروهي را جانشين گروه ديگر کرد اما نبايد آن ها را از برنامه غذايي حذف کرد.

 

وي تاکيد کرد: غذاي افرادي که تک خوري مي ‌کنند، تنوع غذايي ندارد اين در حالي است که يکي از عوامل بيماري و سوء تغذيه، نداشتن تنوع غذايي است.

 

مسوول کميته آموزش همگاني انجمن تغذيه ايران با بيان اين که متابوليسم برخي مواد مغذي با مواد غذايي ديگر کامل مي‌ شود، گفت: مواد پروتئيني بايد با کربوهيدرات ‌ها مصرف شوند تا تاثير لازم را بر بدن داشته باشند يا آهن با مواد اسيدي بهتر جذب مي‌ شود بنابراين رژيم‌ هاي مبتني بر تک خوردن نه تنها نياز بدن را تامين نمي ‌کند بلکه باعث ايجاد دلزدگي و در نتيجه حرص و ولع براي مصرف غذاهاي مختلف مي‌ شود.

 رژيم آب درماني هم به سوء تغذيه منجر مي‌ شود و هم ورم سلولي ايجاد مي ‌کند؛ به گونه ‌اي که آب داخل سلول زياد مي ‌شود و مي ‌تواند عوارضي چون کوري و حتي مرگ را به دنبال داشته باشد

وي با بيان اين که رژيم ‌هاي کم کالري نيز نياز بدن را تامين نمي ‌کند، اظهار کرد: ‌اين گونه رژيم، بدن را دچار سوء تغذيه مي‌ کند چون بدن به متابوليسم پايين عادت مي‌ کند و غذاهاي معمولي تکافوي نياز بدن را نمي‌ کند.

 

بزرگمهر با اشاره به رژيم آب درماني گفت: اين رژيم هم به سوء تغذيه منجر مي‌ شود. علاوه بر آن، ورم سلولي ايجاد مي ‌کند؛ به گونه ‌اي که آب داخل سلول زياد مي ‌شود و مي ‌تواند عوارضي چون کوري و حتي مرگ را به دنبال داشته باشد.

اين مشاور تغذيه و رژيم درماني با اشاره به برخي رژيم ‌ها که مبتني بر قطع مصرف کربوهيدرات ها است، اظهار کرد: اگر قند و نشاسته از برنامه غذايي حذف شود، سوخت به سلول هاي عصبي نمي ‌رسد در نتيجه فرد به عوارضي چون کاهش تمرکز، ضعيف شدن حافظه و عصبي شدن دچار مي ‌شود.

 

بزرگمهر در پايان در پاسخ به اين پرسش ايسنا که آيا افرادي که موضعي چاق هستند مي ‌توانند نقاط مشخصي از بدن خود را لاغر کنند، اظهار کرد: رژيم هاي لاغري غلط باعث سوختن پروتئين به جاي چربي مي ‌شود در نتيجه اندام هايي مانند صورت لاغر مي ‌شود بنابراين به منظور لاغر کردن نقاط خاصي از بدن، بايد زير نظر رژيم شناس و متخصص تغذيه، رژيم گرفت.

 

اگر مي خواهيد با کارشناسان تغذيه ي سايت درباره رژيم هاي غذايي مشورت کنيد، اينجا را کليک کنيد.

اگر مي خواهيد با پزشکان سايت مشورت کنيد، اينجا را کليک کنيد.

براي شرکت در بحث هاي انجمن سايت مرتبط با بهداشت و سلامت، اينجا را کليک کنيد. 

 

*مطالب مرتبط:

آب درماني چيست؟

آثار آب درماني در بدن

رهايي از چاقي طولاني مدت

اشتباهات مهم در رژيم لاغري (1) و (2)

چرا بعد از مدتي رژيم گرفتن، ديگر وزن...

چگونه بدون رژيم، لاغر شويم؟ (1) و (2)

مقاومت بدن در برابر رژيم لاغري

لاغري با رژيم پرکربوهيدرات و فيبر

چه موقع بايد جلوي چاقي را گرفت؟

شما بايد بخواهيد تا بدن تان تغيير کند

علل ناكامى در رژيم هاي لاغري

بخش تغذيه و سلامت تبيان

 

در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.
مطالب مرتبط مجموعه :
آخرین مطالب سایت