اعلام فراخوان نخستین جشنواره ملی بلوتوث های دینی و قرآنی

نخستین جشنواره ملی بلوتوث های دینی و قرآنی به همت خبرگزاری قرآنی ایران(ایکنا) با هدف ترغیب مردم به تولید محتوای دینی بلوتوثی، گردآوری و انتشار محتوای دینی اثرگذار و متناسب با نیازهای نسل جوان برگزار می شود...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اعلام فراخوان نخستين جشنواره ملي بلوتوث هاي ديني و قرآني

نخستين جشنواره ملي بلوتوث هاي ديني و قرآني به همت خبرگزاري قرآني ايران(ايکنا) با هدف ترغيب مردم به توليد محتواي ديني بلوتوثي، گردآوري و انتشار محتواي ديني اثرگذار و متناسب با نيازهاي نسل جوان برگزار مي شود.

به گزارش روابط عمومي، مقابله با هجوم گسترده بلوتوث هاي مخرب و ضد ديني در سطح جامعه، حساس سازي خانواده ها و مردم نسبت به موضوع بلوتوث، ايجاد خودباوري و زمينه سازي در اقشار جامعه براي توليد محتواي ديني با استفاده از فناوري روز، کاهش هزينه و ترغيب مردم به توليد محتواي ديني بلوتوثي، گردآوري، توليد و انتشار محتواي ديني اثرگذار، متناسب با نيازهاي نسل جوان و ايجاد تحول در فرهنگ استفاده از بلوتوث از عمده ترين اهداف اصلي اين جشنواره است.

بخش «مسابقه» اين جشنواره در سه سطح توليدي، تدويني و گردآوري برگزار مي شود. موضوعات قرآني، ديني و دفاع مقدس محورهاي اصلي اين جشنواره است و انواع فايل هاي مورد قبول در بخش مسابقه اعم از صوتي، تصويري، پاورپوينت، انيميشن، فلش، سناريو و متون بلوتوثي خواهد بود.

داوري در دو مرحله انجام مي شود که ابعاد مورد داوري نيز محتوايي فني و ارتباطاتي(نظر به رسانه اي بودن محتواي بلوتوثي) است.

داوري مرحله اول آثار از اول تير تا پايان تير 1389 خواهد بود. علاقه مندان مي توانند آثار خود را تا 20 مردادماه سال جاري مصادف با آغاز ماه مبارک رمضان به دبيرخانه اين جشنواره ارسال کنند.

داوري نهايي آثار نيز از 21 مردادماه تا اول شهريورماه جاري انجام مي شود و تعيين برگزيدگان و برگزاري مراسم اختتاميه نيز در تاريخ 6 شهريورماه برگزار خواهد شد.

به برگزيدگان اين جشنواره جوايزي همچون کمک هزينه ساخت بلوتوث به 100 بلوتوث برتر، تا سقف 2000000 ريال، کمک هزينه عمره مفرده، کمک هزينه عتبات عاليات، کمک هزينه مشهد مقدس، لپ تاپ، دوربين عکاسي و گوشي موبايل اهدا مي شود.

لازم به ذکر است که مرکز هماهنگي، توسعه و ترويج فعاليت هاي قرآني کشور، مرکز توسعه فناوري اطلاعات و رسانه هاي ديجيتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، راديو قرآن، شبکه قرآن و معارف سيما و مدرسه قرآن و عترت(ع) از جمله حاميان اصلي اين جشنواره هستند.

در همين راستا نيز نشست هاي آسيب شناسي مصرف بلوتوث در جامعه به همت خبرگزاري قرآني ايران(ايکنا) برگزار خواهد شد.

اولين نشست با موضوع «بررسي دلايل رواج بلوتوث هاي غير اخلاقي در جامعه» و با حضور «بهرام بيات» مديرکل مطالعات اجتماعي معاونت اجتماعي نيروي انتظامي، «محمدرضاجوادي يگانه» عضو هيئت علمي دانشگاه تهران و «محمد آقاسي» در تاريخ 25 خردادماه در محل اين خبرگزاري برگزار مي شود. 

دومين نشست از اين سلسله نشست ها نيز با موضوع «راهکارهاي توليد محتواي جايگزين براي مقابله با بلوتوث هاي غير اخلاقي» با حضور «حسن بشير» دانشيار دانشگاه امام صادق(ع)، «پدرام الوندي» کارشناس ارتباطات و «حسين ساعي»، قائم مقام مرکز افکار سنجي و رصد فرهنگي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي و عضو هيئت علمي پژوهشگاه فرهنگ و ارتباطات در تاريخ 31 خرداد ماه برگزار خواهد شد.

همچنين در توضيح بيشتر ماهيت برگزاري اين جشنواره در سايت آن آمده است: «تلفن همراه همه کارکردهاي ارتباطي ميان فردي و رسانه اي را دارد؛ اکنون تسهيل ارتباطات ميان فردي ابتدايي ترين کارکرد تلفن همراه است و سرگرمي و اطلاع جويي هاي رسانه اي به مدد راديو، خبرهاي اس ام اسي، دسترسي به اينترنت، امکان ضبط و فيلمبرداري صحنه هاي خبري و توليد و مصرف هرگونه محتواي رسانه اي بسته به نوع گوشي تلفن همراه در اختيار همه کاربران موبايلي قرار دارد.

مهم ترين ابزار اين داد و ستد رسانه اي نيز بلوتوث است. هر محتواي توليد شده چه از طريق سازمان هاي رسانه اي و چه مردمي به راحتي از طريق ارتباطات تکنولوژيک بلوتوثي بدون هيچ گونه کنترل و واسطه اي با کارکرد اطلاع رساني و يا سرگرمي ارسال و دريافت مي شود که بدون شک عدم توجه به فرصت ها و چالش هاي اين پديده مي تواند ما را در مقابل هرگونه تبعاتي، بي دفاع يا خلع سلاح کند.

از سويي صفحه روزنامه ها پر است از گزارش جرايم بلوتوثي و اخاذي هاي بلوتوثي که ناشي از بي احتياطي توليد کننده و يا غرض ورزي ها و تجاوزها به حريم خصوصي افراد است، از سوي ديگر مراکز فرهنگي، ايستگاه هاي بلوتوث صلواتي را مي اندازند و محتواي ديني و فرهنگي توليدي خود را در اختيار مردم قرار مي دهند؛ جهت دهي به اين فرصت ها و چالش ها و درگير کردن ذهن مخاطبان اين محتواي رسانه اي با آسيب ها و نيز جذابيت هاي بلوتوثي برنامه ريزي مدون و هوشمندانه اي مي طلبد تا با مشارکت همه مردم با ايجاد محتواي سالم، حجم عظيم فايل هاي غير اخلاقي و صرفاً سرگرم کننده را با محتواي جذاب و سرگرم کننده و آگاهي بخش عوض کرد. طرح جشنواره بلوتوث هاي ديني نيز از دغدغه کمبود محتواي سالم و جذاب بلوتوثي با عزم ملي براي توليد و مصرف فايل هاي متناسب با فرهنگ و شريعت ايراني اسلامي کليد خورده است».

براي کسب اطلاعات بيشتر به نشاني:  http://bluetooth.iqna.ir مراجعه کنيد.

 

 

تنظيم: هومن بهلولي

مطالب مرتبط مجموعه :
آخرین مطالب سایت