واکنش رهبری به تهدید اتمی آمریکا

امریكاییها در سالهای اخیر تلاش زیادی كردند تا بگویند جمهوری اسلامی ایران در موضوع هسته ای غیرقابل اعتماد است در حالیكه اكنون مشخص است، غیرقابل اعتماد، آن دولتهایی هستند كه بمب اتمی دارند و با بی حیایی دیگران را تهدید به بمب اتم می كنند بنابراین ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

واکنش رهبري به تهديد اتمي آمريکا

ديدار فرماندهان كل ارتش و سپاه، و جمعي از فرماندهان عاليرتبه نظامي و انتظامي

حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي امروز در ديدار رئيس ستاد كل نيروهاي مسلح، فرماندهان كل ارتش و سپاه، و جمعي از فرماندهان عاليرتبه نظامي و انتظامي، با اشاره به جايگاه نيروهاي مسلح به عنوان حصن و حصار يك ملت و كشور و لزوم استحكام و هوشياري دائمي اين حصار، تأكيد كردند: استحكام واقعي يك نظام و ملت، توكل به خداوند متعال، هوشمندي، داشتن اعتماد به نفس، باور به توانايي ايستادگي، و تقويت قدرت ايستادگي است.

ايشان با اشاره به شرايط كنوني دنيا و حاكميت زور، ظلم، جهل، و شهوت خاطرنشان كردند: در چنين دنيايي، استحكام و قدرت نيروهاي مسلح و حفظ هوشمندي، و اقدام مدبرانه و شجاعانه، اهميت دو چندان دارد.

رهبر انقلاب اسلامي با اشاره به عملكرد ظالمانه و تجاوزكارانه برخي قدرتها و سران آنها تحت لواي شعارهاي فريبنده افزودند: امروز كساني كه جنگ طلب واقعي هستند، نام صلح را بر زبان مي آورند و همين افراد كه هيچ حق و اعتباري براي انسانها قائل نيستند، شعار حقوق بشر سر مي دهند.

حضرت آيت الله خامنه اي تأكيد كردند: برخي دولتها و سران آنها ازتجاوز، و پليدترين شيوه ها از جمله ايجاد سازمانهاي تروريستي و حمايت از تروريستها براي پيشبرد سياستهاي خود استفاده مي كنند ولي در مقابل افكار عمومي دنيا، چهره اي آرام و انسان دوستانه به خود مي گيرند و از الفاظ به ظاهر متين استفاده مي كنند.

ايشان با تأكيد بر اينكه در چنين دنياي مبتني بر فريب، دروغ، ظلم و زور نقابدار، برخي قدرتها به دليل غرور و اعتماد به پايه هاي پوشالي قدرت، اختيار خود را از دست مي دهند افزودند: نمونه اين موضوع، سخنان اخير رئيس جمهور امريكا است كه ملت ايران را تلويحاً تهديد به استفاده از سلاح اتمي كرد.

امريكاييها در سالهاي اخير تلاش زيادي كردند تا بگويند جمهوري اسلامي ايران در موضوع هسته اي غيرقابل اعتماد است در حاليكه اكنون مشخص است، غيرقابل اعتماد، آن دولتهايي هستند كه بمب اتمي دارند و با بي حيايي ديگران را تهديد به بمب اتم مي كنند بنابراين سخنان رئيس جمهور امريكا، رسوا كننده است

رهبر انقلاب اسلامي تأكيد كردند: اين سخن بسيار عجيب است و دنيا نبايد از آن بگذرد زيرا در قرن بيست و يكم كه قرن ادعاهاي حمايت از حقوق بشر و مبارزه با تروريسم است، رئيس يك كشور تهديد به حمله اتمي مي كند.

حضرت آيت الله خامنه اي اينگونه سخنان را به ضرر امريكا دانستند و خاطرنشان كردند: معناي اينگونه سخنان اين است كه دولت امريكا، دولتي شرير و غيرقابل اعتماد است.

ايشان افزودند: امريكاييها در سالهاي اخير تلاش زيادي كردند تا بگويند جمهوري اسلامي ايران در موضوع هسته اي غيرقابل اعتماد است در حاليكه اكنون مشخص است، غيرقابل اعتماد، آن دولتهايي هستند كه بمب اتمي دارند و با بي حيايي ديگران را تهديد به بمب اتم مي كنند بنابراين سخنان رئيس جمهور امريكا، رسوا كننده است.

رهبر انقلاب اسلامي با تأكيد بر اينكه در چنين دنيايي بايد بسيار هوشيار بود، خاطرنشان كردند: در اين شرايط، مهمتر از آمادگي هاي نظامي و رزمي، آمادگي هاي روحي و معنوي و قدرت عزم و توان ايستادگي يك ملت در برابر تندبادها است.

حضرت آيت الله خامنه اي تأكيد كردند: استحكام يك نظام، به ايمان، قدرت و توانايي ايستادگي، عزم راسخ، و فريب الفاظ فريبنده را نخوردن، است.

ايشان با اشاره به دائمي نبودن تندبادها، افزودند: ملت ايران اكنون بعد از گذشت سي سال، در همه زمينه ها پايدارتر و قوي تر است و نشان داده كه توانايي ايستادگي در مقابل انواع دشمني ها را دارد.

فرمانده كل قوا در بخش ديگري از سخنان خود نيروهاي مسلح را به اتخاذ تدابير لازم جهت ارتقاي توان رزمي و دفاعي توصيه و تأكيد كردند: نيروهاي مسلح بايد همواره آمادگي و هوشياري كامل در برابر تهديدها را داشته باشند و لازمه آن هم برنامه ريزي، و جدي گرفتن آموزش و تدابير مورد نياز نظامي و دفاعي است.

رهبر انقلاب اسلامي يكي از ويژگيهاي نيروهاي مسلح را دارا بودن تجربه هاي اميدآفرين دوران دفاع مقدس برشمردند و بر لزوم ارتقاء معنويت و بصيرت و تعميق اعتقادات ديني تأكيد كردند.

در ابتداي اين ديدار سردار سرلشكر فيروزآبادي رئيس ستاد كل نيروهاي مسلح ضمن ارائه گزارشي از آمادگي ها و توانمنديهاي نيروهاي مسلح تأكيد كرد: نيروهاي مسلح ضمن حفظ آمادگي و هوشياري، مصمم هستند با كار و تلاش مضاعف، آموزشها و آمادگي هاي خود را در زمينه هاي نظامي، دفاعي، و ترويج روحيه جهادي و بسيجي، ارتقاء بخشند.

در پايان اين ديدار ، نماز جماعت ظهر و عصر به امامت حضرت آيت الله خامنه اي اقامه شد.

تنظيم:س.آقازاده

مطالب مرتبط مجموعه :
آخرین مطالب سایت