رمز و رازهای اینترنت اکسپلورر (قسمت اول)

اینترنت اکسپلورر، مرورگر وب مایکروسافت پر کاربرد ترین مروگر وبی است که میلیون ها نفر از سراسر جهان به وسیله آن به جستجو در اینترنت می پردازند. این نرم افزار در عین سهولت استفاده که رمز موفقیت آن نیز می باشد رمز و رازهای فراوانی را نیز به همراه خود دارد که
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

رمز و رازهاي اينترنت اكسپلورر

(قسمت اول)

اينترنت اکسپلورر، مرورگر وب مايکروسافت پر کاربرد ترين مروگر وبي است که ميليون ها نفر از سراسر جهان به وسيله آن به جستجو در اينترنت مي پردازند. اين نرم افزار در عين سهولت استفاده که رمز موفقيت آن نيز مي باشد رمز و رازهاي فراواني را نيز به همراه خود دارد که با دانستن آنها زندگي اينترنتي شما راحت تر و دلپذيرتر مي گردد.

 

1- وقتي ماوس را روي تصويري از يک صفحه وب مي بريم، خط جديدي به نام Image Bar ظاهر مي شود که داراي آيکون هايي براي ذخيره چاپ، ارسال از طريق Email و باز کردن فولدر My Picture (شايد براي اين که ببينيم آيا قبلأ تصوير را ذخيره کرده ايم يا نه) مي باشد. اگر معمولأ تصاوير را ذخيره نمي کنيد و فکر مي کنيد Image Bar مزاحمت ايجاد کرده، مي توانيد از طريق منوي Tools، گزينه Internet Options و صفحه Advanced آن را غير فعال کنيد. در اين صفحه، به قسمت Multimedia برويد و علامت گزينه Enable Image Toolbar را برداريد.

2- بعضي از سايت هاي عکس هاي ديجيتالي داراي تصاويري با وضوح و کيفيت بالا هستند، ولي اگر عکس در پنجره مرورگر جا نشود توليد دردسر مي کند. در صورت مواجهه با تصويري که به علت بزرگ بودن آن نتوانستيد تمام عکس را يکجا در صفحه مشاهده کنيد، به جاي اين که صفحه را به بالا يا پايين (يا به چپ و راست) اسکرول کنيد،کمي صبر کيند تا IE اندازه آن را براي شما تنظيم کند. (IE 6 ,7 قادر به انجام اين کار هستند) اگر ترجيح مي دهيد عکس را در اندازه واقعي خود ببينيد، ماوس را به گوشه پائين در سمت راست برده و روي دکمه مربوطه کليک کنيد.

3- وقتي تصويري را از طريق پست الکترونيک مي فرستيد، مي توانيد آن را کوچکتر کنيد تا سريعتر به مقصد برسد. در اين راستا، مي توانيد وضوح 480×640، 600×800 يا 768×1024 را انتخاب و کاري کنيد که تمام تصاويري که مي فرستيد کوچکتر شوند. دوستاني که به صورت تلفني با اينترنت ارتباط دارند حتماً از اين توجه شما ممنون خواهند شد.

4- اگر براي خود صفحه وبي را دست و پا کرده ايد و از ايده ظاهر شدن خط ابزار تصاوير و تشويق بازديدکنندگان به ذخيره تصاوير شما خوشتان نمي آيد، مي توانيد اين خط ابراز را براي تک تک تصاوير يا همه آنها غير فعال کنيد، براي اين منظور با دستور خط ابراز را به طور کامل از کار بيندازيد و يا خط Galleryimg=”No” را در برچسب هاي Img خود اضافه کنيد.

5- خط ابراز Image براي تصاوير کمتر از 130×130 پيکسل ظاهر نمي شود،به همين دليل براي ذخيره اين نوع تصاوير بايد از همان روش مرسوم کليک راست استفاده کيند.

6 -  IEهاي 6 و 7  ابزارهايي بهتري براي کار با کوکي ها دارد تمام امکانات موجود را مي توانيد از صفحه Privacy کادر محاوره Internet Options (که از طريق منوي Tools باز مي شود) مشاهده کنيد. به علاوه، بد نيست سري به آدرس http://www.w3.org/p3p بزنيد و اطلاعات بيشتري درباره P3p(قوانين زير بنايي براي اولويت هاي حفظ حريم خصوصي) که مايکروسافت ابزارهاي جديدش را بر اساس آنها بنا نهاده به دست بياوريد.

7- بعضي کوکي ها مفيد هستند. مثلأ سايتهاي فروشگاهي از جمله Amazon.Com به کمک اين کوکي ها از خريدهاي شما مطلع شده و محصولات جديد را به شما پيشنهاد مي دهند، يا سايت Microsoft Support با استفاده از آنها اطلاعات کاملي از جستجوهاي اخير شما به دست مي آورد. اين کوکي ها به کوکي هاي «شخص اول» موسومند. کوکي هاي طرف سوم از وب سايتي متفاوت (طرف سوم) پديد مي آيند که معمولأ جنبه تبليغاتي دارند (مثل Double Click يا AOL). اين شبکه هاي تبليغاتي براي بسياري از سايت هاي وب تبليغات مي کنند، پس مي توانند بفهمند که شما به کدام يک از اين سايت ها سر زده ايد. اگر دوست نداريد چنين اطلاعاتي درباره شما در جايي نگهداري شود، IE 6 مي تواند کوکي هاي تمام شرکت هاي طرف سوم، يا شرکت هايي که تعهدي در رعايت حفظ اطلاعات خصوصي شما نمي دهند را مسدود کند.

8- وقتي IE پيامي ظاهر مي کند مبني بر اينکه کوکي خاصي را بپذيرد يا رد کنيد، به IE بگوئيد اين کوکي را براي دفعات بعد در خاطر خود حفظ کند تا هر دفعه مجبور نباشيد کوکي هاي همان سايت را قبول يا رد کنيد.

 

ادامه دارد...

 

برگرفته از سايت ترفندستان

تنظيم براي تبيان: سيدخاموشي

مطالب مرتبط مجموعه :
آخرین مطالب سایت