چشم همه را متحیر کنید

اگر مي خواهيد شلوار خود را با اتو خط بيندازيد که چشم همه را متحير کنيد، با اسفنج آغشته به آب و سرکه سفيد محل مورد نظر را مرطوب کنيد، سپس اتو بزنيد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

چشم همه را متحير کنيد

1- تميز کردن چرخ خياطي

اگر مي خواهيد چرخ خياطي شما عمر بهتري داشته باشد، هميشه آن را تميز کنيد. اطراف آن را بافشار ضعيف جاروبرقي تميز کنيد و براي داخل آن از يک قلم مو کمک بگيريد.

2- خط اتو انداختن

اگر مي خواهيد شلوار خود را با اتو خط بيندازيد که چشم همه را متحير کنيد، با اسفنج آغشته به آب و سرکه سفيد محل مورد نظر را مرطوب کنيد، سپس اتو بزنيد.

3- روان شدن زيپ

اگر زيپ لباس شما سخت حرکت ميکند، قطر هاي روغن خياطي يا کمي صابون به آن بماليد.

4- تيز کردن سوزن خياطي

اگر سوزن چرخ خياطي شما کند شده است. يک ورقه سمباده را زير دستگاه قرار دهيد و يک رديف روي آن برويد تا سوزن تيز شود.

ابتدا کوسن خود را با پارچه هاي پلاستيکي و پلي استر رويه کنيد تا زماني که روکش هاي تنگ و چسبان کوسن را روي آن مي کشيد اين کار، راحت و سريع انجام شود.

5- دوخت دکمه

توصيه مي کنيم اگر مي خواهيد دکمه ي شما راحت کنده نشود، از نخ دندان براي دوخت آن استفاده کنيد.

6- تيز کردن قيچي

هيچ چيز بدتر از داشتن يک قيچي کند موقع برش پارچه نيست. قيچي بعد از استفاده ي زياد، رو به کندي ميرود. براي تيز شدن قيچي هاي کند و قديمي اين راهکار را امتحان کنيد. با قيچي چند ورق آلومينيومي يا کاغذ سمباده را ببريد. اين کار باعث تيز شدن تيغه هاي قيچي خواهد شد.

7- تازه کننده ي هوا

چرا پول خود را براي خريد اسپر يهاي تاز ه کننده و بوگير هوا خرج کنيد؟ بياييد خودتان در منزل آن را تهيه کنيد. چهار پيمانه آب را با چهار قاشق چايخوري جوش شيرين مخلوط کرده و در يک اسپري آب بريزيد و در هوا اسپري کنيد. اين محلول بوي هوا را از بين مي برد. مخلوط يک قاشق چايخوري جوش شيرين، يک قاشق غذاخوري سرکه و دو پيمانه آب هم براي از بين بردن بو و تازه کردن هواي اتاق توصيه ميشود.

اگر مي خواهيد شلوار خود را با اتو خط بيندازيد که چشم همه را متحير کنيد، با اسفنج آغشته به آب و سرکه سفيد محل مورد نظر را مرطوب کنيد، سپس اتو بزنيد.

8- روکش کردن کوسن ها

کشيدن مجدد رويه ي کوسنها پس از شست و شو يا تعويض کاري است که گاهي خانمها را با مشکل مواجه مي کند و اگر آقايان به کمک نيايند، وقت زيادي را از خانمها خواهد گرفت. براي سهولت اين کار توصيه مي کنيم، ابتدا کوسن خود را با پارچه هاي پلاستيکي و پلي استر رويه کنيد تا زماني که روکش هاي تنگ و چسبان کوسن را روي آن مي کشيد اين کار، راحت و سريع انجام شود.

9- تميز کردن گلهاي مصنوعي

براي تميز کردن گلهاي مصنوعي ظرف پاکتي را از نمک آشپرخانه پر کنيد و گل را داخل نمک فرو کنيد. پاکت را خوب تکان دهيد. گل هاي شما تميز خواهد شد.

10 - لکه ي شمع بر روي کفپوش پارکت

پارافين ريخته شده را با تکه اي يخ سفت کرده و سپس با نوک جسمي تيز پارافين جامد شده را برداريد. مراقب باشيد بر روي کف پوش، خطي ايجاد نشود سپس کمي پوليش مخصوص کف پوش را بر روي آن ناحيه از سطح کف پوش ماليده و پس از آن با پارچه اي نرم، آثار باقي مانده را تميز کنيد.

11 - راهکارهايي در صرفه جويي در مصرف برق

 استفاده از لامپ ها با بازده بالاتر مانند لامپ هاي فلورسنت که نور سفيد توليد مي کنند، علاوه بر ايجاد نور بيشتر، انرژي الکتريکي کمتري را به گرما تبديل خواهد کرد. به طور متناوب، وسايل برقي را بررسي کنيد و در صورت نياز، آنها را در اسرع وقت تعمير کنيد. استفاده ي بهينه از لوازم برقي، راه حل مناسب ديگري است. به عنوان مثال، از باز و بسته کردن مکرر در يخچال و فريزر اجتناب کنيد و در صورت امکان، مواد غذايي مورد نياز را در يک نوبت در داخل يخچال قرار داده يا از آن خارج نماييد. فاصله ي مناسب ميان وسايل سرمازا و گرمازا را حفظ کنيد. به عنوان نمونه، از قراردادن يخچال و اجاق گاز در کنار يکديگر خودداري کنيد. در فصول سرد سال، با استفاده از درزگيرها و پرده از ميزان تلفات حرارتي بکاهيد و در هر زمان از

پوشش مناسب آن آب و هوا استفاده کنيد. مي توان به جاي گرم کردن بيش از حدّ خانه ازپوشش گرم بهره گرفت. از تابش طبيعي نور خورشيد براي گرم کردن خانه و نيز ايجاد روشنايي استفاده کنيد. آفتاب مانند يک اتوي برقي شما را در خشک کردن لبا سهاي خيس ياري خواهد کرد.

با قيچي چند ورق آلومينيومي يا کاغذ سمباده را ببريد. اين کار باعث تيز شدن تيغه هاي قيچي خواهد شد.

12 - شيوه صحيح کوبيدن ميخ

 ميخ را در قطعه ي کاغذ سخت سمباده يا مقوا فرو کرده و از اين کاغذ براي نگه داشتن ميخ در محل مورد نظر استفاده کنيد. قبل از آنکه ميخ کاملاً در سر جايش محکم شود، کاغذ را پاره کنيد.

 

شهرداري تهران

تنظيم: کهتري

 

مقالات مرتبط

روش هاي صحيح شستشوي لباس

ياد گرفتنش لازمه

خانه داري فن است يا هنر؟

احتکار نکنيد

خانه داري آسان است اگر...

خانه داري مقتصدانه

در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.
مطالب مرتبط مجموعه :
آخرین مطالب سایت