تبیان، دستیار زندگی

ترفندهایی جالب برای تمیز کردن اجسام مختلف

با مواد طبیعی خانه را ضد عفونی کنید

تمیز کردن از جمله کارهایی است که شما برای انجام دادن آن باید وقت زیادی را صرف کنید. گاهی اوقات باید یک روز کامل را به تمیز کردن خانه اختصاص دهیم و بعد هم خانه آن طور که دوست داریم تمیز نمی شود؛ در این مقاله ترفندهایی را برای تمیز کردن اجسام مختلف آموزش می دهیم.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مواد شوینده،تمیز کردن،سرکه، حمام،پنجره،نوشابه گازدار،اسباب بازی،شستشو،ضدعفونی کننده،لکه خودکار،خمیر دندان،ماکروویو

1- چطور ماشین لباسشویی را تمیز کنیم؟

برای تمیز کردن ماشین لباسشویی، می توانید از سرکه معمولی استفاده کنید. برای انجام این کار سرکه و یا مخلوط سرکه و پودر لباسشویی را در مخزن شستشوی لباسشویی بریزید و آن را روی دور شستشوی طولانی قرار دهید.

با مواد شوینده طبیعی خانه را ضد عفونی کنید

2- چگونه می‌توان وان حمام را تمیز کرد؟

ابتدا سرکه را در مایکروویو گرم کنید؛ سپس سرکه را با پودر صابون در یک بطری اسپری مخلوط کنید اما آن را تکان ندهید. محلول را روی وان حمام بریزیدو اجازه دهید تا 30 دقیقه بماند سپس با اسفنج آن را بشویید.

با مواد شوینده طبیعی خانه را ضد عفونی کنید

3- لبه‌های خاک گرفته پنجره را چگونه تمیز کنیم؟

با توجه به اینکه خاک و گرد و غبار به لای پنجره‌ها نفوذ پیدا می‌کند، تمیز کردن جرم‌های لبه پنجره با دستمال کار بسیار دشواری است اما با کمک نوشابه گازدار و سرکه به‌راحتی می‌توانید لبه پنجره‌ها را سفید کنید!
برای این کار ابتدا نوشابه گازدار را در یک بطری بریزید و سپس مقدار کمی سرکه به آن اضافه کنید؛ با این کارخواهید دید که محلول شروع به حباب شدن می‌کند. محلول را لای درزها پنجره اسپری کنید و اجازه دهید 10 الی 15 دقیقه روی آن بماند؛ سپس پنجره را با حوله خشک‌ کنید.

با مواد شوینده طبیعی خانه را ضد عفونی کنید

4- چگونه اسباب‌بازی بچه‌ها را بشوییم؟

اسباب‌بازی بچه‌ها معمولاً در گوشه و کنار خانه پراکنده هستند و گرد و غبار را از همه جا جمع می‌کنند؛ بنابراین گاهی اوقات این اسباب‌بازی‌ها باید شسته شود اما نحوه شستشوی اسباب‌بازی‌ها به‌تناسب جنس آن‌ها متفاوت است:
-اسباب‌بازی‌های پارچه‌ای مثل عروسک‌ها را می‌توانید در ماشین لباسشویی بشویید.

- اسباب‌بازی‌های پلاستیکی و چوبی و یا فلزی را به سه روش می‌توان شست:
 1- آن‌ها را با آب و صابون بشویید.
 2- در ماشین ظرفشویی قرار دهید تا کاملاً ضدعفونی شوند.
 3- همه اسباب‌بازی‌ها را در کیسه پلاستیکی قرار دهید و در ماشین لباسشویی بشویید.

برای اسباب‌بازی‌های باطری خور، تنها می‌توانید سطح بیرونی آن را با آب گرم و صابون بشویید، با محلول سفیدکننده پاک‌کنید و اجازه دهید تا در هوای آزاد خشک شود.

با مواد شوینده طبیعی خانه را ضد عفونی کنید

5- چگونه لکه خودکار را از روی میز و دیوار پاک‌کنیم؟

معمولاً کودکان علاقه زیادی به خط کشیدن با قلم و خودکار بر روی دیوار و میزها دارند. پاک کردن این لکه‌ها با روش‌های زیر آسان و راحت خواهد بود:
1- خمیردندان: خمیردندان راه‌حل مناسب و سریعی برای تمیز کردن لکه خودکار از روی میز و دیوار است. خمیردندان معمولی را بر روی یک پارچه مرطوب قرار دهید و آن را بر روی لکه بکشید.

2- الکل سفید: به‌راحتی می‌توانید باکمی الکل سفید، لکه خودکار را از روی دیوار پاک‌کنید. پنبه را به الکل آغشته کنید و روی دیوار بکشید اما مرتب پنبه را عوض کنید زیرا لکه در اثر مالش روی سطح دیوار پخش خواهد شد.

3- نوشابه: اسفنج را به نوشابه آغشته کنید و بر روی لکه موردنظر بکشید؛ سپس آن را با دستمال نمدار خشک‌کنید.

با مواد شوینده طبیعی خانه را ضد عفونی کنید

6- ماکروویو را چگونه تمیز کنیم؟

به ‌لیمو تازه و یا آب‌لیمو مقداری دارچین اضافه کنید و آن را برای مدت 5-10 دقیقه در ماکروویو قرار دهید. لیمو باعث تمیز و ضدعفونی کردن و دارچین باعث از بین بردن بوی ناخوشایند داخل مایکروویو می‌شود.

با مواد شوینده طبیعی خانه را ضد عفونی کنید

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.