تبیان، دستیار زندگی

رنگ‌های تاثرگذار بر هوش کودک

از نظر علم روانشناسی رنگ ها تاثیر شگفت انگیزی در روح و روان افراد دارند به همین دلیل امروزه به رنگ دکوراسیون اهمیت ویژه ای میدهند، در این بخش به این میپردازیم که از نظر روانشناسی کدام رنگ ها برای دکوراسیون اتاق کودک مناسب تر اند و باعث باهوش شدن آنها میشوند
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
روانشناسی، باهوش، روح و روان، اعتماد به نفس، آرامش، رنگ، پر انرژی، زیبایی، کودک

شاید باورتان نشود اما از نظر پژوهشگران رنگ اتاق کودک در باهوش شدن او تاثیر گذار است، قطعا شما هم دوست دارید فرزندی باهوش داشته باشید پس با ما همراه باشید تا به شما بگوییم کدام رنگ ها کودک را باهوش میکنند.

رنگ اتاق کودک از نظر روانشناسی

رنگ اتاق کودک بر هوش، احساسات، اعتماد به نفس و رفع بی قراری کودکان دختر و پسر تاثیر میگذارد، پس اگر قرار است برای اتاق فرزدتان یک رنگ مناسب انتخاب کنید بهتر است نکات زیر را هم در نظر داشته باشید.

رنگ اتاق نوزادان تا 3 ماهگی

طبق تحقیقات محققان نوزاد تا 3 ماهگی فقط توانایی تشخیص رنگ های سفید، سیاه و خاکستری دارد. به همین دلیل بهتر است تم سیاه و سفید برای اتاق نوزاد انتخاب کنید اما از 3 تا 6 ماهگی رنگ های جذاب و شاد دیگری همچون زرد و سرخابی را به این ترکیب خنثی اضافه کنید این کار باعث تقویت بینایی او میشود.

رنگ اتاق نوزادان 6 ماهه تا 1 ساله

نوزادان شش تا دوازده ماهه قدرت بینایی شان رشد کرده و توانایی تشخیص رنگ ها را دارند و شما به عنوان والدین او باید رنگ های جذاب دیگری را با اضافه کردن عروسک، وسایل دکوری و تابلو وارد اتاق آن ها کنید. ولی در انتخاب رنگ با دقت تصمیم بگیرید و طوری نباشد که آرامش اتاق خواب از بین برود مثلا سبز کمرنگ و آبی کمرنگ برای کاغذ دیواری بسیار مناسب اند.

رنگ اتاق کودک 1 تا 2 ساله

کودکان 1 تا 2 ساله کم کم توانایی راه رفتن و حرف زدن به دست می آورند و رنگ ها برایشان قابل درک است شما میتوانید از رنگ های خنثی در کنار رنگ های جذاب استفاده کنید تا فضایی شاد و پرانرژی برای فرزندتان فراهم کنید. انتخاب این رنگ ها در خلاقیت، هوش و پرورش استعداد کودکان تاثیر بی‌نظیری دارند.
منبع : نمناک
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.