مناطق دیدنی آستارا

این مکان به دلیل نزدیکی به جاده ی آستارا به اردبیل و واقع شدن در یک محیط ییلاقی و خوش منظره از رونق بسیاری برخوردار است و آبشاری زیبا در کنار آن وجود دارد . و دارای خواص درمانی بسیاری می باشد که ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مناطق ديدني آستارا

آبشار لاتون(بارزاو)

اين آبشار از بزرگترين آبشارهاي طبيعي ايران با طبيعتي منحصر به فرد به شمار مي رود.ارتفاع آن به بيش از 100 متر مي رسد ودر فاصله اي حدود 5 کيلومتر از آبگرم کوته کومه واقع شده است . امروزه در مسير آن استراحت گاه هايي براي توريست ها و کوهنوردان ايجاد نموده اند که به ارائه خدمات به اين عزيزان مشغول مي باشند.                                                                                   

آبگرم علي داشي

اين مکان به دليل نزديکي به جاده ي آستارا به اردبيل و واقع شدن در يک محيط ييلاقي و خوش منظره از رونق بسياري برخوردار است و آبشاري زيبا در کنار آن وجود دارد . و داراي خواص درماني بسياري مي باشد که به از بين بردن درد مفاصل ،کمردرد ،قولنج و تقويت اعصاب مي توان اشاره نمود. 

 

آبگرم کوته کومه

اين آبگرم ، در روستاي کوته کومه در9 کيلومتري از شهر لوندويل واقع شده است و از دير باز براي درمان دردهاي رماتيسمي ، مفاصل و هم چنين از بين بردن لکه هاي پوستي مورد استفاده قرار مي گرفته است. مسير حرکت از لوندويل به آنجا به طور کامل آسفالت بوده و در حاشيه ي پر آب و زلال واقع شده که امروزه اين امکان با بهره مندي از دوش ، حوض ، سرويس بهداشتي ، آبي سالم و مفيد و خانه هاي سنتي و قديمي و اطاقهاي مجهز کرايه اي جهت ارائه خدمات به مسافرين عزيز لحظات پر از خاطره به وجود مي آورد.  

آسيو شوان (آسياب آبي)

پس از کوته کومه و راه آبشار لاتون به بقاياي اين آسياب در روستاي کوچکي به همين نام برخورد مي کنيم . قسمت چرخ آن را سيل برده ولي سنگ هاي اتاق آن موجود مي باشد.  

 امامزاده ابراهيم وقاسم

از فرزندان امام موسي کاظم بوده اند که در 3 کيلومتري آستارا - تالش واقع شده است .شبستان ، کاروان سرا ،بازار و ... از ويژگيهاي خاص اين امامزاده مي باشد که از مجهزترين مراکز مذهبي گيلان به حساب مي آيد . هر ساله هزاران زائر براي زيارت و پرداخت نزورات به آنجا مي روند. در سال 1386 ه.ش با همکاري سازمان اوقاف و کمکهاي مردمي در حال بازسازي مي باشد .  

 

 بقعه پير قطب الدين

بقعه پير قطب الدين ، مرقد مطهر عارف وارسته و پرهيز گار است که متوفي به سال 972ه.ق مي باشد و در 3 کيلومتري آستارا در روستاي باغچه سرا مي باشد . و به سال 1259 ه.ش با همياري اهالي تجديد بنا گرديده و آجرهايش را از لنکران جمهوري آذربايجان آوردند .  

      

 بقعه سيد محمد دوست

اين آرامگاه و بقعه که اکنون زيارت اهل دل است در روستاي چلوند واقع شده متعلق به اواخر قرن هشتم ه.ق مي باشد. در جنگ جهاني اول يکبار توسط کشتي روسي مورد اصابت گلوله توپ قرار گرفته و قسمتي از ديوارش مخروب گشته است.  

 

بقعه ي شيخ تاج الدين محمود خيوي

اين بقعه متعلق به دوره ايلخانان در سال 732 ه.ق بين روستاي عنبران و ويرموني ميان درختان کهن سال و تنومند شمشاد واقع شده است. دکتر ستوده در کتاب (از آستارا تا استر آباد) اين بنا را جزء عجائب هفت گانه گيلان به حساب آورده و نوشته (اين بنا واسطه العقد و نگين انگشتر بناهاي تاريخي گيلان است) 

دوستاق خانه (خانه ديو يا زندان):

از راه آق چاي به گيلده و نرسيده به علي داشي بالاي صخره، اتاقکي بزرگ به همراه چند اتاق سر بسته سنگي موجود مي باشد ،در گذشته به عنوان زندان استفاده مي شده است و قدمت آن مشخص نشده است.  

ساحل صدف

اين مکان که در 7 کيلومتري آستارا به سمت تالش واقع شده ، اولين طرح سالم سازي در درياي خزر مي باشد.امکانات بازي و تفريح کودکان،جدا بودن محل شناي برادران از خواهران، وجود مسافرخانه و اتاق هاي استراحت در شب، پلاژهاي عرضه خدمات، اماکن نصب چادر، اکيپ امداد ، نجات غريق و ماهيگيري،مجاورت با جنگل و منطقه ي حفاظت شده ي لوندويل و از همه مهمتر وجود ماموران انتظامي ،محيطي امن و دلنشين براي گردشگران بوجود آورده است. 

طرق مظفري

در هشتمين سال سلطنت مظفرالدين شاه قاجار جاده اي شوسه از آستارا به اردبيل کشيده شد که به طرق مظفري معروف گشت . ديدني ترين قسمت اين جاده در بالاي پل زيباي بهارستان است که از چندين پيچ تند و خطرناک تشکيل گرديده و آن زمان پاسگاهي را براي حفاظت از اين مکان احداث مي کنند . يک کيلومتر بالاتر از آنجا چشمه اي از دل کوه مي جوشد که براي نوشيدن آب صف طولاني تشکيل مي شود.  

 

قلعه شيندان

دژ و قلعه تاريخي در ارتفاع 1850 متر بر فراز کوه شيندان ، در جاده ي آستارا به اردبيل  ، منطقه حيران ، بالاي روستاي ونبين و آنسوي مرز واقع شده است .قدمت آن به قبل از اسلام مي رسد ،به معناي محل نور که در آنجا آتشکدهاي بوده است . از اتفاقات مهم اين قلعه به قيام حمزه خان تالش (حاکم آستارا) در عهد شاه عباس صفوي مي توان اشاره کرد که حاکم اردبيل مدت 9 ماه آنجا را به محاصره در آورده و در نهايت حمزه خان با کشتي به شيروان متواري گشت. 

قلعه ي تک آغاج

بقاياي اين قلعه که در ارتفاعات عباس آباد قرار گرفته به دوران سلاجقه مي رسد که تيمور لنگ در آنجا اتراق کرده و به سنجر آباد قشون برده است. در سال 1326ه.ش الي 1329 ه.ش مرکز نور افکن مرزباني آستارا بوده است.  

 

منبع: پورتال آستارا

مطالب مرتبط مجموعه :
آخرین مطالب سایت