استقبال خوب مخاطبان از دو خواهر

از فروش دو خواهر بسیار راضی‌ام. البته بیشتر از فروش از ارتباط خوب مردم با فیلم رضایت آن خوشحالم. من به همراه محمدرضا گلزار در چند سینما فیلم را دیدم و متوجه شدم مردم با تمام صحنه‌های آن ارتباط برقرار می‌کنند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

استقبال خوب مخاطبان از دو خواهر

بهترين تبليغ براي "دو خواهر" استقبال خوب مخاطبان است

کارگردان فيلم سينمايي "دو خواهر" با ابراز رضايت از ميزان فروش اين فيلم در اکران عمومي، بهترين تبليغ براي آن را استقبال مخاطبان و توصيه ديدن فيلم به ديگران ذکر کرد.

محمد بانکي درباره فروش اين فيلم به خبرنگار مهر گفت: از فروش "دو خواهر" بسيار راضي‌ام. البته بيشتر از فروش از ارتباط خوب مردم با فيلم رضايت آن خوشحالم. من به همراه محمدرضا گلزار در چند سينما فيلم را ديدم و متوجه شدم مردم با تمام صحنه‌هاي آن ارتباط برقرار مي‌کنند.

وي افزود: به خاطر اينکه نظر مخاطبان برايم اهميت ويژه دارد، حتي پس از پايان فيلم با چند نفر آنها صحبت کردم و برخي معتقد بودند فيلم بسيار خوب بوده و از ديدن آن لذت بردند. من معتقدم بهترين تبليغ براي يک فيلم مردم هستند که ديدن آن را به يکديگر توصيه مي‌کنند و اين اتفاق خوشبختانه براي "دو خواهر" افتاده است.

بانکي با اشاره به فروش فيلم در شهرستان‌ها گفت: اين فيلم از 27 شهريور در اصفهان و شيراز با موفقيت به نمايش درآمده و در مشهد 43 ميليون تومان فروخته است. بازيگر در فروش يک فيلم تاثير زيادي دارد. اما هر ستاره‌اي مي‌تواند تا چند هفته اول به فروش کمک کند و اگر فيلمي موضوع و ساختار خوب نداشته باشد، قطعا با افت گيشه روبرو مي‌شود.

کارگردان "دو خواهر" استفاده از حضور بازيگران سرشناس و موضوع مناسب را عامل فروش خوب اين فيلم دانست و درباره ايده اوليه فيلم گفت: من  با حسين مثقالي نويسنده از مدت‌ها قبل آشنا بودم. وي ابتدا طرحي دو صفحه‌اي از فيلم را ارائه کرد و من احساس کردم اين طرح قابليت تبديل شدن به فيلم را دارد. نگارش فيلمنامه آغاز شد و من در بخش‌هايي با وي همکاري کردم.

از فروش "دو خواهر" بسيار راضي‌ام. البته بيشتر از فروش از ارتباط خوب مردم با فيلم رضايت آن خوشحالم. من به همراه محمدرضا گلزار در چند سينما فيلم را ديدم و متوجه شدم مردم با تمام صحنه‌هاي آن ارتباط برقرار مي‌کنند.

وي درباره فضاي شيک و خودروهاي گرانقيمت موجود در فيلم گفت: خانواده‌اي که ما در فيلم به تصوير کشيده‌ايم بسيار ثروتمند است و به همين دليل آنها بايد از وسايل نقليه گرانقيمت استفاده کنند. از طرفي مي‌خواستم وقتي سي دي فيلم براي نمايش به خارج از کشور فرستاده مي‌شود، مردم جهان متوجه شوند ايرانيان چطور زندگي مي‌کنند و متمدن هستند.

بانکي افزود: ايران با داشتن تمدن چند هزار ساله و استعدادهاي جوان هنوز به خوبي به دنيا معرفي نشده است و فکر مي‌کنم سينما مي‌تواند در اين زمينه نقشي مهم داشته باشد. اين اثر با به تصوير کشيدن فضاي زندگي شيک و مدرن ايرانيان برخلاف تبليغات کشورهاي خارجي عمل کرده و من مي‌خواستم با "دو خواهر" تمام زيبايي‌هاي ايران را به دنيا نشان دهم.

وي درباره استفاده از بازيگران چهره در اين فيلم گفت: از همان ابتدا قصد داشتم براي "دو خواهر" از حضور بازيگران چهره سينما استفاده کنم و فکر مي‌کنم در کنار توجه به گيشه، تمام بازيگران به نقش‌هاي خود نزديکند و در جاي مناسب قرار گرفته‌اند. حدود 80 درصد ترکيب فعلي بازيگران از ابتدا در ذهن ما بوده است.

بانکي درباره بازي محمدرضا گلزار در دو نقش فيلم سينمايي "دو خواهر" گفت: گلزار بازيگري توانمند است و من فکر کردم وي مي‌تواند همزمان نقش اين دو شخصيت را که دو برادر هستند به خوبي ايفا کند. مطمئنم گلزار در اين فيلم يکي بهترين بازي‌هاي خود را در سينما ارائه کرده است.

خانواده‌اي که ما در فيلم به تصوير کشيده‌ايم بسيار ثروتمند است و به همين دليل آنها بايد از وسايل نقليه گرانقيمت استفاده کنند. از طرفي مي‌خواستم وقتي سي دي فيلم براي نمايش به خارج از کشور فرستاده مي‌شود، مردم جهان متوجه شوند ايرانيان چطور زندگي مي‌کنند و متمدن هستند.

کارگردان "دو خواهر" با اشاره به فيلمبرداري فيلم در اصفهان افزود: با توجه به اينکه من اصفهاني‌ام، شرايط امکانات به لحاظ انتخاب لوکيشن در اين شهر برايم آسانتر است. همچنين ما فيلمبرداري فيلم را در ارديبهشت انجام داديم که يکي از بهترين ماههاي اصفهان و زيبايي‌هاي آن چند برابر است. البته خود اين موضوع نيز باعث جذب مخاطب شد.

وي يکي ديگر از موفقيت‌هاي اين فيلم را در اکران شرايط فني مناسب آن دانست و ادامه داد: "دو خواهر" در استوديو سپاهان فيلم به صورت دالبي سراوند صداگذاري شده است که من خودم اين سيستم را وارد ايران کردم. به همين دليل اکران آن در سينماها موفق بوده و يکي از ويژگي‌هاي کار به شمار مي‌رود.

بانکي در پايان گفتگو با مهر تاکيد کرد: اميدوارم همه از ديدن اين فيلم راضي باشند و فکر مي‌کنم هر طبقه و قشري از جامعه با آن ارتباط برقرار مي‌کند. ما روز سه‌شنبه که بليت سينما به صورت نيم‌بها ارائه مي‌شود با فروش 20 ميليون تومان رو به رو بوديم و اين موضوع بسيار اميدوارکننده است.

الناز شاکردوست، نيکي کريمي، حامد کميلي، بهنوش بختياري، پوراندخت مهيمن و احمد پورمخبر ديگر بازيگران "دو خواهر" هستند و داستان درباره جواني کلاهبردار است که همزمان با دو خواهر ارتباط برقرار مي‌کند. غلامرضا آزادي مدير فيلمبرداري، علي رشيدي صداگذار و پوريا حيدري آهنگساز فيلم هستند.

بانکي پيش از اين بازيگري و تهيه‌کنندگي فيلم‌هاي سينمايي "علف‌هاي هرز"، "تهاجم"، "حامي"، "مرد کوچک"، "شاهين طلايي"، "کمينگاه" و... را تجربه کرده است. "دو خواهر" از روز 25 شهريورماه در گروه سينمايي قدس روي پرده سينماهاي تهران رفته و اکران آن در شهرستان‌ها هم آغاز شده است.

تنظيم براي تبيان : مسعود عجمي

مطالب مرتبط مجموعه : اخبار سال 1389
آخرین مطالب سایت