زمان ثبت نام در مدارس

معاون آموزش و نوآوری وزیر آموزش و پرورش، از آغاز ثبت‌نام مدارس كشور از 15 تیر ماه خبر داد. ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

زمان ثبت نام در مدارس

معاون آموزش و نوآوری وزیر آموزش و پرورش، از آغاز ثبت‌نام مدارس كشور از 15 تیر ماه خبر داد.

عباس رهی در گفت‌وگو با خبرنگار «آموزش و پرورش» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اعلام كرد: ثبت‌نام مدارس كشور تا اوایل مهر ماه ادامه می‌یابد.

 

وی با اعلام خبر ابلاغ دستورالعمل‌ ثبت‌نام مدارس برای سال تحصیلی 89 ـ 88 به سازمان‌های آموزش و پرورش سراسر كشور، گفت: دو شرط اصلی برای ثبت‌نام دانش‌آموزان در مدارس دولتی باید مدنظر قرار گیرد و آن، غیرمجاز بودن دریافت پول هنگام ثبت‌نام و قرار دادن شرط معدل یا آزمون برای ثبت‌نام است.

 

معاون وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان كرد: هشت هزار بازرس آموزش و پرورش به صورت محسوس و نامحسوس بر روند ثبت‌نام دانش‌آموزان در مدارس سراسر كشور نظارت خواهند كرد.

 

وی همچنین بر غیرقانونی بودن اجباری كردن كلاس‌های فوق برنامه دانش‌آموزان و دریافت پول اجباری از اولیای دانش‌آموزان برای برگزاری این كلاس‌ها تاكید كرد.

 

رهی نحوه برخورد با مدیرانی كه از دستورالعمل‌ ثبت‌نام مدارس تخلف می‌كنند را نیز اعلام و اظهار كرد: در ابتدا به مدیران متخلف برای دو مرتبه تذكر می‌دهیم، اما اگر تخلف مورد نظر مجددا تكرار شود، برای بار سوم مدیر متخلف ضمن پرونده‌سازی در دفتر رسیدگی به شكایات آموزش و پرورش، عزل خواهد شد. او تخمین زد كه در سال تحصیلی 89 ـ 88، 14 میلیون دانش‌آموز در كلاس‌های درس سراسر كشور حاضر شوند.

 

منبع

خبرگزاری ایسنا

مطالب مرتبط مجموعه :
آخرین مطالب سایت