کتابخانه سایت تبیان در قزوين به بانوان خدمات رايگان ارائه مي‌دهند

مديركل دفتر امور بانوان و خانواده استانداري قزوين گفت: پايگاه‌هاي سلامت در قزوين از 23 تا 28 خرداد به مناسبت هفته بزرگداشت مقام زن به صورت رايگان بانوان را ويزيت....
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

در هفته بزرگداشت مقام زن؛

کتابخانه سايت تبيان در قزوين به بانوان خدمات رايگان ارائه مي‌دهند

مديركل دفتر امور بانوان و خانواده استانداري قزوين گفت: پايگاه‌هاي سلامت در قزوين از 23 تا 28 خرداد به مناسبت هفته بزرگداشت مقام زن به صورت رايگان بانوان را ويزيت مي‌كنند.

سيدطاهره سيدي در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به اينكه هفته بزرگداشت مقام زن را پيش‌رو داريم، ستاد هفته بزرگداشت مقام زن و روز مادر طي دو ماه اخير در استانداري قزوين تشكيل شده كه داراي كميته‌هاي مختلف فرهنگي، اجتماعي، سياسي، اجرايي و احياي سيره عملي حضرت زهرا (س) است.

وي ادامه داد: ايام هفته زن از سوي مركز امور زنان و خانواده با عناوين مختلفي نامگذاري شده است، به طوري كه از شنبه بيست و سوم تا پايان هفته به ترتيب روز زن مديريت اصلاح الگوي مصرف در خانواده و جامعه، زن در آينه نگاه امام خميني (ره) و ولايت سيره فاطمي، زن پاسداري از فرهنگ ايثارگري، زن خلاقيت و كارآفريني و تربيت ديني فرزندان، زن عفاف و حفظ ارزش‌هاي اسلامي و زن پيروي از رهبر و حضور موثر در مشاركت‌هاي اجتماعي نامگذاري شده است.

مديركل دفتر امور بانوان و خانواده استانداري قزوين اضافه كرد: در اين ايام دستگاه‌هاي مختلف برنامه‌هاي متعددي را براي تجليل از بانوان برتر دستگاه خود دارد، به طوري كه حدود 30 دستگاه برنامه درون سازماني شامل جشن، گفتمان‌هاي ديني، مسابقات ورزشي، تقدير از بانوان نمونه، ديدار با خانواده شهدا و بازديد از مكان‌هاي تفريحي دارند.

وي عنوان داشت: ستاد هفته بزرگداشت مقام زن و روز مادر در اين ايام برنامه‌هاي استاني را برگزار مي‌كند كه اين برنامه‌ها براي عموم بانوان استان است.

سيدي توضيح داد: بر اساس اين برنامه بنياد شهيد در مناطق مختلف و شهرستان‌هاي تابعه نظير تاكستان، بوئين زهرا و آبيك گردهمايي همسران و مادران شهدا را برگزار مي‌كند و همچنين از همسران جانبازان نيز در مراسمي تجليل و مسابقات ورزشي نيز توسط اين مجموعه براي عموم بانوان برگزار مي‌شود.

وي خاطر نشان كرد: سپاه استان قزوين نيز هر سال برنامه‌هاي گسترده‌اي را برگزار مي‌كند كه يكي از اين برنامه‌ها جشن كوثر است كه يك جشن عمومي است و روز يكشنبه در قزوين، تاكستان و بوئين زهرا برگزار مي‌شود.

مديركل دفتر امور بانوان و خانواده استانداري قزوين اعلام كرد: دانشگاه علوم پزشكي نيز در اين ايام برنامه‌هاي مختلفي را طراحي كرده كه يكي از اين برنامه‌ها ايجاد پايگاه‌هاي سلامت از 23 تا 28 خرداد ماه است كه اين پايگاه‌هاي سلامت به صورت رايگان بانوان را ويزيت كرده و در چهار نقطه شهر پارك بانوان، عمارت كلاه فرنگي، پارك دهخدا و ميدان مينودر با يك پزشك، يك پرستار و دو امدادگر مستقر هستند.

وي تصريح كرد: اين پايگاه‌هاي سلامتي از ساعت 9 تا 13 و 16 تا 20 آماده ارائه خدمات و ويزيت رايگان به بانوان هستند همچنين در اين پايگاه‌ها كارگاه‌هاي آموزشي نيز برگزار مي‌شود كه طي اين ايام از ساعت 19 تا 21، تست كم خوني، بررسي پوكي استخوان، بلوغ و نوجوان، بررسي سرطان سينه، مقابله با استرس و مشاوره حقوقي در اين كارگاه‌ آموزشي مطرح مي‌شود.

سيدي با اشاره به برنامه‌هاي ميراث فرهنگي در هفته بزرگداشت مقام زن گفت: در ايام هفته زن بازديد از مراكز ميراث فرهنگي براي بانوان رايگان و در روز يكشنبه نيز كه روز ولادت حضرت زهرا (س) است بازديد از اين مراكز به صورت خانوادگي رايگان است.

وي خاطر نشان كرد: سازمان تبليغاتي نيز در اين ايام استفاده از سايت كتابخانه تبيان را به صورت رايگان در اختيار بانوان قرار مي‌دهد و در كنار آن گفتمان‌هاي ديني و طرح مبارزه با خرافات و شبهات را نيز در دستور كار دارد.

مديركل دفتر امور بانوان و خانواده استانداري قزوين افزود: شوراي حل اختلاف نيز مشاوره رايگان با موضوع حقوق شهروندي را از 23 تا چهارم تيرماه در برنامه كاري خود دارد.

وي اعلام كرد: يكي از برنامه‌هاي فرهنگي كه در ايام ولادت حضرت فاطمه (س) برگزار مي‌شود، جُنگ شاد با موضوع زندگي آسان است كه از 23 خرداد ماه به مدت 10 شب با همكاري گروه هنري توانا اجرا مي‌شود كه در اين جُنگ فقط بانوان مي‌توانند حضور داشته باشند.

سيدي ادامه داد: يكي ديگر از برنامه‌هاي ايام هفته زن همايش پياده‌روي بانوان است كه روز پنجشنبه چهارم تيرماه برگزار مي‌شود و اتوبوس‌هايي ساعت هفت صبح در پارك بانوان، ميدان ميرعماد، فلكه دوم مينودر، ميدان وليعصر و چهارراه شهدا مستقر هستند تا بانوان را به مقصد بوستان فدك برسانند.

وي بيان داشت: با توجه به تقارن هفته زن با انتخابات سعي شده تا حق حضرت زهرا (س) فراموش نشود، البته اگر تمام دنيا نيز تلاش كنند، نمي‌توانند حق اين بانوي بزرگ اسلام را ادا كنند، ولي با وجود فضاي انتخابات تلاش شده تا فضاي هفته زن كمرنگ نشود.

 

روابط عمومي موسسه تبيان

 

مطالب مرتبط مجموعه :
آخرین مطالب سایت