فراخوان آثار هنری سنتی جهت شركت در

83 فراخوان آثار هنرهای سنتی جهت شركت در دوازدهمین نمایشگاه بین المللی قر آن كریم ستاد برگزاری دوازدهیمن نمایشگاه بین المللی قرآن كریم به منظور تشویق و ترغیب هنرمندان به فعالیت در عرصه های مختلف كلام الله مجید و شناسایی استعد...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اخبار ادبی و هنری 18 شهریور ماه 1383

فراخوان آثار هنرهای سنتی جهت شركت در دوازدهمین نمایشگاه بین المللی قر آن كریم

ستاد برگزاری دوازدهیمن نمایشگاه بین المللی قرآن كریم به منظور تشویق و ترغیب هنرمندان به فعالیت در عرصه های مختلف كلام الله مجید و شناسایی استعدادهای خلاق جوانان و غنا بخشیدن به آثار آنها از هنرمندان رشته های مختلفهنرهای سنتی دعوت می كند برای شركت در این نمایشگاه، آثار خود را با موضوع «قرآن و انتظار» و با توجه به شرایط زیر ارسال نمایند.

آثار مورد نظر:

رشته هایهنرهای سنتی شامل موارد زیر می باشد:

1. نگارگری (نگارگری، گل و مرغ،تذهیبو تشعیر)

2. آثار فلزی (قلمزنی، ملیله كاری،میناكاری و طلا كاری)

3. آثار چوبی (معرق، مشبك،منبتو خاتم)

4. فرش (قالی بافی وگلیم بافی)

5. سفال (سفال،كاشی و سرامیك)

6. صحافی (جلدسازی، لاكی و روغنی)

7. دستبافت های سنتی (منسوجات – رودوزی)

8. شیشه (ساخت و نقاشی روی شیشه)

شرایط و مقررات:

1- این بخش، شامل آیات و روایاتی خواهد بود كه طی سالهای 83-82 در رشته های مختلفهنرهای سنتی و با موضوع «قرآن و انتظار» ابداع شده و قبلاً نیز در نمایشگاه قرآن كریم عرضه نشده باشد.

2- هر متقاضی در هر یك از رشته های اعلام شده می تواند 2 اثر و در كل حداكثر 4 اثر ارائه و تحویل نماید.

3- آثار ارسالی در هریك از رشته های اعلام شده توسط هیأت داوران ارزیابی و از میان آثار رسیده 12 اثر در هر رشته انتخاب و در نمایشگاه عرضه خواهد شد.

4- از میان آثار ارائه شده در نمایشگاه، طبق نظر هیأت داوران، اثر برگزیده هر رشته انتخاب و جایزه ویژه به همراه لوح تقدیر اهداء می شود.

5- جبران خسارت احتمالی وارده به آثار تحویلی به دبیرخانه طبق نظر كارشناسی هیأت داوران  دوازدهیمن نمایشگاه بین المللی قرآن كریم خواهد بود.

6- ستاد نمایشگاه مجاز خواهد بود از آثار راه یافته به نمایشگاه، برای چاپ كتاب نمایشگاه  و یا سایر انتشارات نمایشگاه استفاده نماید.

7- تحویل آثار بعد از اتمام نمایشگاه حداكثر به مدت یك ماه خواهد بود.

8- به كلیه هنرمندانی كه آثار آنها در نمایشگاه عرضه شده است، گواهی شركت در نمایشگاه صادر خواهد شد.

9- تحویل آثار به دبیرخانه، به منزله قبول مقررات اعلام شده خواهد بود.

بخش ویژه:

با توجه به گستردگی حوزه فعالیت هنرمندانمعرق، مشبك،منبت و خاتم در ایران، بخش ویژه نمایشگاه قرآن كریم با عنوان«نگاره های چوبی»پیش بینی شده است. كه بدین ترتیب از كلیه هنرمندان این عرصه دعوت می شود آثار شاخص و برگزیده قرآنی خود را برای شركت در این بخش به دبیرخانه نمایشگاه تحویل نمایید.

جوایز:

بنابر رأی هیأت داوران برای هر یك از آثار ارائه شده در هر رشته ( 12 اثر از هر رشته ) 2 سكه تمام بهار آزادی اهداء می شود و برای اثر منتخب و برگزیده نمایشگاه در هر رشته جایزه و لوح تقدیر اهداء خواهد شد.

نشانی دبیرخانه:

علاقمندان شركت در این نمایشگاه می توانند آثار خود را تا پایان وقت اداری روز شنبه 11/7/83 به نشانی تهران– خیابان انقلاب – خیابان خارك – كوچه شهید هاشمی فر– مركز توسعه و ترویج فعالیت های قرآنی – وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، از ساعت 9 تا 15 تحویل نمایند.

دبیرخانه نمایشگاه در مقابل آثار ارسالی توسط پست هیچ گونه مسئولیتی نمی پذیرد.

متقاضیان می توانند برای كسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن های 6721719 – 6720417 تماس حاصل نمایند.

روابط عمومی دوازدهیمن نمایشگاه بین المللی قرآن كریم

مطالب مرتبط مجموعه :
آخرین مطالب سایت