فالکائو: حذف ایران ناعادلانه بود

برنده توپ طلای رقابت های جام جهانی 2008 از ایران به عنوان تیمی که پیشرفت چشمگیری در عرصه فوتسال داشته....
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

فالکائو: حذف ايران ناعادلانه بود

برنده توپ طلاي رقابت هاي جام جهاني 2008 از ايران به عنوان تيمي که پيشرفت چشمگيري در عرصه فوتسال داشته نام برد و اعلام کرد حذف اين تيم در مرحله دوم گروهي ناعادلانه بود.

به نقل از مهر، فالکائو پس از اينکه به عنوان بهترين بازيکن رقابت هاي فوتسال جام جهاني 2008 انتخاب شد در گفتگويي مفصل با سايت خبري فيفا، به سوالات خبرنگار اين سايت پاسخ گفته است.

وي در بخشي از اين مصاحبه در پاسخ به اين سوال که وضعيت فوتسال را در سطح جهان چگونه ارزيابي مي کند، گفت: در حال حاضر بسياري از تيم ها هستند که رشد قابل ملاحظه اي داشته اند که در اين بين مي توانم ايران را مثال بزنم. ايتاليا با 3 شکست به عنوان سوم رقابت ها رسيد در حالي که ايران با يک شکست از راهيابي به جمع چهار تيم پاياني بازماند.

فالکائو در پايان از تيم پرتغال هم به عنوان يکي از تيم هاي خوب اين دوره از رقابت ها ياد کرد و روسيه را تيمي عنوان کرد که او را تحت تاثير قرار داده است.

تيم ملي فوتسال برزيل روز يکشنبه با پيروزي برابر اسپانيا در ضربات پنالتي براي چهارمين بار در طول شش دوره برگزاري اين مسابقات به عنوان قهرماني دست پيدا کرد.

 

برزيلي‌ها جوايز برترين‌ها را درو کردند

قهرماني ششمين دوره مسابقات فوتسال جام جهاني تنها عنواني نبود که به برزيل رسيد، برزيلي‌ها علاوه بر اين عنوان تمامي جوايز انفرادي اين رقابت‌ها را نيز از آن خود کردند.

به نقل از مهر، جوايز برترين بازيکنان مسابقات فوتسال جام جهاني 2008 برزيل به سه بازيکن از تيم ملي فوتسال برزيل رسيد که نقش عمده‌اي در قهرماني تيم‌شان در اين رقابت‌ها داشتند. بر اساس اعلام پايگاه خبري فدراسيون جهاني فوتبال سه بازيکن برتر مسابقات فوتسال جام جهاني 2008 برزيل به شرح زير معرفي شدند:

1- توپ طلايي: فالکائو (برزيل)

2- توپ نقره‌اي: شوماخر(برزيل)

3- توپ برنزي: تياگو (برزيل)

فالکائو برزيلي در جام جهاني 2004 چين‌تايپه نيز عنوان بهترين بازيکن جام را به دست آورده بود. اين بازيکن شايسته در جام جهاني 2008 نيز نقشي بسزا در قهرماني زردپوشان برزيلي داشت که باعث شد تا دوباره توپ طلايي بهترين بازيکن جام جهاني به وي برسد. اين بازيکن 31 ساله با به ثمر رساندن 15 گل در ششمين دوره مسابقات جام جهاني فوتسال توانايي‌هاي خود را به اثبات رساند.

در پايان ششمين دوره مسابقات فوتسال جام جهاني کفش طلايي وعنوان بهترين گلزن به "پولا" از تيم روسيه تعلق گرفت. مهاجم تيم ملي فوتسال روسيه در حالي با 16 گل زده بهترين گلزن جام جهاني برزيل شد که 9 بار در بازي مقابل جزاير سليمان گلزني کرده بود. پس از پولا، فالکائو و لنيسيو از تيم ملي فوتسال برزيل به ترتيب با 15 و 11 گل زده کفش نقره‌اي و برنزي جام ششم را از آن خود کردند.

دستکش طلايي شمشين دوره مسابقات فوتسال جام جهاني از آن " تياگو" از برزيلي شد. سنگربان تيم ملي فوتسال برزيل به خاطر مجموعه‌اي از عملکرد فوق العاده که تيمش را به قهرماني جهان رساند و عملکردي باثبات و فوق العاده بالاتر از ديگر دروازه‌بانان حاضر در مسابقات جام جهاني دستکش طلايي رقابت ها را به دست آورد.

تيم ونانسيو لوپز(اسپانيا) نيز در پايان مسابقات فوتسال جام جهاني 2008 برزيل با کسب 914 امتياز از هزار امتياز ممکن جايزه بازي جوانمردانه را به دست آورد.

از تيم ملي فوتسال کشورمان وحيد شمسايي و مصطفي نظري در بين 10 بازيکن برتر اين رقابتها قرار گرفته بودند اما در انتخابات پاياني در بين برندگان جوايز قرار نگرفتند.

مطالب مرتبط مجموعه :
آخرین مطالب سایت