ماه رمضان و بازیکنان مسلمان لالیگا

کانوته، دیارا، کیتا، آبیدال و بازیکنانی ایرانی اوساسونا نکونام و شجاعی از جمله بازیکنانی هستند که به استقبال...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ماه رمضان و بازيکنان مسلمان لاليگا

کانوته، ديارا، کيتا، آبيدال و بازيکناني ايراني اوساسونا نکونام و شجاعي از جمله بازيکناني هستند که به استقبال ضيافت ماه رمضان در رقابت هاي لاليگا رفته اند.

ماه رمضان از دوم سپتامبر در اسپانيا آغاز شد و تا اول اکتبر ادامه دارد و مسلمانان تيم هاي باشگاهي بر اساس اعتقادشان از سحر تا افطار چيزي نمي خورند و نمي آشامند. بازيکنان حاضر در لاليگا از فرهنگ ها، رنگ ها، مليت ها و دينهاي مختلف هستند و تعداد مسلمانان حاضر در اين رقابت ها هم کم نيست.

در مسابقات فصل پيش لاليگا کانوته در باشگاه سويا، برنامه خاصي را زير نظر پزشکان اسپانيايي پشت سر مي گذاشت تا بتواند روزه هايش را به طور کامل بگيرد. مهاجم ماليايي سحرگاه از خواب برمي خاست و سحري مي خورد و اين اتفاقي بود که براي ديارا در رئال مادريد نيز رخ مي دهد.

علاوه بر اين دو بازيکن، مي توان به روزه داري سه بازيکن باشگاه کاتالان نيز اشاره کرد. ياياتوره از روز اولي که به باشگاه کاتالونيايي رسيده بود، خاطرنشان کرده بود يک مسلمان است و اريک آبيدال نيز که به دين اسلام گرويده است، کنار توره و کيتا روزه هايش را مي گيرد. اين در حالي است که در طول ماه رمضان، توره و اريک آبيدال روزه هايشان را به صورت کامل مي گيرند، در ترکيب ثابت تيم کاتالان به ميدان خواهند رفت و اين اتفاقي است که فصل گذشته نيز رخ داد.

آنها در فصل گذشته بازيکنان ثابت تيم ريکارد بودند و هفت پيروزي و يک تساوي شاگردان ريکارد در طول اين ماه شريک بودند. سيدو کيتا که فصل قبل را در سويا توپ مي زد نيز معتقد است روزه داري در ماه رمضان باعث کاهش راندمانش نخواهد شد. وي اين فصل به بارسا آمده و روزه هايش را همراه دو هم تيمي ديگرش خواهد گرفت. کيتا هنگام پيوستن به باشگاه بارسلونا، کاملاً رسمي به مسئولان اين باشگاه اعلام کرد که مسلمان است.

کيتا در اين رابطه گفته: «من مسلماني بسيار معتقد هستم و هر جمعه براي نماز جماعت به مسجد مي روم. هنگامي که در سويا بودم همراه کونه و کانوته به مسجد مي رفتيم و اميدوارم که اين فصل نيز ماه رمضان را همراه توره و آبيدال به مسجد برويم. البته اگر آنها نيايند هم به تنهايي به مسجد خواهم رفت. اميدوارم تا امسال بتوانم همه روزه هايم را بگيرم و اگر مسئولان باشگاه به من اجازه ندهند تا در روزهاي بازي روزه ام را حفظ کنم، قضاي آن را خواهم گرفت. تنها شش بازي در ماه رمضان خواهيم داشت و زياد نگران کننده نخواهدا بود.»

10 بازيکن در رقابت هاي امسال لاليگا روزه خواهند گرفت که عبارتند از: کيتا، ياياتوره و آبيدال (بارسلونا)، کانوته و کونه (سويا)، شجاعي و نکونام (اوساسونا)، ديارا (رئال مادريد) و مدون جانسين (وايادوليد)، اين در حالي است که سران باشگاه مادريدي برنامه هاي خاصي براي ديارا ترتيب و رژيم غذايي او را تحت کنترل قرار داده اند.

ديارا پيش از آنکه براي همراهي تيم ملي کشورش به مالي سصفر کند، با پزشکان مادريدي و شوستر به مشورت پرداخت و اعلام کرد که تنها شب ها مي تواند غذا بخورد و نوشيدني بياشامد. از آنجا که او فصل پيش در ماه رمضان يک و نيم کيلو وزن کم کرده بود، مسئولان باشگاه مادريدي تصميم گرفتند تا امسال جدي تر برنامه غذايي وي را تحت نظر قرار دهند و نگذارند تا ضعفي که سال گذشته گريبانگير ديارا شده بود، امسال نيز به سراغ او بيايد.

پزشکان رئال از ديارا خواسته اند تا شب ها پنج ليتر آب بنوشد و مکمل هاي ويتامينه، کربوهيدرات و پروتئين مصرف کند. او سه وعده غذا (قبل از طلوع آفتاب تا قبل از خواب و در نيمه هاي شب) صرف خواهد کرد و بايد از چربي ها دوري کند تا بتواند فرم فيزيکي خود را حفظ کند. بدين ترتيب او در اواسط ظهر خواب طولاني مدتي خواهد داشت تا نيمه هاي شب که براي صرف غذا برمي خيزد به مشکل خاصي برنخورد. 

منبع: روزنامه دنياي فوتبال

مطالب مرتبط مجموعه :
آخرین مطالب سایت