پنجره ای رو به موفقیت

وقتی برای اولین بار زندگی ام را مورد بررسی قرار دادم به این نتیجه رسیدم که بین آرزوها و زندگی واقعی ام فاصله زیادی وجود دارد
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

    

 پنجره اي رو به خوشبختي

وقتي براي اولين بار زندگي ام را مورد بررسي قرار دادم به اين نتيجه رسيدم که بين آرزوها و زندگي واقعي ام فاصله زيادي وجود دارد. هنوز خيلي کارها بود که بايد انجام مي دادم تا به روياهايم دست مي يافتم. در همين زمان شخصي به من گفت براي موفق شدن بايد زندگي افراد موفق را بررسي کني.

 

به خاطر دارم در آن دوران عضو کلاسي شدم که هر ماه يک بار برگزار مي شد و در آن جا افراد موفق و مشهور سخنراني مي کردند و روش هاي صحيح زندگي را آموزش مي دادند. در آن موقع همواره قلم و کاغذ همراهم بود و تمام نکات مهم را يادداشت کرده و حتي عکس ها و فيلم هاي مربوط به آن کلاس ها را نيز تهيه مي کردم و بدون اغراق هر روز آن ها را مي ديدم.

 

 اين کار باعث مي شد به طور ناخودآگاه تمام مطالب  در ذهنم نقش بسته و ملکه ذهنم شوند. همين عمل مسير زندگي ام را تغيير داد و مرا به سمت يک زندگي ايده آل سوق داد. شرکت در اين کلاس ها به طور ماهيانه و ملاقات با افراد موفق باعث شد که بسيار سريع در مسير اصلي زندگي قرار بگيرم و براي دست يابي به آرزوهايم گام هاي اوليه را بردارم.

امام حسين (ع) : هر كس حق بندگي خدا را به جاي آورد، خداوند بيش از آنچه آرزو داشته و بيش از حد كفايتش به او عطا خواهد فرمود.

 

شايد باور نکنيد 25 سال اوليه زندگي ام در ميان قاچاقچيان مواد مخدر و افراد شياد گذشت و فقر و تنگدستي پيرامون ما را احاطه کرده بود. مادر و دوستان کودکي ام جلوي چشمانم هدف گلوله اين افراد قرار گرفتند. خاطرات تلخ آن زمان هرگز فراموشم نخواهد شد.

 

به همين علت بود که تصميم گرفتم خودم دست به کار شوم و روش زندگي ام را تغيير دهم، با افراد مثبت ارتباط داشته باشم و مثبت فکر کنم. اين جا بود که متوجه شدم کسي جز خودم نمي تواند مرا نجات دهد، بنابراين مسووليت زندگي ام را به شخصه بر عهده گرفتم. از اين به بعد بستگي به خودم داشت که چگونه فکر کنم و براي ادامه بهتر زندگي ام چه طور تصميم گيري کنم.

 

 پس محکم و استوار تصميم گرفتم براي خود الگوهاي مناسبي پيدا کنم و با بررسي زندگي آن ها هر چه سريع تر به اهداف و آرزوهايم دست يابم. اين را مي دانستم که اگر صد سال هم در خانه باشم، دست روي دست بگذارم کسي به کمکم نخواهد آمد. بنابراين خودم دست به کار شدم.

 

براي اين کار، از مشاوران بسياري ياري طلبيدم. راهنمايي هاي آن ها تاثير بسزايي بر روي زندگي ام گذاشتند، تا جايي که اکنون خودم به عنوان مشاوره به ديگران کمک مي کنم. شما نيز مي توانيد با يک تصميم گيري، مسير زندگي تان را تغيير دهيد. امروزه در همه جاي دنيا کلاس و سمينارهاي آموزشي بسياري وجود دارد و شما مي توانيد با بهره گيري از آن ها، خودتان نيز به يکي از افراد موفق دنيا تبديل شويد.

 

اگر وقت شرکت در اين کلاس ها را نداريد، از هر وسيله اي (کتاب، اينترنت و...) استفاده کنيد و هرگز از هيچ فرصتي براي يادگيري دريغ نورزيد. من به شخصه طي اين مدت ياد گرفتم از لحظه لحظه زندگي ام به نحو احسن استفاده کنم و حتي دقيقه اي را تلف نکنم، همين تلاش و کوشش شخصي باعث شد خيلي زود به آرزوهايم دست يابم.

 

اکنون يکي از سخنراناني هستم که با صحبت هاي خود مسير زندگي خيلي از مردم را تغيير مي دهم، درست مانند افرادي که با گفته هاي الهام بخش خود مسير زندگي مرا تغيير دادند. در آخرين مصاحبه اي که با يکي از مجلات داشتم در اين موارد صحبت کردم: موثرترين روش ها براي دست يابي به آرزوهاي تان، قدرت تجسم خلاق، داشتن انگيزه در زندگي و....

اگر به دنبال يک زندگي بهتر هستيد، ابتدا خودتان را تغيير دهيد و به يک انسان بهتر تبديل شويد. در اين صورت بدون شک به همه اهداف و آرزوهاي تان دست خواهيد يافت.

 به کارگيري اين نکات در زندگي مي تواند زندگي تان را متحول ساخته و شما را به اهداف تان نزديک تر کند. شما به عنوان يک فرد آگاه مي توانيد بهترين کادو را به خودتان بدهيد و به يک انسان بهتر و مفيد تر تبديل شويد. اين عمل را در اولويت اول زندگي تان قرار دهيد تا شاهد نتايج چشمگير آن باشيد. با اين کار به زودي متوجه بهبود روابط تان با ديگران، سلامتي و حتي پر شدن حساب بانکي تان و... خواهيد شد.

 

و در آخر...، از تمامي لحظات زندگي تان استفاده کنيد و با بررسي زندگي افراد موفق، الگوي مناسبي در زندگي تان پيدا کرده و به پيشرفت هاي قابل توجهي دست يابيد. اگر به دنبال يک زندگي بهتر هستيد، ابتدا خودتان را تغيير دهيد و به يک انسان بهتر تبديل شويد. در اين صورت بدون شک به همه اهداف و آرزوهاي تان دست خواهيد يافت.

 

پي نوشت: من عبد الله حق عبادته آتاه الله فوق أمانيه و كفايته . بحار الانوار، ج 71، ص

 

منبع: موفقيت

 

مقالات مرتبط

نيمه پر ، نيمه خالي

انسان هاي موفق چه خصوصياتي دارند

براي برقراري رابطه بهتر چه بايد کرد

ذهن زيبا داشته باشيد

نيمه پر ليوان

راحت زندگي کنيد

مثبت بيانديشيم

سهم شما از دنيا چيست؟

در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.
مطالب مرتبط مجموعه :
آخرین مطالب سایت